Efekt a'la podwodny świat

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
WBH-2006
Posty: 174
Rejestracja: piątek 22 gru 2006, 00:00

Efekt a'la podwodny świat

Post autor: WBH-2006 » wtorek 08 gru 2009, 15:33

Jakich efektów i ustawień użyć, żeby uzyskać wrażenie wydobywania się dźwięków z morskich głebin? Chciałbym pobawić się tym pomysłem na wokalu i wszystkich innych ścieżkach, aby finalnie jak najbardziej przenieść słuchacza do tajemniczego, świata pod wodą... proszę o sugestie.


Awatar użytkownika
ktm
Posty: 242
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2007, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: ktm » wtorek 08 gru 2009, 15:35

...
Jakich efektów i ustawień użyć, żeby uzyskać wrażenie wydobywania się dźwięków z morskich głebin? Chciałbym pobawić się tym pomysłem na wokalu i wszystkich innych ścieżkach, aby finalnie jak najbardziej przenieść słuchacza do tajemniczego, świata pod wodą... proszę o sugestie....
 


zero pogłosu, drastyczna bramka, mniej góry na eq i może jakiś modulacyjny - wolny phaser?


 


Awatar użytkownika
irok84
Posty: 147
Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: irok84 » wtorek 08 gru 2009, 15:49

...
...
Jakich efektów i ustawień użyć, żeby uzyskać wrażenie wydobywania się dźwięków z morskich głebin? Chciałbym pobawić się tym pomysłem na wokalu i wszystkich innych ścieżkach, aby finalnie jak najbardziej przenieść słuchacza do tajemniczego, świata pod wodą... proszę o sugestie....
 

Mikrofon w jakiejś wodoszczelnej puszcze wrzucony do akwarium i możesz osiągnąć realistyczne rezultaty poprzez np. uderzanie w akwarium. Ale to dla eksperymentatorów. A jeśli takim nie jesteś to może pokombinuj z time-strechingiem. Fale w wodzie rozchodzą się wolniej i tracą więcej energii przy odbiciach, więc rozciągając odpowiednio dźwięk w czasie (+ eq i efekty modulacyjne) może coś ciekawego osiągniesz


Awatar użytkownika
matiz
Posty: 3424
Rejestracja: poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: matiz » wtorek 08 gru 2009, 17:14

Fale w wodzie rozchodzą się wolniej


?? A nie prawie piec razy szybciej?


Data
Posty: 133
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: Data » wtorek 08 gru 2009, 21:49

no i niezapominajmy że pod wodą słyszymy wszystko monofonicznie i mamy problem zarówno z ustaleniem kierunku, jak i odległości od źródła dźwięku.


Awatar użytkownika
MB
Posty: 3318
Rejestracja: wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: MB » wtorek 08 gru 2009, 22:06

Nie jestem pewien czy zero pogłosu. Raczej właśnie jest pogłos tylko o długim czasie zaniku, maksymalnym rozproszeniu i braku wczesnych odbić. Dźwięk w wodzie rozchodzi się lepiej niż w powietrzu, przemierza bez strat duże odległości i może się wielokrotnie odbijać od wszelkich obiektów, które w tej wodzie są.

richtig
Posty: 845
Rejestracja: wtorek 17 maja 2005, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: richtig » wtorek 08 gru 2009, 22:50

Autor nie chce uzyskać wiernej symulacji akustyki jaka panuje w oceanie, tylko stworzyć dla słuchacza wrażenie bycia tam. A przeciętny słuchacz nie jest głebonurkiem, i całą wiedzę i skojarzenia opiera na filmach. Obejrzyj kilka przygodowych (najlepiej amerykańskich) i skopiuj to co dzieje się tam z dźwiękiem gdy kamera wjeżdża pod wodę
www.myspace.com/pchelki

Awatar użytkownika
Laliszon
Posty: 438
Rejestracja: piątek 23 gru 2005, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: Laliszon » wtorek 08 gru 2009, 22:56

Autor nie chce uzyskać wiernej symulacji akustyki jaka panuje w oceanie, tylko stworzyć dla słuchacza wrażenie bycia tam. A przeciętny słuchacz nie jest głebonurkiem, i całą wiedzę i skojarzenia opiera na filmach. Obejrzyj kilka przygodowych (najlepiej amerykańskich) i skopiuj to co dzieje się tam z dźwiękiem gdy kamera wjeżdża pod wodę

Brawo dla kolegi, przecież właśnie to sztuka iluzji a nie prawdziwe odgłosy.
W każdym filmie o kosmosie kosmos huczy alba ma inny niesamowity sound, a przecież wiemy że jest tam raczej cicho, przynajmniej dla ucha nieuzbrojonego.

WBH-2006
Posty: 174
Rejestracja: piątek 22 gru 2006, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: WBH-2006 » środa 09 gru 2009, 02:01

Wlasnie bede kombinowal jutro jak uzyskac ten taki przymulony, bulgoczaco-szumiacy sound. W glowie mam koncept, zeby akustyka w ktoryms fragmencie przyblizyc sie tez do dzwiekow z pokladu okretu (takie piwniczno-metaliczne cos). Nie uzywalem jeszcze bramki, ale sprobuje, czyli ze mialaby wysoko scinac, hmmm i ten phaser do falowania tez poprobuje... Z mikrofonem pod woda ciekawa opcja, ale dla mnie to na teraz za duzo motania, moze kiedys tam... Pokombinuje z tym stretchem, ale to raczej poglos (moze tez jakos pitchowany) bym chyba wolal rozciagnac niz samo zrodlo... Obraz raczej chcialem zrobic szeroko zwlaszca w tyle, ale jeszcze nie rozplanowalem gdzie dokladnie wokal i reszta, to sie okaze. Ten reverb to rozumiem, ze dlugo ma wybrzmiewac i bez predelaya... poszukam w ustawieniach presetu "underwater" i chyba damping jakos zeby gore sciac trzeba bedzie tez ruszyc. Zripowalem juz sample z filmow "Cisnienie", "Potwor Z Czarnej Laguny" i "Ocean Strachu", takze mam juz jakas baze wyjsciowa. Z SFX'ow wezme do podkolorowania szum fal i bulgotanie wody, a kminilem jeszcze zeby moze nagrac skapujaca krople i wymiksowac wszystko... narazie dzieki! :)


Awatar użytkownika
synEnglerta
Posty: 47
Rejestracja: poniedziałek 05 sty 2009, 00:00

Re: Efekt a'la podwodny świat

Post autor: synEnglerta » środa 09 gru 2009, 05:37

woda ma inna gestosc niz powietrze , wiec poszczegolne pasma poruszaja sie z zupelnie inna predkoscia niz w powietrzu... woda (generalnie ciecz) to najbardziej wszechobecny i namacalny (wzrokowo,dotykowo) przyklad falowania, idealna analogia do terorii filtracji dzwieku, i wrecz doskonalosc dzialania filtra okresla sie mianem "plynny" ...temat rzeka... 


najprosciej - sproboj ustawic LP filter tak, zeby sie "plynnie" otwieral i zamykal na umowionej czestotliwosci lub transjencie, potem dla pogłębienia efektu zrob wysylke filtrowanego sygnalu do reverbu lub delaya (lub obu naraz) na który naloz podobny filtr z jakims LFO streujacym zakresem dzialania filtra.... potem calosc mozesz wyslac do nastepnego toru i pofiltrowac, tak mozna w nieskonczonosc... woda z jednej strony zachowuje sie nieprzewidywanie a z drugiej potrafimy rozpoznac jej wlasciwosci akustyczne ze wzgledu na jej wszechobecnosc w naszym zyciu codzienym (oczywiscie można to wszystko zmierzyc i obliczyc laboratoryjnie)...i tu wlasnie jest miejsce dla Twojego talentu , zeby ustawic tak filtry aby "pływały", zeby ustawic powtorzenia delaya, rezonans reverbu, plynoosc ruchu filtra tak aby osiagnac efekt porzadanego srodowiska akustycznego, bo same narzedzia sa dosyc proste.


mozesz w ogole zaczac od tego zeby ustawic reverb na 100% wet, bawiac sie czasami ataku,wybrzmienia poszczegolnych czestotliwosci,rozposzenia itd osiagnac mniej wiecej zblizony efekt porzadanej przestrzeni i wtedy zaczac zabawe z filtrami strowanymi LFO , lub gate w trybie SC (o ile to osiagalne) - zeby osiaglac efekt falowania-ruchu wody


Generalnie pytanie torche tak jakby ktoś spytal na forum jak namalować obraz - odpowiedz zawsze zabrzmi w stylu, kup plutno,farby, pedzle i maluj ...jesli nie jestes na to gotowy - po prostu uzyj gotowca z banku filtrow


ODPOWIEDZ