Potrzebuję porady dotyczącej nagrania sprzętu w komnacie bezechowej.
Sympatycy mojego zespołu złożyli się na wykonanie masteringu w Abbey Road i wytłoczenie winyla. Teraz chcę wynająć komorę bezechową w katedrze Wibroakustyki AGH o wymiarach 5m x 5m x 6m, ustawić tam wysokiej jakości sprzęt audio i dokonać tam nagrania audiowizualnego.
Mam problem, bo im bliżej realizacji pomysłu, tym rodzi się więcej pytań!
Nie przeszkadza mi, że to będzie całkiem co innego. Winyl to już jest i inny miks, i zupełnie inny mastering, i muzyka jest przetworzona przez proces przygotowania matrycy (tutaj pod kontrolą Roberta Matery z Dezertera i inżynierów dźwięku z niemieckiej tłoczni). To wszystko powoduje, że winyl jeszcze bez przejścia przez tor audio (które ma kolosalne znaczenie dla jego brzmienia) ukazuje zupełnie inne warstwy muzyki.
Pytanie jest jak to zaprezentować szerokiej grupie osób, które nie mają gramofonu.
Jaki sprzęt mam rozstawić? Gramofon audiofilski, pro audio czy może topowy hi-fi z lat '70?
Czym najlepiej go wzmocnić i na jakiej głośności dokonać nagrania?
Pogłos nie stanowi problemu, za to jego brak tak Jakie wybrać i rozstawić kolumny - co będzie z odzwierciedleniem niskich częstotliwości? W komorze nie ma nawet podłogi, bo "lewituje" się na metalowej siatce nad klinami dźwiękochłonnymi, więc specyfikacja rozmieszczenia kolumn nie będzie miała tutaj zastosowania.
Są też zagadnienia bardziej techniczne
Która technika mikrofonowa? A-B, X-Y, Multi, Hybryda, a może sztuczna głowa z 3 metrów?
Jaki wybrać cel nagrania - powinno się go odsłuchiwać na słuchawkach, a może jednak głośniki?
Jakich użyć mikrofonów? Studyjnych (których?) czy laboratoryjnych, służących zazwyczaj na AGH do pomiarów technicznych?
Wiem, że zarówno dla sympatyków zespołu, jak i dla moich zaznajomionych realizatorów dźwięku, którzy gramofony mają, takie porównanie, to będzie coś wyjątkowego, ciekawa i niecodzienna gratka.
Moje uszanowanie dla użytkowników forum i miłośników audio! Przeczytam i docenię każdą myśl związaną z realizacją mojego nagrania w komnacie bezechowej.
Na zakończenie taka myśl Zastanów się, czy chciałbyś posłuchać swojej ulubionej płyty odegranej w jednakowych sterylnych warunkach na 3 różnych zestawach audio do porównania? Jeśli tak, to w jaki sposób chciałbyś, żeby przygotować dla Ciebie takie nagranie?
Pomysły na nagranie w komnacie bezechowej.
- Szafran Wokal Gitara
- Posty: 1
- Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 12:27
Re: Pomysły na nagranie w komnacie bezechowej.
Powiedz mi, jak idea przyświeca pomysłowi nagrywania w komorze bezechowej? Co chcesz przez to osiągnąć? Jaki jest cel tego ćwiczenia? Takie pomieszczenie nie służy ani do nagrywania muzyki, ani do jej odtwarzania.
Re: Pomysły na nagranie w komnacie bezechowej.
Też to samo pomyślałem - po co? Jeszcze inne pytania się nasuwają: Skąd pomysł na używanie innych mikrofonów do nagrania w takim przypadku? Czy mix będzie totalnie suchy (bez FX typu reverb, echo, etc.), żeby tą komorę bezechową można było "słuchać"? Jaki rodzaj muzyki wykonujecie?
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life <John 3.16>
Re: Pomysły na nagranie w komnacie bezechowej.
A ja bym poeksperymentował na miejscu kolegi
i skorzystałbym z całego dostępnego sprzętu i na rozstawiał na wszelkie możliwe sposoby
potem te naście ścieżek można sobie obrabiać do woli
czemu nie?
może coś z tego wyjdzie - a jak nie to się do tematu nie wróci
i skorzystałbym z całego dostępnego sprzętu i na rozstawiał na wszelkie możliwe sposoby
potem te naście ścieżek można sobie obrabiać do woli
czemu nie?
może coś z tego wyjdzie - a jak nie to się do tematu nie wróci
Re: Pomysły na nagranie w komnacie bezechowej.
W sumie też chciałbym zdobyć to doświadczenie jego kosztem
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life <John 3.16>