Jaki gramofon linearny / tangencjalny wybrać, czym się sugerować przy zakupie

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
tadtadtad12
Posty: 10
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 00:00

Jaki gramofon linearny / tangencjalny wybrać, czym się sugerować przy zakupie

Post autor: tadtadtad12 » poniedziałek 16 sie 2021, 11:47

Witam
Potrzebuję pomocy odnośnie zakupu gramofonu linearnego/tangencjalnego, potrzebuję taki gramofon aby można było zgrywać/archiwizować płyty, oczywiście, aby, jak najwiarygodniej odzwierciedlony był dźwięk od oryginału.

Czym mam się sugerować?
Jaki napęd bezpośredni, czy paskowy, aby nie przenosił przydźwięków, brumu, ale i żeby dźwięk nie wahał się.
Jaka najlepsza będzie igła i system mocowania?
Czym mam się sugerować / na co zwracać uwagę?

Proszę o kontakt, albo link z dostępnych ofert na rynku/aukcjach...
Cena najlepiej, gdyby nie przekraczała 700zł.

To mój numer telefonu 882 736 946, w razie czego.

Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)
Interesują mnie dziedziny MUZYKA, PSYCHOLOGIA i DZIEWCZYNY ;-)

msankowski
Posty: 153
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2018, 15:24

Re: Jaki gramofon linearny / tangencjalny wybrać, czym się sugerować przy zakupie

Post autor: msankowski » środa 18 sie 2021, 08:49

Nie odpowiem na temat gramofonu tangencjalnego bo nie używam.

Do tych celów zakupiłem współczesny gramofon Reloop RP7000 z napędem bezpośrednim o bardzo niskim poziomie wow and flutter. Do niego dołożyłem zewnętrzny preamp Rega Fono MM.

RP7000 ma dobrze ulokowany silnik dzięki czemu wkładka nie "łapie" przydźwięku. Oczywiście gramofon i preamp powinny być dołączone do linii ochronnej PE ("uziemione").

Większym zagrożeniem jest propagacja zakłóceń przez pętlę masy z uwagi na powszechne w gramofonach wykorzystanie połączeń asymetrycznych. Dlatego pomiędzy preamp a konwerter a/c włączam transformator izolujący Ebtech Line Level Shifter który zmienia standard z niesymetrycznego na symetryczny oraz konwertuje poziomy sygnałów z -10dBV (komercyjny) na +4dBu (pro).

Na koniec konwerter a/c - używam stary RME ADI z wejściami symetrycznymi liniowymi bez preampów.

Takiego setupu nie złożysz za 700zł, ale z opisanych pomysłów i doświadczeń możesz skorzystać przynajmniej w jakimś stopniu.



ODPOWIEDZ