Cool Edit
Re: Cool Edit
...A wszystko byłoby takie proste, gdyby Logic miał na pokładzie edytor, podobnie jak CubaseSX, Samplitude czy cała reszta konkurencji....
**********************
Przecież ma. Wystarczy 2x kliknąć wav'a, którego chcesz obrabiać i otworzy się okno edytora. W menu pojawiają się wtedy dodatkowe opcie.
**********************
Przecież ma. Wystarczy 2x kliknąć wav'a, którego chcesz obrabiać i otworzy się okno edytora. W menu pojawiają się wtedy dodatkowe opcie.
Re: Cool Edit
Ogromny minus tego programu, ale reszta NIECH ZYJE! :)...
**********************
Oj nie kuś, bo aż mnię palce świerzbią....
**********************
Oj nie kuś, bo aż mnię palce świerzbią....

Re: Cool Edit
Przecież ma. Wystarczy 2x kliknąć wav'a, którego chcesz obrabiać i otworzy się okno edytora. W menu pojawiają się wtedy dodatkowe opcie....
**********************
To powiedz mi, jak w tym oknie zaaplikować destruktywnie jakąś wtyczkę DX albo VST. Bo wbrew manualowi, u mnie w menu Functions nie ma w ogóle podmenu Plugins (wersja 5.5 na PC)
**********************
To powiedz mi, jak w tym oknie zaaplikować destruktywnie jakąś wtyczkę DX albo VST. Bo wbrew manualowi, u mnie w menu Functions nie ma w ogóle podmenu Plugins (wersja 5.5 na PC)
Re: Cool Edit
To powiedz mi, jak w tym oknie zaaplikować destruktywnie jakąś wtyczkę DX albo VST. Bo wbrew manualowi, u mnie w menu Functions nie ma w ogóle podmenu Plugins (wersja 5.5 na PC)...
**********************
W samej rzeczy, nie ma. Nie powiem Ci dlaczego, bo nie wiem. Ale od czego funkcja Bounce? Efekt ten sam, tylko inna technika osiągania go.
**********************
W samej rzeczy, nie ma. Nie powiem Ci dlaczego, bo nie wiem. Ale od czego funkcja Bounce? Efekt ten sam, tylko inna technika osiągania go.
Re: Cool Edit
W samej rzeczy, nie ma. Nie powiem Ci dlaczego, bo nie wiem. Ale od czego funkcja Bounce? Efekt ten sam, tylko inna technika osiągania go....
**********************
Nie do końca - o ile rozumiem bounce działa w czasie rzeczywistym. A co, jeśli chcesz użyć wtyczki tak bardzo obciążającej procesor, że system nie wyrabia? Przykładowo - splotowy procesor pogłosowy z bardzo długą odpowiedzią impulsową.
Do tego dochodzi jeszcze wygoda takiej pracy. Przypuśćmy, że masz dłuższy klip, w którym chcesz nałożyć efekt tylko na jego fragment. U konkurencji jest to niezwykle proste - zaznaczasz fragment przeciągając kursorem po kwałku klipu, naciskasz prawy klawisz myszy, wybierasz z menu wtyczkę i naciskasz OK. W Logicu musisz nożyczkami odciąć ten kawałek, stworzyć dodatkowy ślad, przenieść na niego wycinek, przejść do miksera, wstawić wtyczkę w w kanale związanym z tym śladem, ustawić markery, wybrać bounce, obrobiony kawałek z powrotem wstawić do pierwotnego śladu, z którego był wycięty, po czym zlikwidować ścieżkę i kanał miksera, żeby niepotrzebnie nie obciążał dalej procesora. I gdzie jest ta słynna ergonomia Logica?
**********************
Nie do końca - o ile rozumiem bounce działa w czasie rzeczywistym. A co, jeśli chcesz użyć wtyczki tak bardzo obciążającej procesor, że system nie wyrabia? Przykładowo - splotowy procesor pogłosowy z bardzo długą odpowiedzią impulsową.
Do tego dochodzi jeszcze wygoda takiej pracy. Przypuśćmy, że masz dłuższy klip, w którym chcesz nałożyć efekt tylko na jego fragment. U konkurencji jest to niezwykle proste - zaznaczasz fragment przeciągając kursorem po kwałku klipu, naciskasz prawy klawisz myszy, wybierasz z menu wtyczkę i naciskasz OK. W Logicu musisz nożyczkami odciąć ten kawałek, stworzyć dodatkowy ślad, przenieść na niego wycinek, przejść do miksera, wstawić wtyczkę w w kanale związanym z tym śladem, ustawić markery, wybrać bounce, obrobiony kawałek z powrotem wstawić do pierwotnego śladu, z którego był wycięty, po czym zlikwidować ścieżkę i kanał miksera, żeby niepotrzebnie nie obciążał dalej procesora. I gdzie jest ta słynna ergonomia Logica?
Re: Cool Edit
Nie do końca - o ile rozumiem bounce działa w czasie rzeczywistym. A co, jeśli chcesz użyć wtyczki tak bardzo obciążającej procesor, że system nie wyrabia?
**********************
Na jednym śladzie?
Przypuśćmy, że masz dłuższy klip, w którym chcesz nałożyć efekt tylko na jego fragment. W Logicu musisz nożyczkami odciąć ten kawałek, stworzyć dodatkowy ślad, przenieść na niego wycinek, przejść do miksera, wstawić wtyczkę w w kanale związanym z tym śladem, ustawić markery, wybrać bounce, obrobiony kawałek z powrotem wstawić do pierwotnego śladu, z którego był wycięty, po czym zlikwidować ścieżkę i kanał miksera, żeby niepotrzebnie nie obciążał dalej procesora. I gdzie jest ta słynna ergonomia Logica?...
**********************
Rzeczywiście, tak to z grubsza trzeba zrobić. Ale w drugą stronę można by wymieniać: łatwiejszą obsługę miksera, wirtualnych instrumentów, edycji MIDI itp. Wolę Logic'a bo ma mniej rzeczy, które mi nie pasują niż jaki kolwiek inny program (oczywiście do konkretnych zastosowań).
**********************
Na jednym śladzie?
Przypuśćmy, że masz dłuższy klip, w którym chcesz nałożyć efekt tylko na jego fragment. W Logicu musisz nożyczkami odciąć ten kawałek, stworzyć dodatkowy ślad, przenieść na niego wycinek, przejść do miksera, wstawić wtyczkę w w kanale związanym z tym śladem, ustawić markery, wybrać bounce, obrobiony kawałek z powrotem wstawić do pierwotnego śladu, z którego był wycięty, po czym zlikwidować ścieżkę i kanał miksera, żeby niepotrzebnie nie obciążał dalej procesora. I gdzie jest ta słynna ergonomia Logica?...
**********************
Rzeczywiście, tak to z grubsza trzeba zrobić. Ale w drugą stronę można by wymieniać: łatwiejszą obsługę miksera, wirtualnych instrumentów, edycji MIDI itp. Wolę Logic'a bo ma mniej rzeczy, które mi nie pasują niż jaki kolwiek inny program (oczywiście do konkretnych zastosowań).
Re: Cool Edit
...Tu akurat zmiana edytora nic ci nie pomoże. Przede wszystkim musisz zrozumieć co się dzieje bo to co przedstawiasz nie trzyma się kupy. Jeśłi edytujesz pliki to nie mogą być one po powrocie takie jak poprzednio więc albo tego nie robisz albo coś mylisz z przenoszeniem plików
****************
Uwaga, uwaga!!!
Doszedłem i już wyjaśniam, co jest grane.
Chodzi o plik *.LSO tworzony przez Logic Audio.
Stworzyłem folder o nazwie np. "jazz" i do niego zgrałem 3 ścieżki. Logic utworzył w tym folderze pliki jazz-01.wav, jazz-02.wav i jazz-03.wav oraz swój własny plik jazz.LSO.
Następnie ja, by nie stracić materiału źródłowego skopiowłem wszystkie
te pliki do nowego folderu, który nazwałem "jazz_edit" i w tym folderze
próbowałem obrabiać te wavy. I chociaż edytowałem pliki cały czas w
folderze "jazz_edit" i po odpaleniu Logica również z folderu "jazz_edit" importowałem sesję, to Logic pobierał pliki wav z folderu źródłowego, czyli "jazz". Bo w tym jazz.LSO ma on zapisane, gdzie leżą
pliki i cały czas, niezależnie od tego, gdzie sam się znajduje,
pobierze wavy z folderu, do którego były zgrane. Dopiero po usunięciu
tych wavów z folderu "jazz", Logic pobrał je z nowego folderu "jazz_edit"
I to w pliku *.LSO tkwiła cała zagadka. A ile się przy tym nauczyłem, to moje.
Dzięki wszystkim za rady i życzę wielu owocnych sesji.
Dakko
****************
Uwaga, uwaga!!!
Doszedłem i już wyjaśniam, co jest grane.
Chodzi o plik *.LSO tworzony przez Logic Audio.
Stworzyłem folder o nazwie np. "jazz" i do niego zgrałem 3 ścieżki. Logic utworzył w tym folderze pliki jazz-01.wav, jazz-02.wav i jazz-03.wav oraz swój własny plik jazz.LSO.
Następnie ja, by nie stracić materiału źródłowego skopiowłem wszystkie
te pliki do nowego folderu, który nazwałem "jazz_edit" i w tym folderze
próbowałem obrabiać te wavy. I chociaż edytowałem pliki cały czas w
folderze "jazz_edit" i po odpaleniu Logica również z folderu "jazz_edit" importowałem sesję, to Logic pobierał pliki wav z folderu źródłowego, czyli "jazz". Bo w tym jazz.LSO ma on zapisane, gdzie leżą
pliki i cały czas, niezależnie od tego, gdzie sam się znajduje,
pobierze wavy z folderu, do którego były zgrane. Dopiero po usunięciu
tych wavów z folderu "jazz", Logic pobrał je z nowego folderu "jazz_edit"
I to w pliku *.LSO tkwiła cała zagadka. A ile się przy tym nauczyłem, to moje.
Dzięki wszystkim za rady i życzę wielu owocnych sesji.
Dakko
Zespół Piosenki Łagodnej Kameleon. Największy sukces - nasza kompozycja do wiersza J.Kasprowicza "Wiatr gnie sieroce smreki" zdobyła tytuł rajdowej piosenki roku 2002 na XXX Jubileuszowym Ogólnopol. Turystycznym Festiwalu Piosnki Studenckiej BAZUNA 2002
Re: Cool Edit
No widzisz, czyli mialem rację. Zakombinowałeś i obrabiałeś kopie a nie oryginały - trzeba było od razu powiedzieć.
Re: Cool Edit
...No widzisz, czyli mialem rację. Zakombinowałeś i obrabiałeś kopie a nie oryginały - trzeba było od razu powiedzieć....
**********************
Ale, Cichydd, chyba miałem prawo sądzić, że jeżeli wszystkie pliki mam w tym samym folderze i do Logic ładuję plik *.LSO z tego właśnie folderu, to on (ten Logic) pobierze wavy również z tego miejsca. A on "skubaniec" przez cały czas robił mnie w bambuko. No ale już po kłopocie.
A tak na marginesie - niewiele jest w sieci form dyskusyjnych, gdzie można rzeczowo i miło wymieniać uwagi, bez wulgaryzmów i chamstwa. To forum polubiłem i cenię je. A pamiętać trzeba, że forum tworzą ludzie, którzy tu piszą.
Pozdrowienia dla wszystkich
**********************
Ale, Cichydd, chyba miałem prawo sądzić, że jeżeli wszystkie pliki mam w tym samym folderze i do Logic ładuję plik *.LSO z tego właśnie folderu, to on (ten Logic) pobierze wavy również z tego miejsca. A on "skubaniec" przez cały czas robił mnie w bambuko. No ale już po kłopocie.
A tak na marginesie - niewiele jest w sieci form dyskusyjnych, gdzie można rzeczowo i miło wymieniać uwagi, bez wulgaryzmów i chamstwa. To forum polubiłem i cenię je. A pamiętać trzeba, że forum tworzą ludzie, którzy tu piszą.
Pozdrowienia dla wszystkich
Zespół Piosenki Łagodnej Kameleon. Największy sukces - nasza kompozycja do wiersza J.Kasprowicza "Wiatr gnie sieroce smreki" zdobyła tytuł rajdowej piosenki roku 2002 na XXX Jubileuszowym Ogólnopol. Turystycznym Festiwalu Piosnki Studenckiej BAZUNA 2002