Brzmienie muzyki Housowej, a granie na żywo?
: wtorek 17 mar 2009, 09:16
Cześć, załóżmy że gram na klawiszach(bo gram) i chciałbym osiągnać brzmienie housowe, ale grając na żywo. W Logicu wiem jak to zrobić. Może opisze jeszcze co rozumiem przez ten house.
Generalnie przepuszczenie sygnału przez kompresor w trybie sidechain sterowany stopą. To duże uproszczenie, no ale. Jak wiadomo przy odpowiednich parametrach powoduje on na ciągłym dzwięku typu "pad" efekt pompowania, gdzie ścisza się w momencie uderzenia stopy.
W domenie writualnej jest to łątwo osiągnać, ale jak osiągnać to na żywo. Kiedy to często nie gra się z akustykiem(realizatorem dzwięku), którzy są razem z kapelą. Tylko tzw. zastanymi w danym miejscu, czy klubie. Wiadomo, że można tak routować sygnał aby przechodził jak w logicu, ale jakoś nie wydaje mi się to realnym wyjściem. Tym bardziej, że nie wszystkie numery by efektu sidechain wymagały. Zatem zostańmy przy wersji, że to ze strony zespołu musi pójść taki efekt brzmieniowy jaki chcemy, a realizator ma tylko dogłośnić.
I teraz tak można obwiednią wykreować aby atak był późny, wtedy w momencie naciśnięcia klawisza będzie cisza potem pojawi się sygnał. I niby super, ale idzmy dalej.
Dajmy na to akordy zmieniają się żadko raz na dwa takty. Chciałbym trzymać jeden. I aby mieć co ćwiartkę jakby uderzenie (czyli ten efekt pompowania z logica przy pomocy sidechain). Przy czym fizycznie uderzam tylko raz.( tak aby dany pad ściszał się co ćwiartke). Założmy że tempo mógłbym ustawić przed rozpoczęciem utworu i bębniarz grałby z klikiem. (i żeby obwiednia się synchronizowała)
Stad moje pytanie? jak ustawić w syntezatorze i gdzie tego szukać.
Może ktoś wie jak to ustawić w realnym syntezatorze. Bo nie oczekuje dokładnej instrkcji dla danego instrumentu, chociaz jak ktos by wiedział byłoby świetnie.
Mam korga - r3 i norda stage.
P.S.
Jeszcze nigdy nie grałem z laptopem, i jakoś nie wiem, pomimo że to mac, chyba nie mam zaufania. Swoją drogą czy wy jak gracie to odpalacie cały projekt? czy zgrywacie to dajmy na kilka ścieżek (3 -4 stereo) i podwyższacie bufor, by nie przycinało nic...
Generalnie przepuszczenie sygnału przez kompresor w trybie sidechain sterowany stopą. To duże uproszczenie, no ale. Jak wiadomo przy odpowiednich parametrach powoduje on na ciągłym dzwięku typu "pad" efekt pompowania, gdzie ścisza się w momencie uderzenia stopy.
W domenie writualnej jest to łątwo osiągnać, ale jak osiągnać to na żywo. Kiedy to często nie gra się z akustykiem(realizatorem dzwięku), którzy są razem z kapelą. Tylko tzw. zastanymi w danym miejscu, czy klubie. Wiadomo, że można tak routować sygnał aby przechodził jak w logicu, ale jakoś nie wydaje mi się to realnym wyjściem. Tym bardziej, że nie wszystkie numery by efektu sidechain wymagały. Zatem zostańmy przy wersji, że to ze strony zespołu musi pójść taki efekt brzmieniowy jaki chcemy, a realizator ma tylko dogłośnić.
I teraz tak można obwiednią wykreować aby atak był późny, wtedy w momencie naciśnięcia klawisza będzie cisza potem pojawi się sygnał. I niby super, ale idzmy dalej.
Dajmy na to akordy zmieniają się żadko raz na dwa takty. Chciałbym trzymać jeden. I aby mieć co ćwiartkę jakby uderzenie (czyli ten efekt pompowania z logica przy pomocy sidechain). Przy czym fizycznie uderzam tylko raz.( tak aby dany pad ściszał się co ćwiartke). Założmy że tempo mógłbym ustawić przed rozpoczęciem utworu i bębniarz grałby z klikiem. (i żeby obwiednia się synchronizowała)
Stad moje pytanie? jak ustawić w syntezatorze i gdzie tego szukać.
Może ktoś wie jak to ustawić w realnym syntezatorze. Bo nie oczekuje dokładnej instrkcji dla danego instrumentu, chociaz jak ktos by wiedział byłoby świetnie.
Mam korga - r3 i norda stage.
P.S.
Jeszcze nigdy nie grałem z laptopem, i jakoś nie wiem, pomimo że to mac, chyba nie mam zaufania. Swoją drogą czy wy jak gracie to odpalacie cały projekt? czy zgrywacie to dajmy na kilka ścieżek (3 -4 stereo) i podwyższacie bufor, by nie przycinało nic...