...To był Roland i nie było tam windows :)
serio ten soft mpc tak się krzaczy?
2K nigdy mi się nie zwiesiła
na 4K kilka zwieszek miałem ale to była rzadkość - niestety mocno muliła przy 96kHz ale grała jak najbardziej prawidłowo (interfejs kompletnie potrafił nie nadążać)
boski sprzęt - najlepszy jaki wypuścili według mnie chociaz jakościowo to już było gorzej niż niezniszczalne 3K czy nieco gorsze 2K
niestety dali ostro ciała z separacja riaa od reszty (miałem dysk - siał jak cholera)...
Z tym riaa to faktycznie.. gruba ftopa.
Co do nowych mpc..
Pierwsze wersje softu MPC były niestabilne, ale nie aż tak bardzo. Wersja 1.7 była dla mnie super, raz chyba tylko zwieszke zaliczyła. Parę tygodni temu zainstalowałem wersję 1.8 no i porażka.. w 70% przypadków przy edycji sampla ekranik się krzaczy, normalnością jest że znikają przyciski trim, chop a często również sama fala, i wtedy cała praca edycyjna idzie na marne bo nie da się tego odratować, pady się blokują. Sterowniki i soft chyba głęboko się zakorzeniają w systemie ponieważ po downgradzie do 1.7 mam wciąż problemy, mniejsze, ale raz na jakiś czas coś się zawiesi. Dostałem od Akai wiadomość ze jest już nowa wersja 1.8.2 która ponoć jest stabilna ale jeszcze jej nie zainstalowałem. Zrobię to na dniach a jak nie zadziała to reinstalka Windowsa i powrót do 1.7. Jako ciekawostkę dodam , że stery i oprogramowanie do nowych mpc jest tak wrażliwe, że jakiekolwiek odstępstwo od punktów instalacji podczas instalacji skutkuje różnymi bublami które później się powtarzają. Bardzo lubię te maszynki, ale wypuszczanie tak niestabilnych softow i sterowników to porażka.. (jedynie 1.7 był naprawdę ok)
Od wersji 1.5 pracuje z MPC Studio, z Ren sytuacja może wyglądać lepiej z racji tego, że sama ona jest również interfejsem co wpływać może na większą stabilność.
Co do tematu to używane MPC moim zdaniem jeszcze długo będą latały po aukcjach. Klasyczne MPC to raczej maszynki na lata.
Muzyką zajmuję się od 2003 roku. Zaczynałem jako raper. Obecnie wchodzę w świat producenski. Pracuję z samplami (głównie na Akai MPC) jak i z żywymi instrumentami. Studiuję produkcję muzyczną na uczelni w Edynburgu, Szkocji.