Nagrywanie perkusji 2015

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
DZ1
Posty: 433
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2007, 00:00

Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: DZ1 » wtorek 10 mar 2015, 20:15

Witam,


Panowie, potrzebuje rady poniewaz wszystkich rozumów nie pozjadalem, tymbardziej, że chodzi o ciężko zarobione zlotówki..


Jak w temacie, chodzi o sprzet, wiem, że podobnych wątkow było i jest masa nie tylko na tym forum ALE mamy 2015r. i coraz wiecej nowego sprzetu na rynku, ale po kolei:


Sprzet ma byc dla mnie poprostu.... nie musi spelniac riderow, ani byc uznanych firm - ma grac jak najlepiej za rozsądne pieniadze dla przecietnego zjadacza chleba, chociaz wiem, że nie da sie zejsc ponizej pewnego pólapu cenowego. Nagrywanie traktuje bardziej amatorsko w sensie nie licze na zarobek (w przeciwienstwie do pracy live) co nie oznacza, ze zamierzam nagrywac byle jak i byle co.


1. Karta dźwiękowa:


-wybór padł na tascam us 16x08 - 16 wlotów analog (w tym 8mic) i 8 wyjść - dokladnie tyle potrzebuje (nie tylko do garów ale bede chcial pokucic sie o nagrania na setke), cyfrowe we/wy mnie nie interesują. Wiem, że to nowy sprzet wiec nawet nie pytam o opinie...sam bede testerem ;)


2. Mik do stopy: mam e902 - podoba mi sie najbardziej na tle innych riderowych  (chociaz do live przypadl mi bardzo do gustu d112 ale live to troche inna historia przeciez), a tanie t.bone i inne nie gadają jak dla mnie w ogole.


3. ........ i co dalej? na werbel myśle nad sm 57 (byłby tez do nagrywania gitar)...w live bardzo mi pasował...ALE....moze jest cos innego dobrego do nagrywania z tych tanszch np kopia sm57 czyli np t.bone mb75? albo moze jednak werbel bez polsrodkow, czyli poprostu sm57?


4. OverHeady.... mam c2000b 1.szt.....noi i pytanie czy dokupic drugą, czy np 2x at2020 bedą lepsze? a może cos innego? chodzi o kase jak wiadomo i zeby wykozystac to co mam....czy ten c2000b nadaje sie czy isc w innym kierunku?


5. Tomy. Ze wzgledu na ograniczony fundusz przyjalem strategie, ze teraz najwaniejsze mik to stopa, werbel i OH, a sygnały z  tomow jako dodatek puki co .... czyli teraz budżetówa i np t,bone cd55; sluchalem nagran na yt tymi cd55 i brzmią zaskakujaco dobrze jak na te pieniądze na moje ucho....ale może macie doswiadczenia z innymi tanimi mic ktore mozecie polecic?


6. Hihat.....tutaj nie mam pomyslu zupełnie.....w live krecilem na tym co akurat było i bylo dobrze, np beta 58 no ale to byl ''sluzbowy'' sptzet a prywatnie nie stac mnie na taka bete58 do hihatu...


7. KABLE, STATYWY - wymagam od nich, zeby poprostu były...w warunkach ''studyjnych'' nie sa narazone na czynniki takie jak na scenie wiec zdecyduje sie prawdopodobnie na najtansze XLRy od thomanna (nawet ekran nie musi byc super bo sygnaly symetryczne). Statywy podobnie; myśle o najtańszych millenium, no chyba, ze macie jakies baaardzo niemile doswiadczenia z nimi nawet w warunkach studyjnych? Może wiec cos innego taniego?


Doradźcie Panowie prosze!


Awatar użytkownika
wujekbania
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek 02 lut 2015, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: wujekbania » środa 11 mar 2015, 00:22

Ciekawe masz podejście do nagrywania... hehe :)



Warto, byś poznał wcześniej techniki nagrywania oraz miksu i wtedy zadecydował ile i jakie mikrofony będą Ci niezbędne.



Z powodzeniem można nagrywać 'gary' na 3 lub 4 mikrofony. Wszystko zależy od tego jakich mikrofonów użyjesz, jak je ustawisz , czy 'beczki' będą wystrojone i sprawne, oraz 'drummer' będzie potrafił ich właściwie użyć no i ostatecznie, czy bedziesz w stanie z tych 3/4 tracków zmiksować dobrze brzmiącą 'perkę'.



Na początku pracy z nagrywaniem nie musisz mieć mikrofonów za tysiące złotówek, ale warto pokusić się o zakup dobrych pojemnościówek, bo twój e902 powinien dać radę. Jakie pojemniki - np. SM81 i zrezygnuj z zakupu dodatkowych mikrofonów na tomy i werbel, albo zrób tak jak napisłeś w punkcie 4.


DZ1
Posty: 433
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2007, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: DZ1 » środa 11 mar 2015, 01:44

czytales ZE ZROZUMIENIEM mojego posta? co wniosles nowego do dyskusji co mogloby sie przydać rownież komukolwiek innemu?

Awatar użytkownika
mytnik
Posty: 1308
Rejestracja: czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: mytnik » środa 11 mar 2015, 07:59

...czytales ZE ZROZUMIENIEM mojego posta? co wniosles nowego do dyskusji co mogloby sie przydać rownież komukolwiek innemu?... 


ja czytałem i nie wiem jaki masz budżet,


w moim przypadku sprawdziła się inwestycja na korzyść bębnów kosztem sprzętu nagraniowego i w końcu zacząłem być względnie zadowolony z jakości swoich produkcji

drummer

fallworm
Posty: 471
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: fallworm » środa 11 mar 2015, 10:06

Cokolwiek bym nie wybrał z mikrofonów na Twoim miejscu na pewno zainwestowałbym w bramki i kompresory Drawmer'a, Transient designery Spl'a.


Hardware to hardware - na wtyczkach to długa droga by uzyskać podobne efekty.




Nie wiem jaki masz budżet, ja na overheady używałem Rode nt2a, na blachy paluszki Octavy (nie pamiętam jaką charakterystykę wybrałem czy super- czy tylko nerkową) Do tego coś dynamicznego na stopę i generalnie tylko tyle, werbel wyciekał z paluszków. Efekt był dobry, po odpowiednim ustawieniu hardwar'u. Nie wyobrażam sobie nagrać ścieżki i później je pucować. Ma brzmieć od razu dobrze


DZ1
Posty: 433
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2007, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: DZ1 » środa 11 mar 2015, 11:28

ja czytałem i nie wiem jaki masz budżet,

w moim przypadku sprawdziła się inwestycja na korzyść bębnów kosztem sprzętu nagraniowego i w końcu zacząłem być względnie zadowolony z jakości swoich produkcji
...
 




no chyba nie czytales jednak, wiec przypomne: ...budżet, jest taki, że chce kupic najtansze statywy i kable, ze mysle zeby dokupic drugi c2000b na oh, ze zastanawiam sie nad kopią sm57, że na tomy chce dac puki co cos totalnie budzetowego itd, reszta do poczytania wyzej...taki jest budżet...


Na obecna chwile chce poprostu wystartowac z nagrywaniem a z czasem dokupywac coraz lepsze graty, wiadomo, ze chcialbym miec najleprzy hardware i zrezygnowac w ogole z kompa, ale... puki co pc z wtyczkami... nie odrazu krakow zbudowano.


na bebny nie mam i nie bede mial wplywu, moja działka to nagrywanie i to chce zrobic jak najlepiej.


Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: DJOZD » środa 11 mar 2015, 11:36

...
Hardware to hardware - na wtyczkach to długa droga by uzyskać podobne efekty.

Nie wyobrażam sobie nagrać ścieżki i później je pucować. Ma brzmieć od razu dobrze ...

Zależy dla kogo.

Jaka jest różnica np. w bramkowaniu przed lub po rejestracji według ciebie? Pomijam kwestie "pucowania".


DZ1
Posty: 433
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2007, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: DZ1 » środa 11 mar 2015, 11:59

......
Hardware to hardware - na wtyczkach to długa droga by uzyskać podobne efekty.

Nie wyobrażam sobie nagrać ścieżki i później je pucować. Ma brzmieć od razu dobrze ...

Zależy dla kogo.

Jaka jest różnica np. w bramkowaniu przed lub po rejestracji według ciebie? Pomijam kwestie "pucowania".

...

Panowie, to jest wątek glownie o mikrofonach.... wiec najpierw zalatwmy tą kwestie, niech każdy sie wypowie co mysli nt. mikrofonow konktetnie w moim przypadku... prosze przeczytac pierwszy post w tym wątku.

fallworm
Posty: 471
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: fallworm » środa 11 mar 2015, 13:05

......
Hardware to hardware - na wtyczkach to długa droga by uzyskać podobne efekty.

Nie wyobrażam sobie nagrać ścieżki i później je pucować. Ma brzmieć od razu dobrze ...

Zależy dla kogo.

Jaka jest różnica np. w bramkowaniu przed lub po rejestracji według ciebie? Pomijam kwestie "pucowania".

...
 




 


Ja bym odwrócił trochę pytanie i zadał je w stronę: Ile razy dostałeś do miksowania sygnał, który przez wycieki nie chciał się bramkować, trzeba było ciąć ręcznie lub ustawiać inną automatykę.


 


Jeżeli nie miałeś nigdy z tym problemów - ok nie było pytania.


 


1> Podstawowa zaleta jest taka, że widzisz, że do przetwornika AD/DA trafia tylko to co Cię interesuje w danej ścieżce. Efekt masz od razu i nie tracisz czasu na eksperymenty.
2> Bramkowanie analogowe jest dla mnie przyjemniejsze dla ucha.
3> Mając zbramkowany sygnał bez wycieków od razu możesz zapiąć transient designer i kształtować brzmienie - po co przepuszczać później jeszcze raz (degradacja sygnału). Nie biorę pod uwagi wtyczek typu T.Designer bo w porównaniu do hardware'u to słabizna (Uad'owe również).


 


Bramkowanie wstępne ułatwia życie i przyśpiesza czas obróbki, daje gwarancje, tego co się uzyska, a nie tylko nadzieje - że może się będzie dało.


 


DJOZD,
nie wiem czemu za każdym razem widać u Ciebie wstręt do hardware'u. Tylko te wtyczki i emulacje. Ja mam bardzo dobre doświadczenia z ze sprzętem zewnętrznym, po pierwszych próbach aż nie chce się czasem wrócić do odpowiedników wtyczkowych.


 


W Teledysku, który pokazałeś jakiś czas temu chyba chodzi jakiś leveler, więc widzę , że nie do końca nie widzisz różnicy.




Paweł
Posty: 864
Rejestracja: piątek 29 mar 2002, 00:00

Re: Nagrywanie perkusji 2015

Post autor: Paweł » środa 11 mar 2015, 17:45

.........DJOZD,nie wiem czemu za każdym razem widać u Ciebie wstręt do hardware'u. Tylko te wtyczki i emulacje. Ja mam bardzo dobre doświadczenia z ze sprzętem zewnętrznym, po pierwszych próbach aż nie chce się czasem wrócić do odpowiedników wtyczkowych....

Fallworm, czemu od razu nie dopisałeś jakiegoś porządnego stołu do rzeczy niezbędnych? Na co Ci ten cały hardware do zestawu tylko z interfacem? Już nie przesadzajmy z bezużytecznością wtyczkowych bramek, zdecydowanie gorzej o dobry kompresor, a budżet nie jest z gumy.

Wracając do "adremu", pojawił się wcześniej głos o 3 mikrofonach, cóż, może do tria jazzowego owszem. W jakimkolwiek "gęstszym" gatunku werbel musisz mieć osobno. Ja bym poniżej Sm 57 nie schodził. Werbel jest istotny dla całości, a 57 zawsze się przyda. Stopa, cóż, tu jest tyle upodobań, że ciężko wskazać jakiegoś obiektywnego faworyta. Co do OH nie napisałeś słowa o pomieszczeniu i np. czy wogóle i z jakim efektem były tam gary nagrywane. No i stwierdzenie "najtaniej" słabo jednak obrazuje możliwości.

Ale patrząc szerzej to Mytnik ma rację, kwestia instrumentu jest kluczowa. Napisałeś:
na bebny nie mam i nie bede mial wplywu, moja działka to nagrywanie i to chce zrobic jak najlepiej." Ale z pretensją przyjdą do Ciebie, a co osiwiejesz po drodze to też Twoje. Nie wiem w jaki segment celujesz, ale powiem tak, bez porządnego pomieszczenia i takiegoż instrumentu cudów mikrofonami nie dokonasz. A tego "po taniości" się nie załatwi. Niestety takie są realia. Dyskusja o mikrofonach to późniejszy etap, dywagacje o hardware'owych bramkach to już kompletny kosmos. A "jakieś" bębny nagrasz praktycznie na czymkolwiek. Iks lat temu, z braku laku, jako OH użyłem dwóch reporterskich AKG i akurat wyszło fajnie, więc jakby tu powiedzieć...

ODPOWIEDZ