Tone Port

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
LaBomba
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: LaBomba » wtorek 24 sty 2006, 20:18

Uważam że Toneport realizuje symulacje brzmień softwarowo. Oto moje argumenty (o różnej mocy zresztą):



**********************

[...] Nie sądzę zatem, żeby dla potrzeb TP opracowywano całkiem nowy soft emulacyjny

**********************

Zrobią to, co się opłaci firmie, najwyżej żony rzadziej będą ich widywać w domu. :)

Przy produkcji masowej liczy się każdy zaoszczędzony cent a sądzę, że taki DSP stanowi pod względem kosztów produkcji istotny element.

Inna sprawa że przecież producent pewnie najpierw opracowuje cyfrowe symulacje brzmień z użyciem konwencjonalnych komputerów a dopiero potem implementuje je do jakiś procesorków jakie są np. w PODach. Wątpię więc żeby to było dla Line6 opracowywanie "całkiem nowego" softu.



**********************

zwłaszcza, że oba interfesjy-emulatory, łącznie z POD'ami korzystają Z TYCH SAMYCH emulacji

**********************

No właśnie - najpierw powstaje soft potem następuje implementacja. Dlatego emulacje bez żadnego problemu są "TE SAME".





**********************

... i z tych samych aktualizatorów firmware ( z drobnymi różnicami )

**********************

Na stronie Line6 nie ma żadnych aktualizatorów firmware dla TP, GP czy chociażby PODxt.



Drivery natomiast są ale osobne dla (Bass)PODów, GuitarPortów i Toneportów.



A oto programy sterujące i współpracujące z nimi sprzęty:

- GearBox - tylko TP (UX1 i UX2)

- GuitarPort - GP, PODxt, PODxt Pro, PODxt Live



Jak widać, jesli chodzi o GP i PODy to faktycznie prawda, że część softu jest wspólna natomiast do Toneportów soft jest OSOBNY.

Pomijam oczywiście takie programy jak Monkey bo one tylko pobieraja auktualizacje, sprawdzają zgodność z wymogami sprzętowymi itp. więc nic dziwnego że są wspólne dla chyba wszystkich produktów Line6.



Weźmy pod rozwagę jeszcze coś:

Toneport UX1 kosztuje praktycznie tyle samo co GuitarPort - ok. 135 zielonych pieniędzy. Przy czym TP pod względem symulacji i efektów zapewnia praktycznie wszystko to samo co GP, a ponad to oferuje jeszcze:

- 5 symulacji wzmaków (i kolumn) basowych z Bass PODa xt,

- 6 symulacji preampów mikrofonowych (nowość chyba)

- deeser (męski i żeński)

- 1 wejście mikrofonowe + sprzętowy preamp i potencjometr czułości

- 2 wejścia liniowe TS z których sygnał można również "symulować"

- Ableton Live Lite 4 Line6 Edition

Ma za to wyższe od GP wymagania systemowe...





Poza tym w sofcie dołączonym do TP jest coś czego nie było w GP - ToneDirect Monitoring (z ustawianą latencją w zależności od wydajności systemu) a więc - uwaga - monitoring rozwiązany za drodze programowej! Po co takie coś urządzeniu które realizuje przetwarzanie sygnału na drodze sprzętowej??





Na koniec dodam jeszcze że już samo włączenie programu GearBox powoduje wzrost zużycia mojego CPU o 30-40%.



Wygląda na to, że TP jest od GP trochę bardziej "computer-based".



...no ale - powtarzam - jakie to ma dla nas w praktyce znaczenie? TP działa pewnie nie mniej stabilnie niż np. GP.



Pozdro

LaBomba

Awatar użytkownika
spiker
Posty: 1211
Rejestracja: czwartek 17 paź 2002, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: spiker » środa 25 sty 2006, 07:55

LaBomba! Przekonałeś mnie

Pozdrawiam
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...

Awatar użytkownika
LaBomba
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: LaBomba » sobota 28 sty 2006, 00:43

...a jakie jest to USB w tym toneporcie? usb 1.1 czy 2.0?

**********************

Dwa nowe odkrycia dot. Toneporta (UX2):

1) Wysłałem maila do Line6 z zapytaniem czy w TP jest USB 2.0 czy 1.1 (z wyraźnym naciskiem że nie pytam o kompatybilność tylko o to co TP ma wbudowane) i otrzymałem urzekającą w swej zwięzłości odpowiedź następującej treści:

"It is 1.10.

Thanks

Line 6"



To nawet lepiej, bo oznacza, że śmiało wystaczy USB 1.1 żeby wyciągnąć z Toneporta maksimum możliwości. Ale w sumie po co mu szybsze USB skoro toneport to przecież 2-kanałowy interfejs.



Pozdrawiam

LaBomba

Awatar użytkownika
LaBomba
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: LaBomba » sobota 28 sty 2006, 00:43

...a jakie jest to USB w tym toneporcie? usb 1.1 czy 2.0?

**********************

Wysłałem maila do Line6 z zapytaniem czy w TP jest USB 2.0 czy 1.1 (z wyraźnym naciskiem że nie pytam o kompatybilność tylko o to co TP ma wbudowane) i otrzymałem urzekającą w swej zwięzłości odpowiedź następującej treści:

"It is 1.10.

Thanks

Line 6"



To nawet lepiej, bo oznacza, że śmiało wystaczy USB 1.1 żeby wyciągnąć z Toneporta maksimum możliwości. Ale w sumie po co mu szybsze USB skoro toneport to przecież 2-kanałowy interfejs.



Pozdrawiam

LaBomba

Awatar użytkownika
Piechnik
Posty: 119
Rejestracja: czwartek 16 maja 2002, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: Piechnik » sobota 28 sty 2006, 13:32

mam pytania:

1) czy za pomoca UX2 można zarejestrować jednoczesnie gitarę z symulacją wzmacniacza jak i całkowicie nietkniętą- czyli sygnał sprzed algorytmów DSP (w trybie BYPASS)? i czy jest możliwe wysłanie takich dwóch niezależnych sygnałów przez SPDIF oraz dodatkowo podać je na wyjscia analogowe?



2) czy UX2 mozna użyć jako konwertera sygnału analogowego na cyfrowy w podanej przezemnie konfiguracji. chodzi mi konkretnie o przypadek gdzie do wejść mikrofonowych podpinam 2 mikrofony i sygnał ten pojawia się na wyjściu SPDIF w postaci dwóch odseparowanych kanałów? i czy podczas takiej konwersji nalezy się spodziewać jakiegoś opóźnienia czy bedzie to realizowane sprzętowo w trybie ZLM (zero latency monitoring)? w grę wchodzi czysta konwersja bez użycia symulacji.



z góry dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam


Awatar użytkownika
LaBomba
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: LaBomba » sobota 28 sty 2006, 15:30

...mam pytania:

1) czy za pomoca UX2 można zarejestrować jednoczesnie gitarę z symulacją wzmacniacza jak i całkowicie nietkniętą- czyli sygnał sprzed algorytmów DSP (w trybie BYPASS)?

*********************

trzeba rozpatrzyć 2 przypadki:

1) Z użyciem tylko i wyłącznie Toneporta - nie da się.

Jeśli chodzi o nagranie dwóch różnych śladów gitary za jednym zamachem to za pomocą samego TP to można tylko nagrać jednocześnie 2 osobne ślady stereo z których jeden może być z reverbem, deleyem i efektami typu chorus, flanger, phaser, rotary, tremolo (nie dotyczy efektów typu fuzz i overdrive) a drugi bez nich. W tej sytuacji jednak obydwa slady stereo muszą być jednakowe jeśli chodzi o zastosowną symulację i kolumnę bądź ich nie zastosowanie ("no amp", "no cabinet" czyli bypass). Jedyna różnica to te efekty.



2) Jeśliby jednak użyć urządzenia, które "rozdwaja" sygnał pomiędzy gitarą a TP i jednocześnie wzmacnia go do poziomu liniowego (nie jestem pewien ale zdaje się, że do tego służą tzw. "di-boxy") to można wówczas zapodać je na wejścia liniowe TP (w trybie Line1&Line2) i wtedy otrzymujemy 2 osobne kanały stereo które konfigurujemy całkowicie niezależnie. Wtedy jeden można ustawić w tryb "bypass" na drugim ustawić jakąś symulację (i efekty).



*********************

i czy jest możliwe wysłanie takich dwóch niezależnych sygnałów przez SPDIF oraz dodatkowo podać je na wyjscia analogowe?

*********************

Tak. Zarówno w 1) jak i w 2) przypadku.

Trzeba tylko ustawić je skrajnie w panoramie a w razie użycia czegoś co stereofonizuje sygnał (np. reverb) warto użyć dodatkowo przycisku "mono" na każdym z tych kanałów żeby nie stracić części informacji audio, bo przez spdif możliwe jest tylko przesłanie jednego kanału stereo lub dwóch mono.





**********************

2) czy UX2 mozna użyć jako konwertera sygnału analogowego na cyfrowy w podanej przezemnie konfiguracji. chodzi mi konkretnie o przypadek gdzie do wejść mikrofonowych podpinam 2 mikrofony i sygnał ten pojawia się na wyjściu SPDIF w postaci dwóch odseparowanych kanałów?

**********************

Tak. Dwóch osobnych kanałów mono (lub dwóch stereo ale nie odseparowanych, tylko "zmiksowanych" do jednego stereo ).





*********************

i czy podczas takiej konwersji nalezy się spodziewać jakiegoś opóźnienia czy bedzie to realizowane sprzętowo w trybie ZLM (zero latency monitoring)?

*********************

W TP nie ma sprzętowej realizacji symulacji tylko softwarowa ale opóźnienie jest nie odczuwalne.



*********************

w grę wchodzi czysta konwersja bez użycia symulacji.

*********************

To akurat jest bez większego znaczenia jeśli chodzi o opóźnienie. Musiałby być jakiś słaby komp żeby to odegrało większą rolę (żeby trzeba było rezygnować np. z sumulacji).



Również pozdrawiam

LaBomba

Awatar użytkownika
LaBomba
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: LaBomba » sobota 28 sty 2006, 15:41

2) czy UX2 mozna użyć jako konwertera sygnału analogowego na cyfrowy w podanej przezemnie konfiguracji. chodzi mi konkretnie o przypadek gdzie do wejść mikrofonowych podpinam 2 mikrofony i sygnał ten pojawia się na wyjściu SPDIF w postaci dwóch odseparowanych kanałów?

**********************

Tak. Dwóch osobnych kanałów mono (lub dwóch stereo ale nie odseparowanych, tylko "zmiksowanych" do jednego stereo ).


**********************

To dotyczy konkretnie tylko spdif.



Dodam jeszcze, że przez USB można przesłac dwie niezależne pary stereo, w sumie 4 kanały. Wtedy nie trzeba monofonizować i ustawiać skrajnie w panoramie. Dla programu nagrywającego będą to 2 ślady stereo lub 4 mono. To chyba prostsze rozwiązanie bo wystarczy USB a spdif nie jest konieczne. No chyba, że chodzi o jakąś bardziej wymyślną konfigurację.


Awatar użytkownika
Piechnik
Posty: 119
Rejestracja: czwartek 16 maja 2002, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: Piechnik » sobota 28 sty 2006, 16:10

dzięki LaBomba

to co napisałeś bardzo wiele mi wyjaśnia

pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Piechnik
Posty: 119
Rejestracja: czwartek 16 maja 2002, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: Piechnik » sobota 28 sty 2006, 16:23



Dodam jeszcze, że przez USB można przesłac dwie niezależne pary stereo, w sumie 4 kanały. Wtedy nie trzeba monofonizować i ustawiać skrajnie w panoramie. Dla programu nagrywającego będą to 2 ślady stereo lub 4 mono. To chyba prostsze rozwiązanie bo wystarczy USB a spdif nie jest konieczne. No chyba, że chodzi o jakąś bardziej wymyślną konfigurację.

...

**********************



mam presonus firepod, który ma osiem analogowych wejść z preampami oraz wejscie/wyjscie spdif. UX2 chciałbym wykorzystać również do rozbudowania tego systemu o dwa dodatkowe wejscia mikrofonowe łącząc te urządzenia poprzez spdif. wówczas miałbym możliwość nagrywania 10 kanałów jednocześnie. tutaj jednak nasuwa sie pytanie czy to zadziała prawidłowo, czy te dwa dodatkowe ślady z UX2 nie rozjadą sie ze sladami z firepoda?



i jeszcze jedno pytanie odnośnie UX2:

czy jest mozliwość rejestracji jednego śladu gitary czystej (bez symulacji i efektów), ale z możliwością jednoczesnego odsłuchu tych bajerów podczas nagrywania. czyli efekty idą tylko do monitoringu. pisałes wcześniej o reampingu czyli wynikałoby z tego że się da. prosze tylko o potwierdzenie tej sprawy.

pozdrawiam


Awatar użytkownika
LaBomba
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 00:00

Re: Tone Port

Post autor: LaBomba » niedziela 29 sty 2006, 00:49

mam presonus firepod, który ma osiem analogowych wejść z preampami oraz wejscie/wyjscie spdif. UX2 chciałbym wykorzystać również do rozbudowania tego systemu o dwa dodatkowe wejscia mikrofonowe łącząc te urządzenia poprzez spdif. wówczas miałbym możliwość nagrywania 10 kanałów jednocześnie.

*********************

Ja (między innymi) w takim samym celu kupiłem TP.:-)

W kompie mam kartę Terratec EWS 88 D na złączu PCI (10 wejść i wyjść cyfrowych). Podłączam do niej przedwzmacniacz (konwerter) 8-kanałowy Behringer ADA8000 przez protokół ADAT oraz Toneporta UX2 przez spdif coaxial i mam w sumie 10 wejść mikrofonowych/instrumentalnych i 8 wyjść. Całość synchronizuje zegar karty Terratec.



******************

tutaj jednak nasuwa sie pytanie czy to zadziała prawidłowo, czy te dwa dodatkowe ślady z UX2 nie rozjadą sie ze sladami z firepoda?

******************

Mi się nie rozjeżdżają. Tobie też nie powinny jeśli TP będzie się synchronizował z zegarem Firepoda.



Jak na razie jeszcze nie miałem okazji wypróbować tej konfiguracji w boju tzn. w trakcie nagrywania np. perkusji. Wiadomo, że to by był najbardziej miarodajny sposób weryfikacji fukcjonalności takiej konfiguracji.

Robiłem tylko wstępne przymiarki, tzn. podłączyłem 1 mikrofon do Behringera, 1 mikrofon i gitarkę do TP i sprawdzałem czy podczas nagrywania 10 śladów (reszta wejść bez źródeł sygnału) w Logicu sesja nie wiesza się, czy nie ma dropów itp. i czy ten spdif działa jak trzeba.

Rezultaty były ogólnie dobre choć jakieś drobne trzaski czasem sie pojawiły a także zdarzało się, że trzeba było "zrestartować" (przestawić i z powrotem ustawić na pożądane parametry) sterownik ASIO Toneporta bo sygnał spdif był zniekształcony. Latencję w Logicu ustawiłem na 64 sample (1,5 ms) i było ok. Śmiało mogłem korzystać z funkcji software monitoring w Logicu.

Zrobiłem więc tylko takie wstępne sprawdzenie i działa dość poprawnie ale czy będzie satyfsakcjonująco to będę wiedział jak zrealizuję jakieś nagranie z zespołem. Jestem dobrej myśli.





**********************

i jeszcze jedno pytanie odnośnie UX2:

czy jest mozliwość rejestracji jednego śladu gitary czystej (bez symulacji i efektów), ale z możliwością jednoczesnego odsłuchu tych bajerów podczas nagrywania. czyli efekty idą tylko do monitoringu.

**********************

W sumie opisałem już taką możliwość w poprzednim poście. Z tą różnicą, że tam była mowa o nagrywaniu obu na raz ale nic nie stoi przecież na przeszkodzie żeby tego "mokrego" śladu nie nagrywać i traktować tylko jako odsłuchowy.





*********************

pisałes wcześni.ej o reampingu czyli wynikałoby z tego że się da.

*********************

Jeśli mowa o reampingu to już jest inna sprawa.

Z jednej strony można więcej, z drugiej konieczna jest podwójna konwersja cyfrowo-analogowa.



Podstawowe założenie konieczne do takiej operacji to dodatkowy interfejs, który będzie źródłem sygnału (ślad nagrany wcześniej liniowo) bo Toneporta nie można samozapętlić.



Jak masz tego Firepoda to możesz nagrywać gitarę na niego (czystą, liniową) i jeśli Firepod umożliwia jakiś niskolatencyjny monitoing to wysyłasz jednocześnie nagrywany ślad na np. wyjście nr 3 i łaczysz kablem z TP i dalej już masz ślad "umoczony", który możesz sobie nagrać lub tylko odsłuchiwać za pomocą wyjść analogowych TP (słuchawkowe i monitorowe). Możesz też wykorzystać spdif w TP aby wysłać mokry ślad na wejście cyfrowe Firepoda i z tego wejścia skierować go w mikserze sekwencera na sumę 1-2 by tam słyszeć mokry ślad na tle reszty miksu. W tym czasie ślad suchy wyciszasz żeby Ci się nie dublował z mokrym i nagrywasz go dyskretnie.

Po nagraniu możesz zastosować reamping na dokladnie takiej samej zasadzie (tyle ze zamiast grać, odtwarzasz suchy ślad), najlepiej z użyciem spdif (mniej konwertowania).

ODPOWIEDZ