Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
Re: Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
Swoja droga ostatnio dostalem material do zmiksowania... i na siezkach drugego wokalu byl odglos czegos w stylu fontany na pewno jakiejs płynącej wody... i to dosc głosno... byłem w szoku... bo sciezki ogolnie nagrywane w jakims studiu w Wielkiej Brytani... ale jak widac i tam jest wielu "specjalistow" po zmiksowaniu, fontanny w ogle nie sluchac... mimo ze sciezka potraktowana jeszcze dodatkowo przesterem...
Re: Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
Mozesz sprobowac jeszcze jednej metody.
Sprobuj na kopii sciezki wyciac korektorem parametrycznym (najlepiej z mozliwoscia edycji obwiedni jego dzialania) jak najwiecej samego wokalu, a nastepnie wymieszac w rownych (relatywnie) proporcjach z oryginalem. Bedzie to znacznie mniej pracochlonne od wycinania wszystkich instrumentow jednoczesnie. Na to mozesz eksperymentalnie nalozyc bramke zbudowana na krzywej kompresora i pobawic sie troche (z duzym wyczuciem) rezonansami. Nie wiem tylko, co dac najpierw, ale to jest do sprawdzenia i moze zalezec od specyfiki nagrania zrodlowego. Na koncu przymaskuj co zbedne nowa aranzacja.
Uwaga dodatkowa, pomocna takze przy wielu innych zabiegach:
W celu zminimalizowania sztucznosi operacji, dobrze jest wykonac je kilkakrotnir z roznymi ustawieniami, lub roznymi metodami na osobnych plikach i docelowo zmiksowac je ze soba. Elementy powtarzalne sie wtedy nakladaja, a "bledy" niweluja.
Sprobuj na kopii sciezki wyciac korektorem parametrycznym (najlepiej z mozliwoscia edycji obwiedni jego dzialania) jak najwiecej samego wokalu, a nastepnie wymieszac w rownych (relatywnie) proporcjach z oryginalem. Bedzie to znacznie mniej pracochlonne od wycinania wszystkich instrumentow jednoczesnie. Na to mozesz eksperymentalnie nalozyc bramke zbudowana na krzywej kompresora i pobawic sie troche (z duzym wyczuciem) rezonansami. Nie wiem tylko, co dac najpierw, ale to jest do sprawdzenia i moze zalezec od specyfiki nagrania zrodlowego. Na koncu przymaskuj co zbedne nowa aranzacja.
Uwaga dodatkowa, pomocna takze przy wielu innych zabiegach:
W celu zminimalizowania sztucznosi operacji, dobrze jest wykonac je kilkakrotnir z roznymi ustawieniami, lub roznymi metodami na osobnych plikach i docelowo zmiksowac je ze soba. Elementy powtarzalne sie wtedy nakladaja, a "bledy" niweluja.
Re: Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
...Poczekaj jeszcze z 3 lata a firma Celemony na pewno wymyśli jakieś narzędzie, że da się hehe :)
...
**********************
Prędzej chyba ACME! :)
...
**********************
Prędzej chyba ACME! :)
http://aranzacjemuzyczne.c0.pl/nauka-gry-gitarze-lodz/
Re: Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
...Mozesz sprobowac jeszcze jednej metody.
Sprobuj na kopii sciezki wyciac korektorem parametrycznym (najlepiej z mozliwoscia edycji obwiedni jego dzialania) jak najwiecej samego wokalu, a nastepnie wymieszac w rownych (relatywnie) proporcjach z oryginalem. Bedzie to znacznie mniej pracochlonne od wycinania wszystkich instrumentow jednoczesnie. Na to mozesz eksperymentalnie nalozyc bramke zbudowana na krzywej kompresora i pobawic sie troche (z duzym wyczuciem) rezonansami. Nie wiem tylko, co dac najpierw, ale to jest do sprawdzenia i moze zalezec od specyfiki nagrania zrodlowego. Na koncu przymaskuj co zbedne nowa aranzacja.
Uwaga dodatkowa, pomocna takze przy wielu innych zabiegach:
W celu zminimalizowania sztucznosi operacji, dobrze jest wykonac je kilkakrotnir z roznymi ustawieniami, lub roznymi metodami na osobnych plikach i docelowo zmiksowac je ze soba. Elementy powtarzalne sie wtedy nakladaja, a "bledy" niweluja.
...
**********************
Hyyy? A teraz napisz to po polsku.
Sprobuj na kopii sciezki wyciac korektorem parametrycznym (najlepiej z mozliwoscia edycji obwiedni jego dzialania) jak najwiecej samego wokalu, a nastepnie wymieszac w rownych (relatywnie) proporcjach z oryginalem. Bedzie to znacznie mniej pracochlonne od wycinania wszystkich instrumentow jednoczesnie. Na to mozesz eksperymentalnie nalozyc bramke zbudowana na krzywej kompresora i pobawic sie troche (z duzym wyczuciem) rezonansami. Nie wiem tylko, co dac najpierw, ale to jest do sprawdzenia i moze zalezec od specyfiki nagrania zrodlowego. Na koncu przymaskuj co zbedne nowa aranzacja.
Uwaga dodatkowa, pomocna takze przy wielu innych zabiegach:
W celu zminimalizowania sztucznosi operacji, dobrze jest wykonac je kilkakrotnir z roznymi ustawieniami, lub roznymi metodami na osobnych plikach i docelowo zmiksowac je ze soba. Elementy powtarzalne sie wtedy nakladaja, a "bledy" niweluja.
...
**********************
Hyyy? A teraz napisz to po polsku.
Re: Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
Obwiednia (chyba chodzi o automation clip) na korektor parametryczny?
Totalny insane- kupa siedzenia nad kawałkiem, by ustalić, co kiedy i jak...
Totalny insane- kupa siedzenia nad kawałkiem, by ustalić, co kiedy i jak...
Stay Psychedelic People!
Re: Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
"Obwiednia (chyba chodzi o automation clip) na korektor parametryczny?"
Obwiednia, to obwiednia (obojetnie, jakiego parametru) ;), ale chyba faktycznie uzywa sie tez okreslenia "automation".
"Totalny insane"
Jednoczesnie nie wiekszy, niz wycinanie kazdego instrumentu oddzielnie,
a o to przeciez pytal autor watku.
" kupa siedzenia nad kawałkiem, by ustalić, co kiedy i jak..."
Owszem KUPA, ale troche mniejsza :)
Obwiednia, to obwiednia (obojetnie, jakiego parametru) ;), ale chyba faktycznie uzywa sie tez okreslenia "automation".
"Totalny insane"
Jednoczesnie nie wiekszy, niz wycinanie kazdego instrumentu oddzielnie,
a o to przeciez pytal autor watku.
" kupa siedzenia nad kawałkiem, by ustalić, co kiedy i jak..."
Owszem KUPA, ale troche mniejsza :)