Presonus Studio One 3 - klęka na dobrym sprzęcie, chrupanie

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
Albatun
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 22 paź 2013, 00:00

Presonus Studio One 3 - klęka na dobrym sprzęcie, chrupanie

Post autor: Albatun » czwartek 09 maja 2019, 12:18

Witam
Próbowałem już parę rzeczy ale powoli zaczynam być sfrustrowany. Mam problem z moim programem DAW konkretnie Presonus Studio One 3 wersja Professional. Kiedyś używałem wersji 2.5 i miałem starszy sprzęt i było trochę lepiej. Teraz mom zmodyfikowany komputer w miare nowy DAW a on nadal chodzi jak jak bym go odpalił na kompie z przed 15 lat !. Problem z wiecznym „Chrupaniem”, gubieniem dźwięków, przycinania… Naprawdę nie da się tak pracować. Myślałem , że to kwestia ustawienie latencji i sampli… nic to nie daje… Ja wiem , że wtyczki VST żrą pamięć ale bez przesady. Mam zajęte 16 kanałów z czego 13 to wtyczki VST ( DUNE 3, Raw-kick, Avenger, Spire )3 kanały to sample. Program jak i wtyczki 64bitowe. NO i mój sprzęt
:
Karta dźwiękowa zewnętrzna Presonus AUDIOBOX USB, procesor jak i cały sprzęt zakupiony pół roku temu : INTEL i5 8400 2,8GHz 6-rdzeniowy, pamięć 16 GB DD4 Corsair Vengeance LPX 3000 MHz LP15 ,grafika stara do wymiany w tym roku ( ale nie ma nic wspólnego z moim problemem ) GeForce GTX 760 4GB, 4 dyski twarde. Dwa, na jednym jest zainstalowany DAW StudioOne 3 oraz wszystkie wtyczki VST, na drugim SAMPLE i są to dyski 2x SSD ADATA SP900 więc naprawdę szybkie. System to WINDOWS 10 enterprise 64bitowy.

Niech mi nikt nie wmówi, że na takim sprzęcie StudioOne albo programy DAW będą mieć ciężko wydolić. Gdyby nie grafika to w tej chwili smigam w nowe gry na wysokich detalach a tu program DAW mi „chrupie”. Wiem, ze liczy siue tu procesor i RAM i troche szybkość dysków ( dla ampli ) ale gdy odpala Presonus Studio One to na programie od wydajności komputera zużycie RAMu to max 40% a procesora max 50%
W samym programie na dolnym panelu gdzie pisze wydajność gdy nie mam uruchomionego przycisku play obciążenie CPU to 17% gdy odpalę wszystkie 16 kanałów obciążenie skacze od 38 do max 58% i słychać już chrupanie i zacinanie się dźwięku. Czasem nawet jak mam wyciszone wszystkie kanały i właczone na solo jeden kanał z samplem i dwa kanały z wtyczką RAW-kick też zaczyna chrupać po czasie.
CZY KTOŚ Z WIELKICH TU UŻYTKOWNIKÓW może mi pomóc w czym jest problem co ustawić w programie albo jak zniwelować ten problem ? Naprawdę 16 kanałów to jest początek utworu… ile ustawić latencji albo sampli ( ja już zmieniłem z 5.40ms/128sampli na 16.1ms/512 sampli ) w mojej karcie …ustawiłem w opcjach presonus StudioOne w tym monitoringu „wydajność „ jest opcja „ ochrona przed przerwami” i miałem ja na minimum, dałem na średnie i jest minimalnie lepiej ale to i tak nie jest komfortowa praca.

Awatar użytkownika
PWA
Posty: 919
Rejestracja: środa 04 cze 2014, 00:00

Re: Presonus Studio One 3 - klęka na dobrym sprzęcie, chrupanie

Post autor: PWA » czwartek 09 maja 2019, 19:02

Na początek ściągnij sobie Latencymon, odpal i zobacz, czy coś faktycznie bruździ Ci na kompie od strony systemu, aplikacji i sterowników.
https://www.resplendence.com/latencymon

ODPOWIEDZ