Czysto brzmiąca góra - w jaki sposób?

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Czysto brzmiąca góra - w jaki sposób?

Post autor: DJOZD » czwartek 13 paź 2011, 15:16

...

Paradoksalnie to niskie pasmo ma duży wpływ na to jak słyszymy górne w całym miksie....
 

Nie mylmy higieny miksu, której jednym z elementów jest używanie tam gdzie należy filtrów HPF (czyli w praktyce gdzie się tylko da), z wpływem na górę. Używanie HPF na śladach jest korzystne dla całego miksu i nie należy tego postrzegać w "oczyszczaniu" czy uzyskiwaniu krystalicznej góry pasma....
 


 


Tak myślałem że nie do końca jest to czytelne co napisałem. Chodziło mi w tym zdaniu o to że często spotyka się takie podejście wśród amatorów że podbijanie dołu. Efektem jest to że muląc w dole, góra zaczyna niedomagać przy ogólnym balansie miksu. Dochodzi do kolejnego podbijania, tym razem góry, potem robi się jazgot.  A wzasadzie chodzi od podstaw o to żeby zgrać dobrze materiał i ustawić właściwie proporcje. Korektor i cała reszta to proces już wzasadzie dalszy w kolejeności.  Więc reasunując, myśląc o tym jak chcemy słyszeć górne pasmo ( i każde inne zresztą )  w całości miksu, dobrze jest patrzeć na miks jak na całość. W tedy jest szansa na osiągnięcie równowagi w miksie, a dobre proporcje sprawią wrazenie że wszytsko w miksie jest selektywne i słyszalne.  


arewe
Posty: 27
Rejestracja: środa 12 paź 2011, 00:00

Re: Czysto brzmiąca góra - w jaki sposób?

Post autor: arewe » czwartek 13 paź 2011, 18:32

.........Paradoksalnie to niskie pasmo ma duży wpływ na to jak słyszymy górne w całym miksie....  Nie mylmy higieny miksu, której jednym z elementów jest używanie tam gdzie należy filtrów HPF (czyli w praktyce gdzie się tylko da), z wpływem na górę. Używanie HPF na śladach jest korzystne dla całego miksu i nie należy tego postrzegać w "oczyszczaniu" czy uzyskiwaniu krystalicznej góry pasma.... Należy to postrzegać w takim znaczeniu.... 
 
Dobrze. Wobec tego zrób eksperymnent. Weź dowolny ślad, zrób jego kopię. Na kopii umieść wysoko postawiony HPF, wygeneruj z niego nowy ślad. Teraz masz dwa ślady, oryginał i ten po HPF. Następnie na oba załóż dowolny półkowy EQ (żeby nie było że ponownie HPF), podetnij mocno wszystko w dole i środku, by nieruszonazostała tylko góra pasma - chodzi o to, by lepiej słyszeć samą górę. Pytanie brzmi: czy góra pasma na śladzie wcześniej odfiltrowanym poprzez HPF będzie lepsza? Nie. Będzie taka sama na obu....

ale ten hit hat ma brzmieć w miksie, a nie w testach...

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty: 3148
Rejestracja: środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Czysto brzmiąca góra - w jaki sposób?

Post autor: JoachimK » czwartek 13 paź 2011, 20:35


ale ten hit hat ma brzmieć w miksie, a nie w testach... ...
 


Ocywiście! Spróbuj więc powyższego śladach z miksu ;) Wszak nigdzie nie wspominałem o teście na samodzielnych śladach.

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

ODPOWIEDZ