...
Jak zamierzasz zmienić plastikową próbkę w super? Z takim myśleniem po co wydawać mega pieniądze skoro Rolanda E-16 "podrasujesz" i będzie mega.
Yamaha ma dobre gitary, fortepiany, troszkę syntetyków. Kronos to zupełnie inna półka. On będzie przeważał w brzmieniach syntezatorowych i Padowych zdecydowanie. Brzmienia akustyczne są kwestią gustu. Z tego co słuchałem to nie posiada on gitar z tak ładnymi podciągnięciami jak Yamaha. Hammond też jest ciekawszy raczej u Korga ( CX-3), ale to nie ta półka. Yamaha opiera sie na swoich starych już próbkach, troszeczkę zmodyfikowanych. Porównywanie tych dwóch instrumentów nie ma sensu. Oczywiście Yamaha brzmi i każdy to potwierdzi, lecz jeśli dyskutujemy o tym na czym zrobić lepszą muzykę orkiestrową to nie będzie to Motif. Chyba że nakarmisz go próbkami z samplera, a i tak Soft w tym przypadku zwycięża.
Nie wierzysz? Zerknij na ten film, ktoś użył fabrycznych brzmień:
http://www.youtube.com/watch?v=xWwORYRSjzQ
A teraz zerknij na Goliata
http://www.bestservice.de/found.asp/orchestral/ql_goliath/en
O nie. Jeżeli mowa o muzyce symfonicznej, to Goliath nie wystarczy. Lepiej kupić QLSO Gold. To już wymiata.
...
Dałem pierwszy z brzegu soft.
Co do wypowiedzi kolegi że trzeba porównać te same utwory, to nie jest tak do końca. Ja pokazałem Ci jak brzmią pokładowe próbki motifa, cokolwiek na nich nagrasz, to zabrzmi keyboardowo. W swoim życiu miałem wszystkie instrumenty z najwyższej półki, a do Yamahy nie mam uprzedzeń, gdyż sam posiadam S90xs. Na dokładkę dodam, że pożyczałem Kurzweila Pc3 bratu bo potrzebował zrobic orkiestrówkę na szybko i jego S90es nie dawał rady. Nie daj się zwieść reklamie że sprzęt jest super bo Motif jest świetny do Popu/HH tam te smyczki pasują idealnie.