Strona 1 z 3
Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 08:08
autor: irok84
Witam.
Miksuję kawałek zespołu grającego muzykę Ska, w składzie:
Bas, Gitara (bez przesterów), Perkusja, Klawisz (brzmienie a'la hammond), Wokal, Trąbka, Puzon, Saksofon Altowy, Saksofon Tenorowy.
Stopa jest skompresowana równolegle, podbite są częstotliwości odpowiedzialne za tzw. klik, dodatkowo stopa+werbel są wysłane na osobną ścieżkę z mocną kompresją w celu podbicia tych dwóch bębnów.
Mimo wszystkich tych zabiegów stopa ginie w miksie, jest całkowicie "głucha".
Proszę o porady.
Może podpowiecie jakie częstotliwości zdjąć z innych ścieżek, żeby stopa wyszła do przodu (nie pytam o konkretne Hz, ale o sposób w jaki szukać takich częstotliwości). A może jakiś inny sposób?
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 10:34
autor: Paweł
Bez posłuchania to jak tańczyć o architekturze ....
...
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 10:37
autor: Jimek
Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 11:04
autor: irok84
do Paweł: wiem, ale zespół może poczuć niesmak widząc, że udostępniłem "przedpremierowe" nagranie
...Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam ...
Sprawdzę te metody..
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 11:12
autor: DJOZD
...
do Paweł: wiem, ale zespół może poczuć niesmak widząc, że udostępniłem "przedpremierowe" nagranie
...Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam ...
Sprawdzę te metody.....
O ile w przypadku werbla, transjent designer to rzecz prawie zawsze obowiązkowa, to w przypadku stopy niekoniecznie. Jeżeli stopa jest słabo slyszalna to może to być problem w samym brzmieniu. Spróbuj połączyć lub wymienić na inne brzmienie przy pomocy midi. W przypadku stopy nie zdradzi się jeżeli zrobisz to dobrze a może zadziałać.
Generalnie przy dobranych brzmieniach i odpowiednich proporcjach nie powinieneś mieć takego problemu.
Ja często nakładam na zywą stope coś jeszcze - z samplera. Zawsze pomaga.
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 11:39
autor: irok84
...
...
do Paweł: wiem, ale zespół może poczuć niesmak widząc, że udostępniłem "przedpremierowe" nagranie
...Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam ...
Sprawdzę te metody.....
O ile w przypadku werbla, transjent designer to rzecz prawie zawsze obowiązkowa, to w przypadku stopy niekoniecznie. Jeżeli stopa jest słabo slyszalna to może to być problem w samym brzmieniu. Spróbuj połączyć lub wymienić na inne brzmienie przy pomocy midi. W przypadku stopy nie zdradzi się jeżeli zrobisz to dobrze a może zadziałać.
Generalnie przy dobranych brzmieniach i odpowiednich proporcjach nie powinieneś mieć takego problemu.
Ja często nakładam na zywą stope coś jeszcze - z samplera. Zawsze pomaga.
...
Podłożyłem stopę z ezDrummera, ale rezultat mi się nie podoba. Wszelkie stopy typu 808, 909 też ponieważ nie, są to brzmienia typowo basowe, bez fajnego kliku. Pozostaje więc chyba poszukanie jakiegoś fajnego sampla z wyraźnym "klikiem", bo o takie brzmienie mi chodzi - nie tyle niskie, basowe, co wyraźne i uderzające "w twarz".
Może podpowiecie, czy znajdę coś takiego na płytach z EiS?
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 12:15
autor: richtig
Dobrym patentem na zrobienie kliku ze stopy typu 909 jest ustawienie początku odtwarzania sampla na jakiejś górce bądź dołku sinusoidy. Albo bardziej klasycznie - połączyć brzmienie stopy z jakimś hihatem albo czymkolwiek innym (nadają się do tego świetnie np specyficzne brudki kontrabasowe pojawiające się podczas gry palcami)
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 12:17
autor: psysutra
A sprawdzałeś stopki z Alesisa SR-16?
Bo na tych dwóch tr-kach to wiadomo czemu jest tam przebasowane- w końcu modelujesz stopę z sinusa.
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 12:23
autor: irok84
...A sprawdzałeś stopki z Alesisa SR-16?
Bo na tych dwóch tr-kach to wiadomo czemu jest tam przebasowane- w końcu modelujesz stopę z sinusa....
To fakt. A podpowiesz, skąd taką stopkę z Alesisa SR-16 zassać?
Re: Głucha stopa w miksie
: wtorek 06 lip 2010, 12:28
autor: irok84
...
...A sprawdzałeś stopki z Alesisa SR-16?
Bo na tych dwóch tr-kach to wiadomo czemu jest tam przebasowane- w końcu modelujesz stopę z sinusa....
To fakt. A podpowiesz, skąd taką stopkę z Alesisa SR-16 zassać?...
Edit: znalazłem. Fajna ta stopka. Wieczorem sprawdzę ją w miksie