Co wybrać klawiaturę midi 88 klawiszy czy przenośne pianino cyfrowe?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
jimi7
Posty: 1
Rejestracja: sobota 01 gru 2018, 19:07

Co wybrać klawiaturę midi 88 klawiszy czy przenośne pianino cyfrowe?

Post autor: jimi7 » sobota 01 gru 2018, 19:20

Witam
Stoję przed decyzją dotyczącą zakupu instrumentu klawiszowego do ćwiczeń a także produkcji muzyki ( z naciskiem na ćwiczenia).
Obecnie studiuję i nie mam komfortu grania na pianie tym samym chciałbym żeby mój wybór miał 88 klawiszy.
Zastanawiam się nad M-AUDIO Keystation 88 II + karta dźwiękowa + laptop z DAW + monitory aktywne,albo zestaw głośnikowy( bo rozumiem że ta klawiatura nie posiada procesora ani głośników nie można jej bezpośrednio podłączyć do karty by używać jakiś stockowych brzmień) albo pianina cyfrowego pokroju YAMAHA P45 B.

Proszę o radę co będzie dla mnie lepsze, najchętniej jeśli cena będzie konkurencyjna zakupiłbym sprzęt używany.
Najbardziej zależy mi na swobodnym graniu utworów i dobrej klawiaturze, nie potrzebuje żadnych wbudowanych efektów zwykłe grand piano wystarczy. Moje obawy głownie opóźnień sygnału w klawiaturze M- Audio, czy na ten sprzęt da rade użytkować jako sprzęt do ćwiczeń?

Za poświęcony czas dziękuje :D

Awatar użytkownika
PWA
Posty: 920
Rejestracja: środa 04 cze 2014, 00:00

Re: Co wybrać klawiaturę midi 88 klawiszy czy przenośne pianino cyfrowe?

Post autor: PWA » niedziela 02 gru 2018, 00:46

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że żadne pianino cyfrowe ani klawiatura sterująca nie zastąpi żywego instrumentu. Jest jego gorszą lub lepszą namiastką. Ja zawsze czuję różnicę przesiadając się z klawiatury na fortepian... ale do ćwiczeń oczywiście mniej lub bardziej się nadaje.