Ableton Live - problem

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
BeatOven
Posty: 77
Rejestracja: niedziela 02 lis 2008, 00:00

Ableton Live - problem

Post autor: BeatOven » poniedziałek 03 lis 2008, 00:11

Po kilkunastu latach basowania zostałem niespodziewanie klawiszowcem. Jestem więc w temacie dość zielony. Używam klawiatury M-Audio Oxygen i laptopa HP na Celeronie 1,7 GHz i 1024 MB RAM. Windows Vista póki nie skończy mi się gwarancja. Do klawiatury była dołączona okrojona wersja Ableton Live gdzie w browserze mam synthy VST. Sterowniki zmieniłem z DX na ASIO4ALL, a Vistę okroiłem z wodotrysków. W zasadzie mi to wystarcza, ale jest problem. Gdy kilka razy zmienię sety to program mi się zawiesza. Dzieje się tak szczególnie przy bardziej skomplikowanych instrumentach lub gdy mam poprzypisywane kontrolery do ich parametrów albo sample do ręcznego odpalenia. Niestety stało się tak na koncercie, więc sprawa zrobiła się poważna. Przy ponownym uruchomieniu Live'a zazwyczaj nie wydaje on dźwięku i pomaga tylko restart. Zawsze po załączeiu programu dźwięk się rwie a wskaźnik użycia procka potrafi pokazywać wartości sięgające kilku tysięcy procent. Sample odpalają się z opóźnieniem i to za każdym razem różnym. Windowsowy wskaźnik użycia RAM pokazuje przy tym góra 70%. Może ktoś wie jak to opanować, bo póki co to strasznie wtopiłem. Z góry dziękuję.

timerus
Posty: 45
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 00:00

Re: Ableton Live - problem

Post autor: timerus » poniedziałek 03 lis 2008, 02:08

jest forum abletona i ten temat jest opisany, tak wiec odsylam do forum

dust
Posty: 190
Rejestracja: środa 09 kwie 2003, 00:00

Re: Ableton Live - problem

Post autor: dust » poniedziałek 03 lis 2008, 18:48

Pierwsza sprawa jest taka, ze kolega ma zainstalowana Viste na Cel 1.7 z 1024 megabajtami pamieci - juz to moze byc powodem kiepskiej wydajnosci.