APS Aeon - czy ktoś już ma?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
nextaz
Posty: 55
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 00:00

Re: APS Aeon - czy ktoś już ma?

Post autor: nextaz » wtorek 20 lis 2007, 23:20

no tak kazde glosniki wymagaja - ale przyznasz ze mniejsze 6calowe sa bardziej odsluchami bliskiego pola niz APSy ktore sa w sumie odsluchami sredniego pola - wymagaja nie tylko adaptacji ale i przestrzeni (co oczywiscie NIE jest wada - jedynie stwierdzenie faktu dla inncyh amatorow APSow)

inna sprawa ze mimo opinii z testow np w EiS jak graja cicho jednak dzialaja nieco gorzej (jeszcze mniej ciosu i dołu) - one musza miec przestrzen - musza stac szeroko, musza miec standy itd.
jak odpale bm6a cicho to graja tak jak mocno odpalone duze paczki a przez to ze graja cicho wplyw braku adaptacji w pomieszczeniu jest jednak mniejszy.

co do gory - tak zgadzam sie (choc mimo wszystko mialem wrazenie ze totalnej gory bm6a mialy wiecej)- poprostu jak pisalem ucho jest "obciazone" owym srodkiem dlatego juz nie 'przyjmuje' i góry i dołu nalezycie - tylko sie męczy.


nextaz

Awatar użytkownika
Bartos
Posty: 375
Rejestracja: niedziela 11 lip 2004, 00:00

Re: APS Aeon - czy ktoś już ma?

Post autor: Bartos » środa 21 lis 2007, 00:47

w APS jest rowniez bardzo ladna, tylko ze jej nie slychac przez bardzo mocne podbicie 3KHz
...
**********************

Zredukowałem sobie 3,3 kHz o 3,5 dB przy q:3 (neon).... no jest "ładniej" na ostrych gitarach i ogólnie na wokalach, ale czy to jest krok w strone liniowości, wierności?

Awatar użytkownika
Miłaszewski
Posty: 997
Rejestracja: wtorek 23 gru 2003, 00:00

Re: APS Aeon - czy ktoś już ma?

Post autor: Miłaszewski » środa 21 lis 2007, 01:07

Zredukowałem sobie 3,3 kHz o 3,5 dB przy q:3 (neon).... no jest "ładniej" na ostrych gitarach i ogólnie na wokalach, ale czy to jest krok w strone liniowości, wierności?...
**********************
wg. tego co ja slysze, to zdecydowanie tak
[addsig]

nextaz
Posty: 55
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 00:00

Re: APS Aeon - czy ktoś już ma?

Post autor: nextaz » środa 21 lis 2007, 01:18


**********************

Zredukowałem sobie 3,3 kHz o 3,5 dB przy q:3 (neon).... no jest "ładniej" na ostrych gitarach i ogólnie na wokalach, ale czy to jest krok w strone liniowości, wierności?...
**********************

dobre pytanie! tu trzeba by miec duze doswiadczenie aby dobrze odpowiedziec:)

napewno jest to krok w kierunku oszczędzania aparatu słuchu - nie wiem moze przesadzam albo sam mam uszy naprawde wyczulone w tym zakresie:)

mozna długo myslec nad tym pytaniem-ale mysle najwazniejsze miec monitory ktore są "w miare" detaliczne i ich sie nauczyć - od pewnego pułapu jakosci (w ktorym APS jest) punktem krytycznym dobrych miksow sa i tak preferecje,doświadczenie i wiedza producenta .


napisz moze prosze jako najbardziej tutaj doswiadczony uzytkownik APSów
-czy zauwazyles zmiane brzmienia wraz z "wygrzewaniem" głosnikow - jesli tak to w jaka strone?

-jak Twoje miksy sie "tłumaczą" na innych systemach, odsłuchach radiach itd - czy zauwazyles aby byly przebasowione albo przymulone czy cokolwiek innego?

-jaka muzyke miksujesz i przy jakiej Twoim zdaniem odsluchy sprawdzaja sie najlepiej

nextaz

Blekmen
Posty: 17
Rejestracja: piątek 27 lip 2007, 00:00

Re: APS Aeon - czy ktoś już ma?

Post autor: Blekmen » czwartek 22 lis 2007, 10:32

napisz moze prosze jako najbardziej tutaj doswiadczony uzytkownik APSów
-czy zauwazyles zmiane brzmienia wraz z "wygrzewaniem" głosnikow - jesli tak to w jaka strone?
-jak Twoje miksy sie "tłumaczą" na innych systemach, odsłuchach radiach itd - czy zauwazyles aby byly przebasowione albo przymulone czy cokolwiek innego?
-jaka muzyke miksujesz i przy jakiej Twoim zdaniem odsluchy sprawdzaja sie najlepiej
**********************
Moim zdaniem, choć nie czuje się najbardziej doświadczonym użytkownikiem Aeonów, brzmienie podczas procesu wygrzewania ewaluuje w kierunku lepszego wypełnienia dołu, średnica nieco się rozszerza jeśli chodzi o propagację przestrzenną, scena nabiera głębokości.
Nagrywam głównie akustykę, choć ostatnio nagrywałem ciężki bas do death metalu.
Specyfika mojego podejścia do nagrywania, eliminuje prawie całkowicie nienaturalności w paśmie. Staram się nak najwiernej nagrać instument z całym jego bagażem brzmieniowym. Jeśli muzyk oczekuje określonego typu brzmienia wydobywam je już na etapie doboru instrumentu.
Nie używam w ogóle korekcji!!!
Ostateczną charakterystykę brzmieniową pasm osiągam za pomocą kompresji wielopasmowej i operowania efektami przestrzennymi.

Jeśli chodzi o alternatywny odsłuch to mam możliwość sprawdzenia miksów na bardzo wielu systemach zróżnicowanych cenowo.

Jedyne co zauważyłem i potwierdziła to opinia moich osłuchanych kolegów, moje produkcje mają nieco analogowy charakter. Jest dużo szczegółów ale brzmieniowo bliżej do winylu niż stereotypowo pojmowanego kompaktu.

APS sprawdzają się głównie przy muzyce akustycznej, ale rewelacyjnie zrealizowane produkcje rokowe też wypadają ciekawie.
Osobiście bardzo lubie posłuchać na APS "elektronicznego koktajlu"

Pozdrawiam

Blekmen
Posty: 17
Rejestracja: piątek 27 lip 2007, 00:00

Re: APS Aeon - czy ktoś już ma?

Post autor: Blekmen » czwartek 22 lis 2007, 10:59

...bezposrednie porownanie
APS vs Dynaudio BM6A
Kazdy powinien je przed kupnem samemu "dotknąć" sprawdzic , posluchac w swoim studio i zobaczyc czy to jego typ - mam nadzieje ze ten test porownanie bedzie pomocne,
**********************
Nextaz
Przy okazji wątku dotyczącego Focali zapytałeś mnie o charakterystykę Dynaudio BM6A
Znam bardzo dobrze zarówno konsumenckie, jak i aktywne-profesjonalne głośniki Dynaudio. Mają jedną wspólną cechę - wspaniały głośnik wysokotonowy Esotec.
To o czym już pisałeś: wspaniale zdefiniowana najwyższa góra, nie męczący środek, dobry a nawet bardzo dobry dół.
Wszystko się zgadza. Dla mnie monitory aktywne Dynaudio nadają się doskonale do słuchania muzyki na codzień.
Choć Dynaudio mi się bardzo podobają brzmieniowo wybrałem APS z premedytacją, gdyż potrzebowałem ogromniej liniowości pasma i skrajnie prawdziwej detaliczności, której Dynaudio po prostu nie mają

ja szukam dalej:)nextaz
**********************
Jeśli nie jesteś przekonany do Dynaudio BM6A, moim zdaniem powinieneś spróbować:

Klein + Hummel 110 (bez litery D - te mają wejścia cyfrowe)
PMC DB1SA
Oba modele mają 5,5 calowy głośnik średnio-niskotonowy, ale tym się nie przejmój

Sam myślę poważnie o dokupieniu do APS dodatkowych monitorów, strikte bliskiego pola i po wielomiesięcznych próbach i odsłuchach na pewno wybiorę jednen z tych dwóch modeli

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Janunio
Posty: 93
Rejestracja: środa 22 wrz 2004, 00:00

Re: APS Aeon - czy ktoś już ma?

Post autor: Janunio » niedziela 28 wrz 2008, 19:55

Od jesieni 2007 mam AEON 3 szt + AEON IO 2 szt na tyłach.
pomieszczenie 4 x 5 - 20 m2
Oś symetrii na krótszym boku.

Co mnie dziwi po uważnym przeczytaniu wątku.
Nikt nie uwzględnia akustyki pomieszczeń.

Kiedy kupiłem preamp ONKYO PRO PR-SC 885 (XLR) odpaliłem obecny tam system kalibracji ( speaker setup) przetworników Audyssey MultiEQ XT.
Ta kalibracja ma na celu dostosowanie monitorów do cech akustycznych pomieszczenia.

Po kalibracji uzyskałem zupełnie nowe brzmienie, wyrównane, punktowość sceny o niebo pelsza.

podaję stodowne linki:

http://www.onkyopro.com/model.cfm?m=PR-SC885P&p=f&class=Preamplifier

manual
kalibracja Audyssey
Rok temu musiałem importować ze stanów ale juz będzie w kraju:
http://www.onkyo.pl/pokaz/news/id/1109
Były Band Leader, obecnie biurokrata. Hobby: home recording

ODPOWIEDZ