Trzeba by było być poetą aby opisać różnice w niuansach brzmienia tych mikrofonów

Tak na prawdę obydwa brzmią pudełkowato i sucho, ale w tej cenie jest bardzo mały wybór jeżeli chodzi o jakiekolwiek mikrofony, które by spełniały oczekiwania sprzętu do nagrywania.
PG ma na wyjściu wyższy poziom niż SM - czyli teoretycznie uzyskasz większy odstęp sygnału od szumu. Jak już jesteśmy przy szumach, to miej na uwodzę fakt, że mikrofony dynamiczne mają z reguły bardzo niskie poziomy wyjściowe przez co potrzebują dobrych, nisko-szumowych przedwzmacniaczy oferujących wzmocnienie na poziomie powyżej 60 dB, najlepiej 70 z racji nieproporcjonalności "szumienia" względem zadanego wzmocnienia. Łącząc SM/PG bezpośrednio do interfejsu nie koniecznie musisz być zadowolony - poziom sygnału niski, szumów relatywnie dużo.
Dobrym, lecz oczywiście droższym rozwiązaniem w Twoim przypadku było by dobranie mikrofonu jednak pojemnościowego mało membranowego o charakterystyce wkładki superkardio i postawienie przegrody akustycznej (np na stojaku) podczas nagrania aby wyeliminować nadmierny pogłos pomieszczenia. Koszt mógłby być i tak dużo niższy od złożenia łańcucha urządzeń dla mikrofonu dynamicznego, który by prezentował podobne parametry rejestrowanej ścieżki dźwiękowej - dla przykładu - łańcuch dla mikrofonu dynamicznego Neumann BCM 705 (koszt ok 2000 pln) to koszt całkowity (bez interfejsu i mikrofonu) około 5000-7000 pln, a pod kątem parametrów (szumy, dynamika itd) (nie mam na myśli samego brzmienia bo jest to stosunkowo pomijalne przy dzisiejszych możliwościach modelowania) jest porównywalny do Rode Broadcaster wpiętym w np przedwzmacniacz Isa one, czyli bez interfejsu mieścimy się w 3000 pln z mikrofonem.
Różnica jaka jest między tymi dwoma zestawami to taka że trzeba było kupić dwa panele akustyczne dla Rode - około 300 pln.
Mikrofony dynamiczne to same pozytywy, ale jak się ma sprzęt który odsłoni ich możliwości - dla procesu samej rejestracji, no bo na scenie są już inne aspekty

Słuchawki - Na Thomannie są DT770 za 550 PLN. Lepiej nie kupisz. Idealne słuchawki do nagrywania (wysoka izolacyjność) i do odsłuchu porównawczego.
Na temat monitorów nie wypowiadam się

Ciekawe dla mnie jest "przesterowanie się gitary". Jeżeli nie jesteśmy w stanie wzmocnieniem sygnału wyregulować tak aby przesterowanie nie następowało to są trzy możliwości - złe podłączenie, coś nie tak z gitarą, coś nie tak z interfejsem. Dwa ostatnie - naprawa lub reklamacja urządzenia. Może faktycznie firma F. wypuściła jeden wadliwą serię produktów ale to nie powód by martwić się o resztę produktów na świecie

To tak jak by się kupiło pralkę która cieknie i przy wyborze następnej zastanawiało się która nie będzie ciekła od nowości
