Mam problem ,próbowałem wyrównać ślady audio perkusji ,nigdy wcześniej tego nie robiłem inna metodą poza cięciem śladu przesówania punktu Q i opcji kwantyzuj. Doradzono mi zeby zkwantyzować poprzez M-points i wszystko mi się pokićkało a mianowicie ślady stopy z werblem są tak nie równe że nie wiem co zrobić , czy mozna to odwrucić ?
ps
po czasie dowiedziałem sie że metoda m-points służy do wyrównywania toru audio względem midi
Kwantyzacja w Cubase
Re: Kwantyzacja w Cubase
aha podczas cięcia śladów powstają mi słyszalne piki podczas odtwazania ,czy można to jakoś wyeleminować??
Re: Kwantyzacja w Cubase
Czy na tym forum miał ktoś wogole miał do czynienia z kwantyzacją??????????
Re: Kwantyzacja w Cubase
Wychodzi na to że albo nikt, albo Wszyscy uważają podobnie do mnie, a ja uważam, że kwantyzowanie sladów audio to pomyłka. Jak jest nierówno zagrane przez bębniarza to przykro mi bardzo ale bębniarz musi powtórzyć. Ja kwantyzuje tylko MIDI a i to tylko na potrzeby "punktu odniesienia" dla żywych muzyków ( czyli mnie...he he ), potem i tak wywalam wszelkie MIDI ( z wyjątkiem drumsów )
pozdrowienia
pozdrowienia
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...
Re: Kwantyzacja w Cubase
...Czy na tym forum miał ktoś wogole miał do czynienia z kwantyzacją??????????
...
**********************
Oczywiście, że miał ;). Odnośnie wypowiedzi mojego przedmówcy, to twierdzę, że kwantyzacja drumloopów bardzo się przydaje. Jest to jednak ściśle uzależnione od gatunku muzyki, gdyż w czysto akustycznej muzyce przesunięcia rzędu kilku milisekund mogą wpłynąć tylko pozytywnie na feeling i ogólny odbiór, pewne pozytywne zachwianie "sterylności" nagrania, natomiast w muzyce, gdzie pętle przeplatają się z generowanym beatem już może nie być tak różowo. Bardzo rzadko zdarza mi się trafić na pętlę zagraną idealnie w tempo. Niestety, bo z późniejszą kwantyzacją często trzeba się "narobić".
Jeśli chodzi o punkty kwantyzacji trzeba poprawnie ustawić parametry ich wykrywania. Nie wiem czy o to chodzi bo o Mpoints słyszę pierwszy raz, może dlatego że nie zaglądałem już dawno do instrukcji. Po powyższej czynności trzeba często skorygować ustawienia ręcznie a następnie ustawić pożądaną kwantyzację. Niestety rzadko da się to poprawnie zrobić za pierwszym razem . Później tylko "Create audio slices" i jeśli wyjdzie nie to czego się spodziewałeś, to pozostaje albo "undo" i experiment od nowa, albo ręczne przesuwanie plasterków do siatki tempa. Drobne "kliki" na ich początkach lub końcach da się skorygować zmieniając długość plasterków lub manipulując ich obwiednią głośności.
...
**********************
Oczywiście, że miał ;). Odnośnie wypowiedzi mojego przedmówcy, to twierdzę, że kwantyzacja drumloopów bardzo się przydaje. Jest to jednak ściśle uzależnione od gatunku muzyki, gdyż w czysto akustycznej muzyce przesunięcia rzędu kilku milisekund mogą wpłynąć tylko pozytywnie na feeling i ogólny odbiór, pewne pozytywne zachwianie "sterylności" nagrania, natomiast w muzyce, gdzie pętle przeplatają się z generowanym beatem już może nie być tak różowo. Bardzo rzadko zdarza mi się trafić na pętlę zagraną idealnie w tempo. Niestety, bo z późniejszą kwantyzacją często trzeba się "narobić".
Jeśli chodzi o punkty kwantyzacji trzeba poprawnie ustawić parametry ich wykrywania. Nie wiem czy o to chodzi bo o Mpoints słyszę pierwszy raz, może dlatego że nie zaglądałem już dawno do instrukcji. Po powyższej czynności trzeba często skorygować ustawienia ręcznie a następnie ustawić pożądaną kwantyzację. Niestety rzadko da się to poprawnie zrobić za pierwszym razem . Później tylko "Create audio slices" i jeśli wyjdzie nie to czego się spodziewałeś, to pozostaje albo "undo" i experiment od nowa, albo ręczne przesuwanie plasterków do siatki tempa. Drobne "kliki" na ich początkach lub końcach da się skorygować zmieniając długość plasterków lub manipulując ich obwiednią głośności.