KRK VXT - nowe monitory

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
sound_&_vision
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 03 lut 2008, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: sound_&_vision » niedziela 03 lut 2008, 01:32

...Ehss chopy :D Spokuj proszę! z kasprzaka raczej zrezygnuje;) mam obeznie Alesis M1 mk2 ale szukam czegoś na czym dokładniej usłyszę szczegóły - będąc świadom ze moje produkcje sa przynajmniej ok miałem okazje posłuchać ich w sklepie muzycznym - przypadek akurat sprzedawca komuś prezentował jakieś małe GENELEC'ki i jako przykład puścił numer który ja produkowałem - niestety skończyło się to tak... że usłyszałem więcej niż słyszałem w studio - mam nadzieję, że nie wszyscy to słyszeli;) Więc proszę po podanie modeli odsłuchów dosyć szczegółowych i przede wszystkim z dobrą kontrolą basu !! w muzyce którą produkuje ten bas naprawdę jest ważny... Może coś z JBL albo GENELEC - mowie o tych wersjach z autotuningiem akustyki pomieszczenia. Dawajcie sensowne propozycje a ja wtedy ogranicze sie do kilku modeli których będę szukał do testów . ...
**********************

Witam sznownych kolegów

Proponuję być bardzo ostrożny w doborze monitorów, i raczej darować sobie świetnie wyglądające "marketingowo" i teoretycznie obiecujące wyrównane pasmo monitory dostrajające się do akustyki pomieszczenia.

Oczywiście jest to bardzo kuszące i niewiątpliwie obiecuje wygodną pracę i rozwiązanie problemów słabo lub w ogóle nie zaadaptowanego pomieszczenia. Niestety, tylko w teorii. Użycie systemów z korekcją akustyki pomieszczenia może co prawda dać bardziej wyrównane pasmo, jednakże punkt poprawnego odsłuchu (tzw. "sweet spot") zawęża się bardzo, czasem nawet do kilku centymetrów. Powoduje to, że nawet delikatny ruch głową może przemieścić realizatora w obszar o całkowicie innym przebiegu charakterystyki odbieranych przez ucho częstotliwości. Natomiast wszędzie indziej w pomieszczeniu brzmienie jest przekłamane w jeszcze większym stopniu niż przed zastosowaniem systemu wyrównywania charakterystyki. Bywa wręcz, że nie da się słuchać czegokolwiek w innym miejscu niż "sweet spot", w którym przeprowadzaliśmy optymalizację.

Reasumując: zazwyczaj jest to bezużyteczne, można co najwyżej pokusić się o korekcję drobnych niedoskonałości pomieszczenia, ale dużych nierównośći charakterystyki sensownie skompensować się nie da.
Nie wspominając już o konieczności przetwarzania AD/DA w monitorach, oraz o przesunięciach fazy które nie pozostaną bez wpływu na sygnał, (nawet jeśli mamy korektor o tzw. liniowej fazie).
Co więcej - większa korekcja musi iść w parze z zapasem dynamiki ("headroom") w systemie przetwarzania wbudowanym w monitory, więc tym samym aby nie dopuścić do przesterowania sygnału przy kompensowaniu dużych nierówności - będziemy musieli stracić na dynamice odsłuchiwanego sygnału.

Generalnie -jedynym sensownym rozwiązaniem (jeśli ma być naprawdę profesjonalne i jak nalepiej działać) wydaje się być wybór monitorów o jak najbardziej płaskim paśmie przenoszenia, jak największej szczegółowości i brzmieniu pokazującym, co NAPRAWDĘ dzieje się w odsłuchiwanym nagraniu, oraz - popracowanie nieco więcej nad adaptacją samego pomieszczenia.

Zauważyłem, że szanowni koledzy wspominają też o monitorach kliku firm, jako potencjalnie interesujących. Jeślii chodzi o Geneleca - kilkanaście lat temu, kiedy nie było na rynku specjalnej konkurencji, był jedyną sesnowną alternatywą. Jednakże ma wadę: wszystko brzmi pięknie, natomiast nie transferuje sie dobrze na inne systemy odsłuchowe, zbyt mało detali da się wyłowić (po prostu nie słychać nad czym się pracuje). Wielu profesjonalistów podkreśla, że odchodzą od tych systemów, ponieważ zarówno dobrze, jak i źle zrealizowane nagranie brzmi na Genelecach "fajnie".

Z praktycznego punktu widzenia - zmierzyłem się prawie z każdym monitorem bliskiego/średniego pola na rynku. Mam swój typ - ewidentnie najlepszym monitorem, absolutnie referencyjnym jest dla mnie ADAM S3A. Nie pozostawia zresztą suchej nitki na konkurencji, jest niesłychanie prawdziwy i szczegółowy. Sposób prezentacji przestrzeni i głębi jest porażający. Nie ma miejsca na przypadkowe dźwięki, wszystko się zgadza. Doskonale przenosi się nawszystkie systemy odsłuchowe. Można popracować nad dźwiękiem w stopniu dotychczas nie spotykanym. Dowód - proponuję popatrzeć po świecie, czego używa coraz liczniejsze grono światowego formatu producentów.

S3A mają jedną "wadę" - są niestety bardzo drogie. Jeżeli nie zmieszczą się w budżecie - można mieć zbliżony stopień szczegółowości (głośnik ART jest taki sam) i pełne pasmo zestawiając np. ADAM A7 i subwoofer SUB 8. Wtedy dysponujemy pełnopasmowym systemem, zapewniającym usłyszenie detali i przestrzeni również niedostępne dla konkurencyjnych rozwiązań, a poruszamy się w okolicy nieco tylko większej niż 5000 pln.

Proponuję szanownemu koledze wypróbowanie ADAM'ów - z tego co wiem można porozumieć sie z polskim dystrybutorem i i nawet wypożyczyć je sobie na test do studia, tak jak i ja to zrobi łem.

Pozdrownienia, i owocnych poszukiwań
[addsig]

crack
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 03 lut 2008, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: crack » niedziela 03 lut 2008, 02:00

...bleeee

oblesne te krk...
**********************
Twoje Eventy są ładniejsze?
Farfoclu !
Pseudo realizator sie odezwał, bez odbioru.

crack
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 03 lut 2008, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: crack » niedziela 03 lut 2008, 02:05


Proponuję szanownemu koledze wypróbowanie ADAM'ów - z tego co wiem można porozumieć sie z polskim dystrybutorem i i nawet wypożyczyć je sobie na test do studia, tak jak i ja to zrobi łem.

Pozdrownienia, i owocnych poszukiwań
...
**********************
Koleś książkę zjadłeś, czy pracujesz w Adamach?

Awatar użytkownika
FranekZonzel
Posty: 222
Rejestracja: piątek 16 lis 2007, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: FranekZonzel » niedziela 03 lut 2008, 08:40

...Ehss chopy :D Spokuj proszę! z kasprzaka raczej zrezygnuje;) mam obeznie Alesis M1 mk2 ale szukam czegoś na czym dokładniej usłyszę szczegóły - będąc świadom ze moje produkcje sa przynajmniej ok miałem okazje posłuchać ich w sklepie muzycznym - przypadek akurat sprzedawca komuś prezentował jakieś małe GENELEC'ki i jako przykład puścił numer który ja produkowałem - niestety skończyło się to tak... że usłyszałem więcej niż słyszałem w studio - mam nadzieję, że nie wszyscy to słyszeli;) Więc proszę po podanie modeli odsłuchów dosyć szczegółowych i przede wszystkim z dobrą kontrolą basu !! w muzyce którą produkuje ten bas naprawdę jest ważny... Może coś z JBL albo GENELEC - mowie o tych wersjach z autotuningiem akustyki pomieszczenia. Dawajcie sensowne propozycje a ja wtedy ogranicze sie do kilku modeli których będę szukał do testów . ...
**********************
KRK V8, APS AEON, KRK VXT8 i ADAM S3A :D

Awatar użytkownika
Velu
Posty: 420
Rejestracja: czwartek 17 paź 2002, 00:00
Kontakt:

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: Velu » niedziela 03 lut 2008, 11:27

......Ehss chopy :D Spokuj proszę! z kasprzaka raczej zrezygnuje;) mam obeznie Alesis M1 mk2 ale szukam czegoś na czym dokładniej usłyszę szczegóły - będąc świadom ze moje produkcje sa przynajmniej ok miałem okazje posłuchać ich w sklepie muzycznym - przypadek akurat sprzedawca komuś prezentował jakieś małe GENELEC'ki i jako przykład puścił numer który ja produkowałem - niestety skończyło się to tak... że usłyszałem więcej niż słyszałem w studio - mam nadzieję, że nie wszyscy to słyszeli;) Więc proszę po podanie modeli odsłuchów dosyć szczegółowych i przede wszystkim z dobrą kontrolą basu !! w muzyce którą produkuje ten bas naprawdę jest ważny... Może coś z JBL albo GENELEC - mowie o tych wersjach z autotuningiem akustyki pomieszczenia. Dawajcie sensowne propozycje a ja wtedy ogranicze sie do kilku modeli których będę szukał do testów . ...
**********************
KRK V8, APS AEON, KRK VXT8 i ADAM S3A :D
...
**********************
Ok Dzięki ! ;) I propozycja do Redakcji aby usuwać wulgarnych a przynajmniej nie miło zachowujących się użytkowników tego forum - blokować IP! Odnosi się to do użytkownika "crack". Ehh gdzie te czasy 2002 roku kiedy się rejestrowałem na forum i była tu naprawdę godna naśladowania na innych forach kultura! Pozdrawiam!

Leff
Posty: 545
Rejestracja: sobota 13 kwie 2002, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: Leff » sobota 16 lut 2008, 11:30

Ehh gdzie te czasy 2002 roku kiedy się rejestrowałem na forum i była tu naprawdę godna naśladowania na innych forach kultura! Pozdrawiam!...
**********************
Kulturę sami musimy trzymać i propagować. Jeśli ktoś nie dorasta, to jest to jego problem ;)
A co do monitorów, to naczytałem się ostatnio sporo o Adamach S3a na amerykańskich forach i wypowiadają się i nich w tym samym duchu, co kolega powyżej - czyli że super jakość i znakomicie przekładają się na inne systemy. Sam się nimi interesuję. Bardzo chwali się też Dynaudio BM 15a a z połowę tańszych Eventy SP 8. O wszystkie te modele zapytałem w osobnym wątku "lepsze monitory".
Pozdrówka - Leff
Leff - Szczecin

Pine
Posty: 233
Rejestracja: czwartek 26 maja 2005, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: Pine » piątek 15 maja 2009, 15:23

Witam wszystkich.
Pracuje na Alesisach mk2 i swego czasu byłem w sklepie w koln,
music store posiadają tam całą ścianę monitorów nie było dużo klientów wiec zasiadłem w foteliku z pilotem który przełancza sie między monitorkami.

I wyszedłem załamany moje alesisy brzmiały jakby muzyka leciała za ścianą. Zrobiły na mnie wrażenie mackie hr 824 , KRK VXT8, no i KRK Expose E8B. Brzmiały bardziej szczegółowo ciężko mi to wytłumaczyć ale jeśli bedziecie mieli okazję posłuchac tego samego utworu w tym samym pomieszczeniu i o tej samej głośności to się aż za głowę złapiecie jaka różnica.

Na żadne z nich mnie narazie nie stać ale zdałem sobie sprawę że monitory to najważniejsza rzecz w studio.
Pozdrawiam


Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.

Awatar użytkownika
heathenichaer
Posty: 234
Rejestracja: niedziela 12 sie 2007, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: heathenichaer » piątek 15 maja 2009, 16:34

......Pracuje na Alesisach mk2 i swego czasu byłem w sklepie w koln,
...
**********************

Trochę daleko...
W sklepach gdzie pytałem to albo są jedne albo drugie albo na zamówienie...
Z przesłuchania obu monitorów na raz nici...

Pozdrawiam...
**********************
jak chcesz trochę bliżej to atakuj berlin
[addsig]
Sztuka jest wycinkiem rzeczywistości widzianym przez temperament artysty - Émile Zola
@
dsi evolver, waldorf blofeld, bcr2000, m-audio fw 410, krk rp 6 g2, akg 271 studio, rode m3

Awatar użytkownika
TallAnt
Posty: 7
Rejestracja: środa 20 maja 2009, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: TallAnt » środa 20 maja 2009, 15:03

.........Pracuje na Alesisach mk2 i swego czasu byłem w sklepie w koln,
...
**********************

Trochę daleko...
W sklepach gdzie pytałem to albo są jedne albo drugie albo na zamówienie...
Z przesłuchania obu monitorów na raz nici...

Pozdrawiam...
**********************
jak chcesz trochę bliżej to atakuj berlin
...
**********************

...no tak, sprawdziłem chyba już wszystkie sklepy w Polsce, które ogłaszają w internecie, że sprzedają Aeon-y i w większości odsłuchać można tylko po zamówieniu , a te które mają to akurat nie handlują KRK...
Jeszcze trochę brakuje nam do zachodu...

Do Berlina też trochę daleko (myślałem bardziej o centralnej Polsce) , ale jak się zdenerwuję to i tam pojadę posłucham i kupię...

BTW masz konkretny adres w Berlinie ?

Pozdrawiam

[addsig]

Awatar użytkownika
heathenichaer
Posty: 234
Rejestracja: niedziela 12 sie 2007, 00:00

Re: KRK VXT - nowe monitory

Post autor: heathenichaer » środa 20 maja 2009, 15:41

BTW masz konkretny adres w Berlinie ?

Pozdrawiam
********************

wejdź na justmusic.de i mają tam dwa berlińsklie adresy, ten na bodajże Knaackstr.ma osobne pomieszczenie na osłuchiwanie monitorów
[addsig]
Sztuka jest wycinkiem rzeczywistości widzianym przez temperament artysty - Émile Zola
@
dsi evolver, waldorf blofeld, bcr2000, m-audio fw 410, krk rp 6 g2, akg 271 studio, rode m3

ODPOWIEDZ