Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Tu jest miejsce na Wasze pytania i opinie. Można przedstawić swoje zdanie, niekoniecznie na tematy ściśle związane z tym, o czym piszemy w magazynie.
Awatar użytkownika
Groover
Posty: 1096
Rejestracja: niedziela 02 mar 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Groover » wtorek 20 kwie 2010, 22:40

...
Aha, jeszcze jedno - niemieccy dystrybutorzy nie KŁAMIĄ że coś mają na magazynie a okazuje się że nie ma.
 ...
 


Bardzo mocny zarzut. Sądzisz, że dystrybutorzy to mali "Kazie" w krótkich spodenkach, którym się wydaje że ściemniactwem cokolwiek można załatwić? Chyba znam zupełnie innych ludzi... Twoje nastawienie z kipiącymi emocjami mnie mocno zastanawia. Nie rozumiem takiego podejścia.


Groover

nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl

Awatar użytkownika
Groover
Posty: 1096
Rejestracja: niedziela 02 mar 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Groover » wtorek 20 kwie 2010, 22:46

...Heh to może też takie info dla kupujących w Polsce.
Potrzebowałem mikrofon do konkretnego zadania.
Dzwonię do Audiostacji.
Wyjaśniam o co chodzi.
Dochodzę z moim rozmówcą do konkretnego modelu mikrofonu, który ma być dla mnie idealny.
Na wszelki wypadek napisałem do RODE, bo o te mikrofony się rozchodziło.
W zasadzie nie liczyłem na odpowiedź przyzwyczajony do braku odpowiedzi na pytania z polskich sklepów,
sprzedających na allegro, produkujących to i sro.
No i odpowiedź przyszła za parę godzin.
Tyle, że goście od RODE poradzili mi zupełnie inny sprzęt.


A skąd wiesz, że lepiej doradzili? Poza tym wystarczyło wybrac się do jednego z lepszych sklepów i samemu prześpiewać/przegrać sobie mikrofony  

Noł koments.

Drugi przykład z tej samej firmy.
Koszyczek od mikrofonu MXL stracił śrubę do przykręcania. Po prostu się ukręciła.
Jak dobrze zrobione są koszyczki do chińskich majków to sami wiecie.
Dzwonię do Audiostacji. Proszę o śrubkę. Nie cisnę ich, że mam mieć jutro. Chcę zapłacić.
Z mojej strony pełna skrucha :)
Po tygodniu dowiaduję się, że ewentualnie, może ją sprowadzą ale raczej ciężko.
Ogólnie czuję, że "wsadź sobie tę śrubkę w ...".
Piszę do MXLa (nie skarżę hehe) nie licząc na odpowiedź.
Odpowiedź przychodzi w ciągu paru godzin.
Śrubka przyszła prosto z fabryki, chyba w przeciągu 3 dni - koszt 0 zł.

Pozdro...
 


Bo zależności dystrybutor - producent mają swoje uwarunkowania. Dystrybutor płaci za wszystko, za śrubkę, folder, przesyłkę folderów i śrubki. To jest biznes. Można się jedynie dziwić, że wiedząc, że śrubki pękają w którejś dostawie nie zamówili kilka na zapas. Ale może też tak być, że tych śrubek normalnie "w ofercie" dla dystrybutora nie ma. Nie ma na fakturze - nie ma w przesyłce. proste. Spotkałem się z taką sytuacją nie jeden raz.


Po Waszych postach można by sądzić, że z polskich sklepów nikt nie jest zadowolony... Jak to się w takim razie dzieje, że istnieją?


Pozdro


Groover

nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl

Awatar użytkownika
VCO
Posty: 67
Rejestracja: środa 10 lut 2010, 00:00

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: VCO » wtorek 20 kwie 2010, 23:00


Po Waszych postach można by sądzić, że z polskich sklepów nikt nie jest zadowolony... Jak to się w takim razie dzieje, że istnieją?


 


***************


A dlaczego istnieja jeszcze LPR i Samoobrona ?Nikt ich nie lubi a jednak ktos na nich glosuje...


 




Awatar użytkownika
Soundscape
Posty: 2054
Rejestracja: czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Soundscape » wtorek 20 kwie 2010, 23:02

Po Waszych postach można by sądzić, że z polskich sklepów nikt nie jest zadowolony... Jak to się w takim razie dzieje, że istnieją?


Pozdro

Groover
...
 


A właśnie to dziwne... Tak czytam te skargi, obelgi i podobne... zadając sobie pytanie - gdzie Wy wszyscy kupujecie? Poza tym myślę, że jest też druga strona medalu - jestem ciekaw jakie ciekawe historie mają poszczególne sklepy o poszczególnych klientach... Ja swoje słyszałemSmile


Jeśli chodzi o opinię Groovera na temat wzmacniania gospodarki, to przyznaję mu rację. Thomann może sobie pozwolić na kupno kontenerów sprzętu i towaru. To jest koncern już de facto. Pytanie tylko dlaczego sobie może pozwolić? Bo połowa Europy tam kupuje. Polska wcale nie jest mniejszym i mniej potencjonalnym krajem, ale uparcie trzymamy się mitów, które powstały kilka (a nawet kilkadziesiąt) lat temu. 


Wszędzie można się mocno przejechać jeśli chodzi o "zakupy" i wszędzie można trafić na wyjątkową obsługę i doradzywo.


Tak czy siak - udanych zakupów życzę, kto gdzie woliCool


Awatar użytkownika
Soundscape
Posty: 2054
Rejestracja: czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Soundscape » wtorek 20 kwie 2010, 23:03

...

Po Waszych postach można by sądzić, że z polskich sklepów nikt nie jest zadowolony... Jak to się w takim razie dzieje, że istnieją?

***************

A dlaczego istnieja jeszcze LPR i Samoobrona ?Nikt ich nie lubi a jednak ktos na nich glosuje...

...
 


Ooo, czyli nikt nie lubi polskich sklepów... Ciekawe.


perfektsound
Posty: 321
Rejestracja: wtorek 17 cze 2008, 00:00

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: perfektsound » wtorek 20 kwie 2010, 23:08

...
...
Aha, jeszcze jedno - niemieccy dystrybutorzy nie KŁAMIĄ że coś mają na magazynie a okazuje się że nie ma.
 ...
 

Bardzo mocny zarzut. Sądzisz, że dystrybutorzy to mali "Kazie" w krótkich spodenkach, którym się wydaje że ściemniactwem cokolwiek można załatwić? Chyba znam zupełnie innych ludzi... Twoje nastawienie z kipiącymi emocjami mnie mocno zastanawia. Nie rozumiem takiego podejścia.

Groover
...
 


Jaki zarzut? Stary, to moje wlasne doswiadczenie, np. z Korgiem EMX za ktory zaplacilem i okazalo sie ze czekalem 3 tygodnie bo jednak "nie bylo na magazynie" a przy wplacaniu szmalu podawali ze OK, juz zara wysyłają.  


Jakie emocje? To tylko ty masz problem z emocjami, ze nie kupowac u Niemca itd.


Ja glosuje portfelem, kalkuluje na chlodno co mi sie najbardziej oplaca. 

Alternatywna muzyka elektorniczna.

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty: 2054
Rejestracja: czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Soundscape » wtorek 20 kwie 2010, 23:15

Jaki zarzut? Stary, to moje wlasne doswiadczenie, np. z Korgiem EMX za ktory zaplacilem i okazalo sie ze czekalem 3 tygodnie bo jednak "nie bylo na magazynie" a przy wplacaniu szmalu podawali ze OK, juz zara wysyłają.  

Jakie emocje? To tylko ty masz problem z emocjami, ze nie kupowac u Niemca itd.

Ja glosuje portfelem, kalkuluje na chlodno co mi sie najbardziej oplaca. ...
 


**********************


Całe życie próbuję się normalnie dogadywać z ludzmi i jak do tej pory wychodzi to na dobre. Trzeba też zrozumieć drugą stronę. Wiele osób nie do końca rozumie jak działają sklepy, jak działa dystrybucja i podobne. Fakt. Wkurzające jest jak przy wpłacie się mówi, że się ma, a potem, że jednak nie. Są jednak jeszcze czynniki, które decydują o poszczególnych zachowaniach i podawanych informacjach, więc uważam, że zamiast się denerwować można na spokojnie pozwolić sobie na danie szansy sprzedawcy, aby wszystko wyjaśnił. Inną sprawą jest iż nie zawsze istnieje wyjaśnienie. Wtopy są, ale nie możemy tego uogólniać i narzucać na wszystko co Polskie. To jest (jak już zauważyłem) spory problem - "jeśli jeden głupi, to inni też nimi są"...


Janusz_M
Posty: 340
Rejestracja: czwartek 08 sty 2009, 00:00

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Janusz_M » wtorek 20 kwie 2010, 23:26

Chciałem kupić monitory - konkretny model. Przychodzę do sklepu (Riff w Gdańsku) i pytam czy są - nie ma, ale mogą sprowadzić. Niestety nie znają ceny. Nie potrafili tego ustalić przez 10 dni, a dzwoniłem do nich w tym czasie 3 razy. Kupiłem w Presto bo mieli na stanie - sprzedawca był genialny. Byłem pewien, że w końcu znalazłem sklep, w którym da się wszystko załatwić. Do czasu aż 4 razy "zgubili" moje zamówienie za każdym razem spisując je na nowo i biorąc moje dane żeby oddzwonić. Owo zamówienie to temat rzeka - 4 sklepy i każdy po 3 tygodniach odpowiadał, że trzeba jeszcze trzy tygodnie odczekać. 3 z tych sklepów miały sprzęt na stronie, ale nie było ich go na stanie. Okazało się, że żaden sklep nie będzie w stanie mi tego produktu sprzedać bo wszyscy zaopatrują się u tego samego dystrybutora, a ten go nie dostanie bo wycofywali go z półek (informacja od sprzedawcy). Tym rarytasem była klawiatura CME M-Key - kupienie jej zajęło mi 4 miesiące. Jak widać ja chciałem kupić ten sprzęt w Polsce. Dziś mam to głęboko w poważaniu. Nie ma na stanie - sam sobie sprowadzę. Zrobię to co dla sprzedawcy jest tak nieosiągalne.


zapominasz o podstawowej rzeczy. tzw. wolny rynek w Polsce buduje się powiedzmy od 20 lat. Z całym nawisem obciążenia z czasów komuny - od mentalności, przez dług narodowy, po brak infrastruktury, którą nagle trzeba było budować.


To już 20 lat wolnego rynku, a niektóre branże wciąż nie wyciągają wniosków z sukcesów innych branż i nie potrafią się uczyć na doświadczeniach zachodnich firm.


Skoro czasami musisz mieć sprzęt "na wczoraj", to nie uważasz że warto kupować – mimo Twoich negatywnych doświadczeń - w Polsce?


Co miałoby mnie skłonić do tak absurdalnych wniosków? Przecież jeżeli ja się nie będę wyrabiał z terminami przez nierzetelność sprzedawcy to ostatecznie wylecę z rynku przez swój mylnie pojęty pariotyzm. W efekcie ludzie których zatrudniam, stracą pracę, mój kontrahent zostanie bez wykonanej usługi, sklep który mnie zawiódł straci klienta na rynku zaś zostanie nierzetelny sprzedawca. To nie ma sensu.


Był praca u podstaw. I świadomość, że siłę buduje się latami.


Jeżeli chcę zbudować silną firmę, to muszę zapewnić jej solidne fundamenty w postaci między innymi sprawnego zaopatrzenia. Firma w której pracuje bardzo często potrzebuje różne rzeczy "na wczoraj". O dziwo jest cała masa polskich producentów i sprzedawców gotowych realizować te zamówienia czasem w mniej niż 24h mimo iż niekiedy kwota zamówienia jest naprawdę niska. Gdyby branża audio wzięła sobie doświadczenia tych sklepów do serca to nie byłoby tej dyskusji.


Groover - ja naprawdę doceniam polski rynek i tam gdzie ma to sens wspieram go. Doceniam też twoją pracę jaką wkładasz w rozwój swojego portalu i pomoc ludziom tu na forum. Ale proponowany przez ciebie patriotyzm jest moim zdaniem w obecnych warunkach jest zwyczajnie zgubny.


Awatar użytkownika
Groover
Posty: 1096
Rejestracja: niedziela 02 mar 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Groover » wtorek 20 kwie 2010, 23:53

...
Chciałem kupić monitory - konkretny model. Przychodzę do sklepu (Riff w Gdańsku)


Riff? Gorzej nie mogłeś trafić. Riff to kołchoz. Ludzie którzy tam pracują nie mają żadnej władzy ani możliwości robienia bezpośrednich zamówień. Wszystko idzie przez Centralę, a ta realizuje zamówieniaraz na tydzień. Jeśli ma wolne środki. hehehe...


Trzeba było przejść na drugą stronę ulicy Do RnR.


 


Pozdro


Groover

nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl

Awatar użytkownika
Groover
Posty: 1096
Rejestracja: niedziela 02 mar 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Thomann - dlaczego warto tam kupować?

Post autor: Groover » wtorek 20 kwie 2010, 23:59

Groover - ja naprawdę doceniam polski rynek i tam gdzie ma to sens wspieram go. Doceniam też twoją pracę jaką wkładasz w rozwój swojego portalu i pomoc ludziom tu na forum. Ale proponowany przez ciebie patriotyzm jest moim zdaniem w obecnych warunkach jest zwyczajnie zgubny.
...
 


Zgubne w perspektywie lat będzie dofinansowanie niemieckiej gospodarki. Co do tego jestem akurat przekonany.


Pozdro


Groover

nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl

ODPOWIEDZ