Estrada w aucie - tego jeszcze nie było
: piątek 24 lut 2017, 21:30
Mam ten wzmacniacz:
http://amp-performance.de/1149-phase-evolution-rs6.html
Szukam głośnika ''estradowego'' 5 - 6 cali, który wytrzyma do 230W RMS przy 4 Ohm. ''Samochodowe'' takie nie istnieją.
Dodatkowo dobrze byłoby, gdyby miał możliwie wysoką efektywność dla jeszcze większego ''kopa''.
Po co mi to? Bo wszystko ''samochodowe'' co słyszałem do tej pory to jest dla mnie za mało. Lubie bardzo mocne, dosadne, ''estradowe'' brzmienie, zwłaszcza w aucie :) Głośniki ''samochodowe'' wytrzymują do 100W RMS przy dobrych wiatrach.
Nawet nie wspominam o jakości odsłuchu/brzmienia bo normalne jest to, że nie chodzi mi o łomot.
Głosnik będzie aktywnie cięty przy 80 - 100Hz i od tych czestotliwości musi wytrzymać 230W RMS i zrobić z tych watów dobry pożytek ;)
W tej chwili mam taką konfiguracje (podział aktywny):
- kanały 5+6 w mostku - subwoofer band-pass, do około 480W RMS
- kanały 3,4 - mid-bassy w drzwiach, do około 2x80W RMS
- kanały 1,2 - tweetery, moc ...znikoma ;)
Jestem zadowolony z suba bo band-pass i 480W robi swoje; Do tweeter'ów również zastrzeżeń nie mam (ale muszą być dość wysoko cięte bo inaczej wiercą dziurę w uchu)
W planie jest taka konfiguracja:
- kanały 5+6 w mostku - subwoofer band-pass, do około 480W RMS
- kanały 3+4 w mostku - mid-bass + tweeter pasywny podział, do około 1x230W RMS - strona lewa
- kanały 1+2 w mostku - mid-bass + tweeter pasywny podział, do około 1x230W RMS - strona prawa
Widziałem głośniki Beym'y 5 -6 cali ale mają 8 Ohm, wiec moc spadłaby do koło 150W a chce wykorzystać posiadany wzmacniacz na max.
Co poradzicie? Głośnik 5 - 6 cali, od 80....100Hz, do 230W RMS przy 4 Ohm ?
http://amp-performance.de/1149-phase-evolution-rs6.html
Szukam głośnika ''estradowego'' 5 - 6 cali, który wytrzyma do 230W RMS przy 4 Ohm. ''Samochodowe'' takie nie istnieją.
Dodatkowo dobrze byłoby, gdyby miał możliwie wysoką efektywność dla jeszcze większego ''kopa''.
Po co mi to? Bo wszystko ''samochodowe'' co słyszałem do tej pory to jest dla mnie za mało. Lubie bardzo mocne, dosadne, ''estradowe'' brzmienie, zwłaszcza w aucie :) Głośniki ''samochodowe'' wytrzymują do 100W RMS przy dobrych wiatrach.
Nawet nie wspominam o jakości odsłuchu/brzmienia bo normalne jest to, że nie chodzi mi o łomot.
Głosnik będzie aktywnie cięty przy 80 - 100Hz i od tych czestotliwości musi wytrzymać 230W RMS i zrobić z tych watów dobry pożytek ;)
W tej chwili mam taką konfiguracje (podział aktywny):
- kanały 5+6 w mostku - subwoofer band-pass, do około 480W RMS
- kanały 3,4 - mid-bassy w drzwiach, do około 2x80W RMS
- kanały 1,2 - tweetery, moc ...znikoma ;)
Jestem zadowolony z suba bo band-pass i 480W robi swoje; Do tweeter'ów również zastrzeżeń nie mam (ale muszą być dość wysoko cięte bo inaczej wiercą dziurę w uchu)
W planie jest taka konfiguracja:
- kanały 5+6 w mostku - subwoofer band-pass, do około 480W RMS
- kanały 3+4 w mostku - mid-bass + tweeter pasywny podział, do około 1x230W RMS - strona lewa
- kanały 1+2 w mostku - mid-bass + tweeter pasywny podział, do około 1x230W RMS - strona prawa
Widziałem głośniki Beym'y 5 -6 cali ale mają 8 Ohm, wiec moc spadłaby do koło 150W a chce wykorzystać posiadany wzmacniacz na max.
Co poradzicie? Głośnik 5 - 6 cali, od 80....100Hz, do 230W RMS przy 4 Ohm ?