Strona 1 z 3

Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 08:08
autor: irok84

Witam.


Miksuję kawałek zespołu grającego muzykę Ska, w składzie:


Bas, Gitara (bez przesterów), Perkusja, Klawisz (brzmienie a'la hammond), Wokal, Trąbka, Puzon, Saksofon Altowy, Saksofon Tenorowy. 


Stopa jest skompresowana równolegle, podbite są częstotliwości odpowiedzialne za tzw. klik, dodatkowo stopa+werbel są wysłane na osobną ścieżkę z mocną kompresją w celu podbicia tych dwóch bębnów. 


Mimo wszystkich tych zabiegów stopa ginie w miksie, jest całkowicie "głucha".


Proszę o porady.


Może podpowiecie jakie częstotliwości zdjąć z innych ścieżek, żeby stopa wyszła do przodu (nie pytam o konkretne Hz, ale o sposób w jaki szukać takich częstotliwości). A może jakiś inny sposób?


 


Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 10:34
autor: Paweł

Bez posłuchania to jak tańczyć o architekturze ....
 ... 


Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 10:37
autor: Jimek
Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam

Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 11:04
autor: irok84

do Paweł: wiem, ale zespół może poczuć niesmak widząc, że udostępniłem "przedpremierowe" nagranie


 


...Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam ... 


Sprawdzę te metody..


Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 11:12
autor: DJOZD

...
do Paweł: wiem, ale zespół może poczuć niesmak widząc, że udostępniłem "przedpremierowe" nagranie

 

...Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam ... 

Sprawdzę te metody.....
 


 


O ile w przypadku werbla, transjent designer to rzecz prawie zawsze obowiązkowa, to w przypadku stopy niekoniecznie. Jeżeli stopa jest słabo slyszalna to może to być problem w samym brzmieniu. Spróbuj połączyć lub wymienić na inne brzmienie przy pomocy midi. W przypadku stopy nie zdradzi się jeżeli zrobisz to dobrze a może zadziałać. 


Generalnie przy dobranych brzmieniach i odpowiednich proporcjach nie powinieneś mieć takego problemu.


Ja często nakładam na zywą stope coś jeszcze - z samplera. Zawsze pomaga.


 


Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 11:39
autor: irok84

...
...
do Paweł: wiem, ale zespół może poczuć niesmak widząc, że udostępniłem "przedpremierowe" nagranie

 

...Może jakiś transient designer pomoże, albo bramkowanie stopą bądź korektor dynamiczny, który w momencie uderzenia stopy podetnie pożądane częstotliwości z reszty miksu i zrobi miejsce stopie. Pozdrawiam ... 

Sprawdzę te metody.....
 

 

O ile w przypadku werbla, transjent designer to rzecz prawie zawsze obowiązkowa, to w przypadku stopy niekoniecznie. Jeżeli stopa jest słabo slyszalna to może to być problem w samym brzmieniu. Spróbuj połączyć lub wymienić na inne brzmienie przy pomocy midi. W przypadku stopy nie zdradzi się jeżeli zrobisz to dobrze a może zadziałać. 

Generalnie przy dobranych brzmieniach i odpowiednich proporcjach nie powinieneś mieć takego problemu.

Ja często nakładam na zywą stope coś jeszcze - z samplera. Zawsze pomaga.

 ...
 


Podłożyłem stopę z ezDrummera, ale rezultat mi się nie podoba. Wszelkie stopy typu 808, 909 też ponieważ nie, są to brzmienia typowo basowe, bez fajnego kliku. Pozostaje więc chyba poszukanie jakiegoś fajnego sampla z wyraźnym "klikiem", bo o takie brzmienie mi chodzi - nie tyle niskie, basowe, co wyraźne i uderzające "w twarz".


Może podpowiecie, czy znajdę coś takiego na płytach z EiS?


Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 12:15
autor: richtig
Dobrym patentem na zrobienie kliku ze stopy typu 909 jest ustawienie początku odtwarzania sampla na jakiejś górce bądź dołku sinusoidy. Albo bardziej klasycznie - połączyć brzmienie stopy z jakimś hihatem albo czymkolwiek innym (nadają się do tego świetnie np specyficzne brudki kontrabasowe pojawiające się podczas gry palcami)

Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 12:17
autor: psysutra
A sprawdzałeś stopki z Alesisa SR-16?
Bo na tych dwóch tr-kach to wiadomo czemu jest tam przebasowane- w końcu modelujesz stopę z sinusa.

Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 12:23
autor: irok84

...A sprawdzałeś stopki z Alesisa SR-16?
Bo na tych dwóch tr-kach to wiadomo czemu jest tam przebasowane- w końcu modelujesz stopę z sinusa....
 


To fakt. A podpowiesz, skąd taką stopkę z Alesisa SR-16 zassać?


Re: Głucha stopa w miksie

: wtorek 06 lip 2010, 12:28
autor: irok84

...
...A sprawdzałeś stopki z Alesisa SR-16?
Bo na tych dwóch tr-kach to wiadomo czemu jest tam przebasowane- w końcu modelujesz stopę z sinusa....
 

To fakt. A podpowiesz, skąd taką stopkę z Alesisa SR-16 zassać?...
 


Edit: znalazłem. Fajna ta stopka. Wieczorem sprawdzę ją w miksie