Assembler

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Kobe

Assembler

Post autor: Kobe » niedziela 06 kwie 2003, 17:50

Witam

Ponieważ nie jestem z wykształcenia programistą, ani informatykiem, moje pytanie może wydać się komuś wyjątkowo dyletanckie. Ale co tam, zadam je.

Spotykam się czasami z określeniami, że jakiś program jest lepszy, bo jest napisany w języku procesora właśnie owym assemblerze, dotyczy to np. programów: SAW, czy Magix Sequoia.

Chciałbym się dowiedzieć, o co chodzi z tą "lepszością". I jeśli tak jest, to może ktoś wie dlaczego wszystkie programy nie są w tym super-języku pisane.

Awatar użytkownika
PunkRiot
Kontakt:

Re: Assembler

Post autor: PunkRiot » niedziela 06 kwie 2003, 22:22

...Witam

Ponieważ nie jestem z wykształcenia programistą, ani informatykiem, moje pytanie może wydać się komuś wyjątkowo dyletanckie. Ale co tam, zadam je.

Spotykam się czasami z określeniami, że jakiś program jest lepszy, bo jest napisany w języku procesora właśnie owym assemblerze, dotyczy to np. programów: SAW, czy Magix Sequoia.

Chciałbym się dowiedzieć, o co chodzi z tą "lepszością". I jeśli tak jest, to może ktoś wie dlaczego wszystkie programy nie są w tym super-języku pisane....

w skrócie języki programowania dzielą się na kilka poziomów. w tej chwili używa się przede wszystkim języków wysokiego poziomu, czyli w dużym skrócie języków w których programowane algorytmy są w jakiś sposób zbliżone do sposobu myślenia ludzi, a większość rzeczy takich jak menu itd generowana jest automatycznie.

Asemblery to języki niższego poziomu bardziej zbliżone do języka maszyny. programuje się w nim trudniej a przede wszystkim żmudniej.

Jakie różnice. Po kompilacji kody w asemblerze powinien być mniejszy. Co z tego wynika? Dziś już prawie nic. No może tyle, że programiści asemblera to fajniejsi kolesie :).

Kobe

Post autor: Kobe » niedziela 06 kwie 2003, 22:32

Acha. Dzięki.

Awatar użytkownika
Malin