...a zapomniałem jeszcze o jednym.
Akustyka tego pomieszczenia jest
taka ze wystarczy troszke wysterowac mikrofon i robi sie sprzeżeni
.Zmiana głosników na mniejsze, ale jednoczesnie na wiekszą licze
ma spowodowac żeby tak sie nie działo.
Dobrze mysle?

...
**********************
w naglosnieniach kosciolow pracowalem jakies 6 lat w swojej wlasnej firmie.
no i powiem ze zrobienie nawet duzego koncertu to smieszna zabawa w porownaniu z opracowaniem dobrej instalacji do kosciola
problemy sa takie
- koniecznosc uzycia malych i estetycznych glosniczkow
- koniecznosc uzycia mikrofonow o bardzo malych wymiarach
z minimalnym efektem zblizeniowym, a te niestety sa dosc podatne na sprzezenia
- uzycia glosnikow wybitnie kierunkowych w celu powiekszenia odleglosci krytyczmnej (czesto wynaszacej mniej 2 metry dla zrodla dookolnego...)
- konieczniosc uzyca ich duzej liczby glosnikow i
indywidualnej regulacji glosnosci kazdego - do tego uzywa sie albo linii 100V i trafa w glosniczkach albo systemu glosnikow aktywnych - osbiscie stawiam na aktywne
- koniecznosc kompromisow typu "tutaj nie bedzie zadnego glosnika bo psuje to estetyke i koniec!!!!"
- kosmiczne problemy ze sprzezeniami, zwlaszcza ze czesto sie zmieniaja mowcy (np. do mikrofonu podchodzi dziecko - i
mabyc je SLYCHAC!!!), na oltarzu koniecznie jest zachowanie odleglosci ponad pol metra pomiedzy mikrofonem a mowca itd.
- cala instalacja
musi byc bezoblsugowa - nie licz na to ze ktos zrobi glosniej jak bedzie za cicho. Zadzwonia do ciebie ze "nie dziala".
- wszelkie regulacje musza byc pod kluczem - ministranci to zlosliwe bestie ktorzy w program swojego dzialania maja wpisane krecenie wszystkim co sie da we wszystkie strony. A koscielni najczesciej nie potrafia przeczytac i zrozumiec kartki na ktorej pisze "ustaw te galke w tym a tym polozeniu"
- nie masz mozliwosci uzycia kompresora - bo ten z zasady swojego dzialania 'dopala" sprzezenia - a calosc w 99% i tak jest na granicy gwizdu.
ogolnie - masa problemow, ktore mi sie udawalo rozwiazac w ten sposob ze... uzywalem glosnikow aktywnych wlasnej konstrukcji i swoich wlasnych mixerow sterowanych przez mikrokontoroler z zaawansowana logika regulujaca wzmocnienia, relacje pomiedzy mikrofonami, sluchajacymi caly czas odpowiedzi sali itd.
Do tego jakis wycinacz sprzezen i tercjowy equalizer - typu Sabine GraphiQ lub Behringer Ultracurve 2496 sa absolutnie niezbedne.
[addsig]