Adam A7 - patenty na miks

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
Awatar użytkownika
lukasbravo
Posty: 62
Rejestracja: sobota 21 lip 2007, 00:00

Adam A7 - patenty na miks

Post autor: lukasbravo » poniedziałek 30 cze 2008, 11:11

Witam Chcialbym dowiedzieć sie od Właścicieli A7 jak najlepiej wam sie miksuje i jakie są wasze patenty na miks na tych mnitorach

osobiści zauważyłem że najbardziej selektywne i klarowne miksy osiągam kiedy odsłuchuje troszke głosniej tzn na adamach mam -8db na mikserze wykrecam gałke od głosności monitorów ok 50% karta muzyczna do 0db ,

gdy miksuje na bardziej sciszonych wtedy tak jakby wszystkiego nie słysze czy te monitory tak mają czy poprostu jestem głuchy?
:)
aktywny producent muzyczny / dj / remixer

Awatar użytkownika
grembo
Posty: 2289
Rejestracja: czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: grembo » poniedziałek 30 cze 2008, 11:33

jestes przekonany ze dobrze zadales pytanie?

mam A7, ale nie wiem co odpisac :)

To ze lepiej sie miksuje w dosyc sporej glosnosci to sprawa zwiazana nie z monitorami a z natura ludzkiego ucha (Fletcher-Munson, czy jakos tak) - czyli 70-80 db w sweetspot. Inna kwestia warunki akustyczne pomieszczeniea, ponadto dyspozycja miksujacego.

U mnie np. nic nie jest na stale ustawione, z wyjatkiem - podbicia basow o 2db na tylnym panelu, ale nie zwiazane to z zasadami tylko tak mi sie podoba po prostu :)

Awatar użytkownika
lukasbravo
Posty: 62
Rejestracja: sobota 21 lip 2007, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: lukasbravo » poniedziałek 30 cze 2008, 12:01

...jestes przekonany ze dobrze zadales pytanie?

mam A7, ale nie wiem co odpisac :)

To ze lepiej sie miksuje w dosyc sporej glosnosci to sprawa zwiazana nie z monitorami a z natura ludzkiego ucha (Fletcher-Munson, czy jakos tak) - czyli 70-80 db w sweetspot. Inna kwestia warunki akustyczne pomieszczeniea, ponadto dyspozycja miksujacego.

U mnie np. nic nie jest na stale ustawione, z wyjatkiem - podbicia basow o 2db na tylnym panelu, ale nie zwiazane to z zasadami tylko tak mi sie podoba po prostu :)...
**********************

MAsz Racje nie tak zadałem pytanie ... miałem na myśli kwstie "Uczenia się odsłuchuów" ? Jaie są Wasze spostrzeżenia odnośnie tej kwesti?
pracuje na nich od około 4-5 miesiecy ichyba jeszcze do końca ich sie nie nauczyłem?

Jakie Wasze sugestie?

pozdrawiam!
aktywny producent muzyczny / dj / remixer

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty: 2054
Rejestracja: czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: Soundscape » poniedziałek 30 cze 2008, 12:08

Jakie Wasze sugestie?

pozdrawiam!...
**********************
Mój patent niegdyś był taki, że zrobiłem ten sam miks na różnych poziomach głośności monitorów. I ewentualnie z innymi (niewielkimi) ustawieniami paczek. Wyszło na to, że najlepsze miksy mi wychodziły przy niewielkiej głośności, ale z słuchaniem później tego samego prawie dwa razy głośniej i wprowadzaniem wtedy jeszcze drobnych korekt.

Awatar użytkownika
tox
Posty: 394
Rejestracja: niedziela 30 sty 2005, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: tox » poniedziałek 30 cze 2008, 15:17

...Jakie Wasze sugestie?

pozdrawiam!...
*******************
Podobno ( co zresztą wyczytałem z tego forum) Adamy nie za bardzo nadają się do tworzenia na nich muzyki elektronicznej i są to bardziej "monitory rockowe". Wiecej na pewno powiedizą użytkownicy którzy je używają, a takich, wydaje mi się , na tym forum nie brakuje.
pozdr.

TeeR
Posty: 380
Rejestracja: wtorek 18 paź 2005, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: TeeR » poniedziałek 30 cze 2008, 15:49

......Jakie Wasze sugestie?

pozdrawiam!...
*******************
Podobno ( co zresztą wyczytałem z tego forum) Adamy nie za bardzo nadają się do tworzenia na nich muzyki elektronicznej i są to bardziej "monitory rockowe". Wiecej na pewno powiedizą użytkownicy którzy je używają, a takich, wydaje mi się , na tym forum nie brakuje.
pozdr....
**********************
Taaa?
A ja wyczytałem, że Adamy są do klasyki, KRK są rockowe a Alesisy do elektroniki.:lol:
Ale jaki sens ma takie klasyfikowanie monitorów?
Monitory mają brzmieć liniowo i detalicznie, i mieć prawidłową stereofonię.

I nie chce mi się wierzyć, że ktoś po pół roku nie zna swoich monitorów.

Awatar użytkownika
PiteraS
Posty: 20
Rejestracja: piątek 04 kwie 2008, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: PiteraS » poniedziałek 30 cze 2008, 15:59


Jakie Wasze sugestie?

pozdrawiam!...
**********************
Witam!
Sam ostatnio zadałem sobie takie pytanie...;] Mam A7. Nie słucham głośno, może dlatego, że mam mały pokój, może dlatego, że nie lubię głośno słuchać, może też dlatego, że męczył by mnie zbyt szybko głośny odsłuch na Adamach...na pewno wszystko to po trochu;] Przyzwyczaiłem sie do nich, fakt. Zauważyłem, że najlepiej jest zostawić trochę więcej góry, co za tym idzie przestrzeni...wtedy np na "zwykłych" zestawach hi-fi utwór gra ładnie. Twoje pytanie pewnie wzięło sie z tego, że przyzwyczajony do mniej precyzyjnych zestawów, próbowałeś, za pomocą Adamów osiągać podobne "miękkie, stonowane" brzmienie i potem nagle, na tych mniej precyzyjnych czegoś było mało...u mnie, na początku było to samo;] Teraz odważniej korzystam z zalet technologii ART i uważam, że brzmienie moich produkcji zyskało;] Korzystaj z kilku odsłuchów, idź do kumpla sprawdź jak brzmią na jego wieży Twoje, a jak światowe produkcje;]
Pozdrawia i życzę sukcesów;]

spacedance
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 30 cze 2008, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: spacedance » poniedziałek 30 cze 2008, 16:20

Mam A7 od 2 miesięcy i co dziwne..., mi jakoś udaje sie wykręcać miksy nawet na poziomie - choć cały czas jestem w trakcie testowania różnych kombinacji. Inna sprawa, to choć na samych A7 miksy są Ok, to juz po odpaleniu SUB'a 8 (tez Adama) dostaje informacje ze "zjadam" dół. Heh, i wszystko byłoby Ok, gdyby nie fakt..., ze kiedy słucham referencyjnych nagrań (mowie o zachodnich nagraniach Dance, house itp), to wszystko gra elegancko..., lecz z opinii kolegów po fachu, dowiaduje sie że numer nie ma dołu, choć gra podobnie jak referencyjny kawałek. Znowu kiedy zapuszczę numer z naszego krajowego rynku (cały czas mowie o muzyce Dance itd...), to przy tych samych ustawieniach głośności suba i A7..., niekiedy mam wrażenie ze wywali mi ścianę. Powiedzcie, kto ma racje - bo opinie są naprawdę różne? Wiadomym jest, ze w takich gatunkach jak dance, techno i pokrewne, dół zawsze odgrywa szczególna role, lecz chyba istnieją też jakieś reguły i wytyczne w muzyce, bo co za dużo to nie zdrowo heh. Ciekawostka jest tez to, iz nawet szef firmy wydawniczej, gdy podesłałem do niego zgranie oświadczył, ze „coś mało dołu masz w tych swoich kawałkach”, zaś gdy On mi podesłał utworek wzorcowy..., znowu miałem problem czy ściany mi nie rozwali... Kto tu ma racje i pytanie nasuwa sie jedno, czy dół powinien być zrównoważony, czy raczej walić jak armata - ale tak to nie da sie tego słuchać. Inne pytanie, to czy w związku z tym, nasi słuchacze maja zanik odbioru niskich częstotliwości – skoro nawet firmy fonograficzne chcą więcej dołu? Wszystkie swoje spostrzeżenia, oparłem na jednym ustawieniu poziomów głośności karty, A7 i Suba 8.

Awatar użytkownika
PiteraS
Posty: 20
Rejestracja: piątek 04 kwie 2008, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: PiteraS » poniedziałek 30 cze 2008, 16:29

Kto tu ma racje i pytanie nasuwa sie jedno, czy dół powinien być zrównoważony, czy raczej walić jak armata - ale tak to nie da sie tego słuchać. Inne pytanie, to czy w związku z tym, nasi słuchacze maja zanik odbioru niskich częstotliwości – skoro nawet firmy fonograficzne chcą więcej dołu? Wszystkie swoje spostrzeżenia, oparłem na jednym ustawieniu poziomów głośności karty, A7 i Suba 8....
**********************
Dobre pytanie...też na samych A7 przesadzam z dołem, ale posiłkuję się słuchawkami DT 990Pro i już wtedy wiem, co i jak z tym dołem jest...;] Faktem jest, że we wzorcowych nagraniach, przynajmniej w moich warunkach ( A7 bez subwoofera, symetryczny, nieduży pokój ) (jazz, pop, rock...) dół jest, ale nie dudni, nie huczy...to jest kwestia jego realizacji, miksu...tak mi się wydaje...a Tobie radzę jeszcze spojrzeć na aspekt akustyki Twojego pomieszczenia.Ono może Ci mieszać znacząco...

Awatar użytkownika
PiteraS
Posty: 20
Rejestracja: piątek 04 kwie 2008, 00:00

Re: Adam A7 - patenty na miks

Post autor: PiteraS » poniedziałek 30 cze 2008, 16:38

.. Heh, i wszystko byłoby Ok, gdyby nie fakt..., ze kiedy słucham referencyjnych nagrań (mowie o zachodnich nagraniach Dance, house itp), to wszystko gra elegancko..., lecz z opinii kolegów po fachu, dowiaduje sie że numer nie ma dołu, choć gra podobnie jak referencyjny kawałek. Znowu kiedy zapuszczę numer z naszego krajowego rynku (cały czas mowie o muzyce Dance itd...), to przy tych samych ustawieniach głośności suba i A7..., niekiedy mam wrażenie ze wywali mi ścianę.
**********************
Sorry nie odniosłem sie do tego, a to chyba jest istota problemu...;] W Polsce wszystko jest trudne...;]

ODPOWIEDZ