Przestrzeń w mixie

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
SHIVOO
Posty: 324
Rejestracja: poniedziałek 17 lis 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Przestrzeń w mixie

Post autor: SHIVOO » środa 17 paź 2007, 23:04

...nie tak wkleja się linki !...
**********************
Easy Nord ;)

Awatar użytkownika
NoRd384
Posty: 767
Rejestracja: środa 06 sie 2003, 00:00

Re: Przestrzeń w mixie

Post autor: NoRd384 » czwartek 18 paź 2007, 00:45

......nie tak wkleja się linki !...
**********************
Easy Nord ;)...
**********************
ja naturlich aba koliegen "rozpierdziu" cały forumen formaten
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]

żanlukpikard
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 08 kwie 2008, 00:00

Re: Przestrzeń w mixie

Post autor: żanlukpikard » wtorek 08 kwie 2008, 11:31

Witam wszystkich.

Modelowanie przestrzeni w plaszczyznie pionowej w dzwieku stereo jak najbardziej JEST mozliwe. Sek w tym ze w przypadku produkcji muzycznych nie ma szerokiego zastosowania. Tym ktorzy nie daja temu wiary proponuje isc na dobry drogi zachodni film do dobrze naglosnionego kina czy, byc moze przede wszystkim, zwrocic na to uwage grajac w gry komputerowe gdzie bardzo czesto jest to implementowane. Bez problemu zauwazycie rozmieszczenie pewnych dzwiekow w plaszczyznie pionowej.

Lokalizowanie dzwieku w przetrzeni odbywa sie droga analizowania przez mozg (naturalnie wszystko w duzym uogolnieniu) odleglosci (percypowana glosnosc, absorpcja wysokich czestotliwosci przez powietrze, opoznienia, czy przede wszystkim stosunek docierajacego sygnalu "suchego" do poglosu) oraz - kąta w jakim fala do nas dociera. Tutaj 85% znaczenia maja przede wszystkim interauralne różnice intensywności dźwięku w kontekscie roznic w odbiorze czestotliwosci przez jedno a drugie ucho, nastepne 12% to zmienna czasu dotarcia i ostatecznie jedynie okolo 3% to tzw. interaural spectral differences, droga ktorej realizowana jest stricte percepcja w pionie. Nie trzeba zatem dodawac, ze "biologicznie" nasza umiejetnosc lokalizowania dzwieku w pionie jest wybitnie nedzna (mam rzecz jasna na mysli pion absolutny, czyli, powiedzmy, w linii prostej od czobka głowy), z punktu widzenia psychoakustyki wielkie znaczenie ma tu najzwyczajniej w swiecie pamiec, ktora sugerujemy sie w szybkim "dekodowaniu" podobnych sygnalow , oprócz tego mózg jest w stanie doskonale interpretowac filtrowanie grzebieniowe zachodzace w uchu na skutek odbic dzwieku od zaglebien mauzowiny usznej w jednym a w drugim uchu. Problem w tym, ze w przypadku absolutnego pionu (bezposrednio nad lub pod sluchaczem) to roznicowanie jest najmniejsze.
W związku z powyższymi, projektowanie pionu w muzyce na skutek odpowiedniego filtrowania czestotliwosci i precyzyjnego projektowania panoramy to jest prawdziwy "rocket science" i nie sadze by ktokolwiek byl w stanie skutecznie zrobic to ta metoda.

Istieja urzadzenia które umożliwiają proektowanie pionu w muzyce, oczywiscie do pewnego, ograniczonego dosyc stopnia.
Pozwala na to RSS - Roland Sound Space, czy chociaz stara dobra A3D stosowana w wielu, takze juz "antycznych" kartach dzwiekowych o przeznaczeniu do gier komputerowych! Bedaca nota bene nadal (tu jednak moge sie mylic) wlasnoscia Creative Labs i stanowiaca generalnie bardzo istotny element systemow EAX.
Bardzo ciekawe efekty stereo moza uzyskac tez przy pomocy wtyczek Q-Sound.
btw, goraco polecam
http://www.soundonsound.com/sos/jan07/articles/pcmusician_0107.htm


pozdrawiam



Awatar użytkownika
JoachimK
Posty: 3148
Rejestracja: środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Przestrzeń w mixie

Post autor: JoachimK » wtorek 08 kwie 2008, 12:25

Istieja urzadzenia które umożliwiają proektowanie pionu w muzyce, oczywiscie do pewnego, ograniczonego dosyc stopnia.
Pozwala na to RSS - Roland Sound Space, czy chociaz stara dobra A3D stosowana w wielu, takze juz "antycznych" kartach dzwiekowych o przeznaczeniu do gier komputerowych!
**********************

Mowisz na podstawie doswiadczen, czy tylko teoria?
Karte Aureal 2 mialem kiedys, a Rolanda RSS mamy w studio. Jakos z tym pionem cienko...
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

żanlukpikard
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 08 kwie 2008, 00:00

Re: Przestrzeń w mixie

Post autor: żanlukpikard » wtorek 08 kwie 2008, 16:31



Mowisz na podstawie doswiadczen, czy tylko teoria?
Karte Aureal 2 mialem kiedys, a Rolanda RSS mamy w studio. Jakos z tym pionem cienko...
...
**********************

przyznaje sie bez bicia ze w przypadku RSS nie ze swojego, ale wiem to od kogos kto... no, powiedzmy, w tych kwestiach sie nie myli ;] Widze sie z nim jutro i sprobuje zalatwic jakies probki bo na pewno je posiada.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
preceli
Posty: 2452
Rejestracja: poniedziałek 06 gru 2004, 00:00

Re: Przestrzeń w mixie

Post autor: preceli » wtorek 08 kwie 2008, 17:56

...przyznaje sie bez bicia ze w przypadku RSS nie ze swojego, ale wiem to od kogos kto... no, powiedzmy, w tych kwestiach sie nie myli ;] Widze sie z nim jutro i sprobuje zalatwic jakies probki bo na pewno je posiada...

Odpuść sobie.
Sound Space Rolanda w tym wględzie to taka cienizna, że aż boli, zaś EAX-a Creative znają tu (słusznie z niego nie korzystając) już chyba wszyscy
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.

Awatar użytkownika
sangtraceur
Posty: 10
Rejestracja: niedziela 14 mar 2010, 00:00

Re: Przestrzeń w mixie

Post autor: sangtraceur » środa 31 mar 2010, 14:00

Witam!

Słuchajcie ja nie jestem pewien, ale w teorii to przesunięcie w fazie daje też kontrolę nad interferencją. Możemy ją odpowiednim przesunięciem zmieniać na konstruktywną bądź destruktywną. przy czym, jeżeli biorąc pod uwagę że interferencja jest konstruktywna na poziomie naszych uszu to nie oznacza, że będzie ona konstruktywna "tam na górze". Nie wiem czy mnie rozumiecie.

ODPOWIEDZ