Miernik poziomu średniego
Miernik poziomu średniego
... czy istnieje jakaś darmowa wtyczka do mierzenia poziomu średniego nagrania w czasie rzeczywistym?
... pracuję w WaveLabie 3.0 - chciałbym móc podczas traktowania utworu np. limiterem zobaczyć, czy jego poziom nie będzie za niski, bądź za wysoki... dotyczy to "normalizacji" kawałków na płytę, by były takiej samej głośności. oczywiście wiem, że programy do edycji dźwięku mają opcję mierzenia średniego poziomu, ale dopiero "post factum"...
... pracuję w WaveLabie 3.0 - chciałbym móc podczas traktowania utworu np. limiterem zobaczyć, czy jego poziom nie będzie za niski, bądź za wysoki... dotyczy to "normalizacji" kawałków na płytę, by były takiej samej głośności. oczywiście wiem, że programy do edycji dźwięku mają opcję mierzenia średniego poziomu, ale dopiero "post factum"...
Re: Miernik poziomu średniego
...... czy istnieje jakaś darmowa wtyczka do mierzenia poziomu średniego nagrania w czasie rzeczywistym?
... pracuję w WaveLabie 3.0 - chciałbym móc podczas traktowania utworu np. limiterem zobaczyć, czy jego poziom nie będzie za niski, bądź za wysoki... dotyczy to "normalizacji" kawałków na płytę, by były takiej samej głośności. oczywiście wiem, że programy do edycji dźwięku mają opcję mierzenia średniego poziomu, ale dopiero "post factum"......
**********************
PSP Vintage Meter
... pracuję w WaveLabie 3.0 - chciałbym móc podczas traktowania utworu np. limiterem zobaczyć, czy jego poziom nie będzie za niski, bądź za wysoki... dotyczy to "normalizacji" kawałków na płytę, by były takiej samej głośności. oczywiście wiem, że programy do edycji dźwięku mają opcję mierzenia średniego poziomu, ale dopiero "post factum"......
**********************
PSP Vintage Meter
Re: Miernik poziomu średniego
chciałbym móc podczas traktowania utworu np. limiterem zobaczyć, czy jego poziom nie będzie za niski, bądź za wysoki... dotyczy to "normalizacji" kawałków na płytę, by były takiej samej głośności.
**********************
Kontrola głośności na podstawie pomierzonego poziomu średniego jest bez sensu. Zrób prosty eksperyment: użyj generatora sygnału wbudowanego do Wavelaba do wygenerowania dwóch plików zawierających proste fale: jednego sinusoidalnego i jednego prostokątnego, ale o tym samym poziomie średnim (w tym celu ustaw global level dla sinusa na 100% a dla prostokąta na 70%). Jeśli teraz przeprowadzisz analizę tych 2 plików, to zobaczysz, że w obu przypadkach wavelab pokaże poziom -3dB. Tymczasem subiektywna głośność prostokąta jest o wiele większa. Ten prosty przykład pokazuje, że wrażenie głośności jest subiektywne i zależy od spektrum sygnału, a poziom średni jest zupełnie nieadekwatnym kryterium głośności.
Wniosek: poziom głośności najlepiej ustawiać "na ucho".
**********************
Kontrola głośności na podstawie pomierzonego poziomu średniego jest bez sensu. Zrób prosty eksperyment: użyj generatora sygnału wbudowanego do Wavelaba do wygenerowania dwóch plików zawierających proste fale: jednego sinusoidalnego i jednego prostokątnego, ale o tym samym poziomie średnim (w tym celu ustaw global level dla sinusa na 100% a dla prostokąta na 70%). Jeśli teraz przeprowadzisz analizę tych 2 plików, to zobaczysz, że w obu przypadkach wavelab pokaże poziom -3dB. Tymczasem subiektywna głośność prostokąta jest o wiele większa. Ten prosty przykład pokazuje, że wrażenie głośności jest subiektywne i zależy od spektrum sygnału, a poziom średni jest zupełnie nieadekwatnym kryterium głośności.
Wniosek: poziom głośności najlepiej ustawiać "na ucho".
Re: Miernik poziomu średniego
Co nie oznacza, że miernik VU się nie przydaje. Najwięksi mistrzowie masteringu też go z używają

Re: Miernik poziomu średniego
...Kontrola głośności na podstawie pomierzonego poziomu średniego jest bez sensu. .....Wniosek: poziom głośności najlepiej ustawiać "na ucho"....
**********************
musisz jednak przyznać że utwory które mają trafić na tą sama płytę sa najczęściej zrealizowane w tym samym studio , na tym sammym sprzecie i w podobnej stylistyce a więc będą miały zbliżone spektrum, gdyz realizatorzy przeważnie dążą do tego aby album brzmiał spójnie a nie kazdy utwór z innej bajki.
podczas masteringu takiej płyty podpieranie się miernikiem poziomu średniego jest w pełni uzasadnione i ma sens.
także uważam że ucho jest najważniejsze jednak sam bardzo często podpieram się miernikami poziomu średniego aby uzyskac jak najbardziej zbliżoną głośnosc dla wszystkich utworów.
**********************
musisz jednak przyznać że utwory które mają trafić na tą sama płytę sa najczęściej zrealizowane w tym samym studio , na tym sammym sprzecie i w podobnej stylistyce a więc będą miały zbliżone spektrum, gdyz realizatorzy przeważnie dążą do tego aby album brzmiał spójnie a nie kazdy utwór z innej bajki.
podczas masteringu takiej płyty podpieranie się miernikiem poziomu średniego jest w pełni uzasadnione i ma sens.
także uważam że ucho jest najważniejsze jednak sam bardzo często podpieram się miernikami poziomu średniego aby uzyskac jak najbardziej zbliżoną głośnosc dla wszystkich utworów.
Re: Miernik poziomu średniego
......Kontrola głośności na podstawie pomierzonego poziomu średniego jest bez sensu. .....Wniosek: poziom głośności najlepiej ustawiać "na ucho"....
**********************
musisz jednak przyznać że utwory które mają trafić na tą sama płytę sa najczęściej zrealizowane w tym samym studio , na tym sammym sprzecie i w podobnej stylistyce a więc będą miały zbliżone spektrum, gdyz realizatorzy przeważnie dążą do tego aby album brzmiał spójnie a nie kazdy utwór z innej bajki.
podczas masteringu takiej płyty podpieranie się miernikiem poziomu średniego jest w pełni uzasadnione i ma sens.
także uważam że ucho jest najważniejsze jednak sam bardzo często podpieram się miernikami poziomu średniego aby uzyskac jak najbardziej zbliżoną głośnosc dla wszystkich utworów.
...
**********************
panowie o co chodzi z miernikamiem poziomu średniego? Jak to sprawdzić?
w jaki sposób?Jakie programy coś takiego mają, a jak mają to jak to użyć ? Wytłumaczcie - PLISSSSSSS.
i dzięki
**********************
musisz jednak przyznać że utwory które mają trafić na tą sama płytę sa najczęściej zrealizowane w tym samym studio , na tym sammym sprzecie i w podobnej stylistyce a więc będą miały zbliżone spektrum, gdyz realizatorzy przeważnie dążą do tego aby album brzmiał spójnie a nie kazdy utwór z innej bajki.
podczas masteringu takiej płyty podpieranie się miernikiem poziomu średniego jest w pełni uzasadnione i ma sens.
także uważam że ucho jest najważniejsze jednak sam bardzo często podpieram się miernikami poziomu średniego aby uzyskac jak najbardziej zbliżoną głośnosc dla wszystkich utworów.
...
**********************
panowie o co chodzi z miernikamiem poziomu średniego? Jak to sprawdzić?
w jaki sposób?Jakie programy coś takiego mają, a jak mają to jak to użyć ? Wytłumaczcie - PLISSSSSSS.
i dzięki
Jestem muzykiem z zawodu. Muzyka kręci się cały czas do okoła mnie i ostatnio fascynuje mnie nagrywanie muzy w swoim małym studiu domowym.
Re: Miernik poziomu średniego
Panowie o co chodzi z miernikiem poziomu średniego? Jak to sprawdzić?
w jaki sposób?Jakie programy coś takiego mają, a jak mają to jak to użyć ? Wytłumaczcie - PLISSSSSSS.
i dzięki
w jaki sposób?Jakie programy coś takiego mają, a jak mają to jak to użyć ? Wytłumaczcie - PLISSSSSSS.
i dzięki
Jestem muzykiem z zawodu. Muzyka kręci się cały czas do okoła mnie i ostatnio fascynuje mnie nagrywanie muzy w swoim małym studiu domowym.
Re: Miernik poziomu średniego
...Panowie o co chodzi z miernikiem poziomu średniego? Jak to sprawdzić?
w jaki sposób?Jakie programy coś takiego mają, a jak mają to jak to użyć ? Wytłumaczcie - PLISSSSSSS.
i dzięki
...
**********************
O miernikach był niedawno artykuł w EiS.
Polecam również "Słowo o masteringu wg. Boba Katza"
http://www.studio.use.pl/download.html
w jaki sposób?Jakie programy coś takiego mają, a jak mają to jak to użyć ? Wytłumaczcie - PLISSSSSSS.
i dzięki
...
**********************
O miernikach był niedawno artykuł w EiS.
Polecam również "Słowo o masteringu wg. Boba Katza"
http://www.studio.use.pl/download.html
-
- Posty: 6
- Rejestracja: poniedziałek 09 cze 2003, 00:00
Re: Miernik poziomu średniego
...... czy istnieje jakaś darmowa wtyczka do mierzenia poziomu średniego nagrania w czasie rzeczywistym?
... pracuję w WaveLabie 3.0 - chciałbym móc podczas traktowania utworu np. limiterem zobaczyć, czy jego poziom nie będzie za niski, bądź za wysoki... dotyczy to "normalizacji" kawałków na płytę, by były takiej samej głośności. oczywiście wiem, że programy do edycji dźwięku mają opcję mierzenia średniego poziomu, ale dopiero "post factum"......
**********************
Wprawdzie wysłałem e-maila zainteresowanej osobie, ale powtórzę to jeszcze raz na tym forum.
Mój sposób opiera się o użycie CEP (obecnie Adobe Audition) i własnoręcznie sporządzonego arkusza kalkulacyjnego Excel (minimum ver.2000). Po prostu skanuję każde nagranie i odczytane wartości w programie przepisuję do arkusza Excel. Skuteczność tego sposobu jest 100%. Najgłośniejsze nagranie jest ustawiane na -0.2 dB głośności maksymalnej. I nie ma mowy, aby którekolwiek z nagrań było przesterowane. Arkusz kalkulacyjny już o to zadba. Co powiecie na taki pomysł?
Na końcu pozostaje tylko odczytać głośność końcową dla danego nagrania w Excel i ustawić ją w CEP. To wszystko.
... pracuję w WaveLabie 3.0 - chciałbym móc podczas traktowania utworu np. limiterem zobaczyć, czy jego poziom nie będzie za niski, bądź za wysoki... dotyczy to "normalizacji" kawałków na płytę, by były takiej samej głośności. oczywiście wiem, że programy do edycji dźwięku mają opcję mierzenia średniego poziomu, ale dopiero "post factum"......
**********************
Wprawdzie wysłałem e-maila zainteresowanej osobie, ale powtórzę to jeszcze raz na tym forum.
Mój sposób opiera się o użycie CEP (obecnie Adobe Audition) i własnoręcznie sporządzonego arkusza kalkulacyjnego Excel (minimum ver.2000). Po prostu skanuję każde nagranie i odczytane wartości w programie przepisuję do arkusza Excel. Skuteczność tego sposobu jest 100%. Najgłośniejsze nagranie jest ustawiane na -0.2 dB głośności maksymalnej. I nie ma mowy, aby którekolwiek z nagrań było przesterowane. Arkusz kalkulacyjny już o to zadba. Co powiecie na taki pomysł?
Na końcu pozostaje tylko odczytać głośność końcową dla danego nagrania w Excel i ustawić ją w CEP. To wszystko.