...
spróbuj efektu haasa...
W odniesieniu do ścieżek mono owszem. I tak nie wszystkich. To patent bazujący na opóźnieniu.  Obsolutnie dopada.  
Ja proponuje najpierw stworzyć przestrzeń w miksie odpowiednio aranżując utwór (z jednego riff'a nie pociągniesz przestrzennej ściany dźwięku, niestety).  Zatem,  należy wypełnić odpowiednio pasmo instrumentami (nie korektorem),  stworzyć odpowiednią symetrię w panoramie (energia po obu stronach podobna) która nie będzie przeszkadzać centrum miksu (kick , bas, werbel itp). 
A na sam koniec (!) jako przyprawa użyj odpowiedniego co całości miksu narzędzia jakim jest np. iZotope Ozone 4 Multi-band Exciter & Stereo Imaging. Wielopasmowy exiter podbijający przestrzeń bez ingerencji w proporcje. Tworzy harmoniczne w warstwie side. 
Nie kombinuj z fazą nie tam gdzie trzeba 
