Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
Awatar użytkownika
katox
Posty: 98
Rejestracja: poniedziałek 31 sty 2011, 00:00

Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: katox » wtorek 01 lis 2011, 12:25

Witam,

Nie wiem czy właściwe miejsce na tym forum ale być może po kilku wypowiedziach będzie to właściwe miejsce:)

Otóż chciałbym tworzyć barwy perkusyjne na warstwach ale zaznaczam, że nie chodzi mi tu o warstwy typu: inne velocity to inna barwa/inna próbka.

Bardzo chciałbym, znaleźć takie narzędzie, w którym mógłbym bardzo precyzyjnie układać warstwy pod jeden klawisz na tym samym velocity. tzn. Załóżmy, że mam 3 brzmienia stopy. W pierwszej podoba mi się wybrzmiewanie, w drugiej atak a w trzeciej całość. Chciałbym te brzmienia na siebie nałożyć z pełną kontrolą AHDSR + (ewentualnie) mieć możliwość kontrolowania zgodności fazowej - tzn żeby móc precyzjnie przesuwać względem siebie próbki - tak naprawdę na tym zalezy mi najbardziej:) do tej pory robiłem to tak, że dla każdej próbki robiłem oddzielną ścieżkę. przybliżałem, przesuwałem, robiłem fade'y itd, potem całość kopiowałem i tak układałem rytm (ręcznie) Jednak to była żmudna robota, bo nie mogłem wybijać rytmu tymi próbkami. a tak gdybym mógł to byłoby cudne narzędzie. Też nie chcę zgrywać tego do jednej próbki bo czasem trzeba wrócić , poprawić itd. Wiem, że sa różne samplery (Kontakt, Halion) ale nie wiem czy w nich jest możliwość precyzyjnego przesuwania próbek względem siebie (tzn żeby widzieć relacje ich obwiedni).
Pozdrawiam i proszę o wasze sugestie, ewentualnie sposoby pracy nad takim zagadnieniem.




Awatar użytkownika
katox
Posty: 98
Rejestracja: poniedziałek 31 sty 2011, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: katox » środa 02 lis 2011, 22:08

...Witam,

Nie wiem czy właściwe miejsce na tym forum ale być może po kilku wypowiedziach będzie to właściwe miejsce:)

Otóż chciałbym tworzyć barwy perkusyjne na warstwach ale zaznaczam, że nie chodzi mi tu o warstwy typu: inne velocity to inna barwa/inna próbka.

Bardzo chciałbym, znaleźć takie narzędzie, w którym mógłbym bardzo precyzyjnie układać warstwy pod jeden klawisz na tym samym velocity. tzn. Załóżmy, że mam 3 brzmienia stopy. W pierwszej podoba mi się wybrzmiewanie, w drugiej atak a w trzeciej całość. Chciałbym te brzmienia na siebie nałożyć z pełną kontrolą AHDSR + (ewentualnie) mieć możliwość kontrolowania zgodności fazowej - tzn żeby móc precyzjnie przesuwać względem siebie próbki - tak naprawdę na tym zalezy mi najbardziej:) do tej pory robiłem to tak, że dla każdej próbki robiłem oddzielną ścieżkę. przybliżałem, przesuwałem, robiłem fade'y itd, potem całość kopiowałem i tak układałem rytm (ręcznie) Jednak to była żmudna robota, bo nie mogłem wybijać rytmu tymi próbkami. a tak gdybym mógł to byłoby cudne narzędzie. Też nie chcę zgrywać tego do jednej próbki bo czasem trzeba wrócić , poprawić itd. Wiem, że sa różne samplery (Kontakt, Halion) ale nie wiem czy w nich jest możliwość precyzyjnego przesuwania próbek względem siebie (tzn żeby widzieć relacje ich obwiedni).
Pozdrawiam i proszę o wasze sugestie, ewentualnie sposoby pracy nad takim zagadnieniem.



...

hmm.. a ktoś w ogóle robi brzmienia perkusyjne warstwowo? jeżeli tak to jakie macie najlepsze metody? chodzi mi o wygodę tworzenia.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: DJOZD » środa 02 lis 2011, 22:47

Typowy sampler załatwi sprawę. Np. NI Kontakt. Możesz wnim załadować kilka modułów z odrębnymi samplami w jednym rack'u  i grać nimi jak jednym. Z pewnością z Battery zrobisz to samo.


adn_01
Posty: 187
Rejestracja: czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: adn_01 » czwartek 05 sty 2012, 01:58

nawet bardziej w battery niż w kontakt. a może mi się tylko wydaje, ale kontakt to raczej tylko player niż sampler i jeśli są tam narzędzia do edycji sampla to gdzieś głęboko ukryte.


amis
Posty: 201
Rejestracja: wtorek 28 lut 2006, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: amis » czwartek 05 sty 2012, 06:52

...nawet bardziej w battery niż w kontakt. a może mi się tylko wydaje, ale kontakt to raczej tylko player niż sampler i jeśli są tam narzędzia do edycji sampla to gdzieś głęboko ukryte.

...
 


----- 


w Battery na pewno tak można. nie znam Kontakta ale to chyba pełnoprawny sampler, ale jest też Kontakt player i może to o nim pisałeś? :) 

www.psychologium.net

adn_01
Posty: 187
Rejestracja: czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: adn_01 » czwartek 05 sty 2012, 10:17

w kontakcie narzędzia edycyjne są bardzo słabe w porównaniu z battery. lepiej natomiast nadaje się do układania wielowarstwowych brzmień, ale edycja na poziomie sampla praktycznie nie istnieje. a w battery jest.

i z całą pewnością nie mówię o kontakt playerze. kontakt jest tylko tak dobry jak jego biblioteki brzmień.

jeśli jednak ktoś chce naprawdę sporych możłiwości edycyjnych i możliwości modyfikowania brzmienia sampli perkusyjnych w czasie rzeczywistym to ze znanych mi narzędzi najlepiej do tego nada się ultrabeat. poza tym jest bardzo szybki w działaniu i prosty w obsłudze.

wiem, że o czymś podobnym koncepcyjnie myśli urs heckmann. znając jego programy... cóż, nie mogę się doczekać.

Awatar użytkownika
Pan_Jabu
Posty: 1190
Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: Pan_Jabu » czwartek 05 sty 2012, 12:12

...w kontakcie narzędzia edycyjne są bardzo słabe w porównaniu z battery. lepiej natomiast nadaje się do układania wielowarstwowych brzmień, ale edycja na poziomie sampla praktycznie nie istnieje. a w battery jest.

i z całą pewnością nie mówię o kontakt playerze. kontakt jest tylko tak dobry jak jego biblioteki brzmień.


Jesteś pewien tego co piszesz?  


Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: DJOZD » czwartek 05 sty 2012, 14:33

...w kontakcie narzędzia edycyjne są bardzo słabe w porównaniu z battery. lepiej natomiast nadaje się do układania wielowarstwowych brzmień, ale edycja na poziomie sampla praktycznie nie istnieje. a w battery jest.

i z całą pewnością nie mówię o kontakt playerze. kontakt jest tylko tak dobry jak jego biblioteki brzmień.
....
 


 


Może opisać szerzej o jakieś edycji konkretnie mówisz i czego nie da się zrobić w kontakcie 4? 


http://www.youtube.com/watch?v=iOesx4sCT8Y


adn_01
Posty: 187
Rejestracja: czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: adn_01 » czwartek 05 sty 2012, 16:53

przyznaję, wersji 4 używam wyłącznie do odtwarzania.
przepraszam za wprowadzenie w błąd - nie wiem czy w wersji 4 są narzędzia do edycji sampli takie, jak w battery 3.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych

Post autor: DJOZD » czwartek 05 sty 2012, 17:10



To jest typowy rack edycyjny jednego zestawu sampli. W mojej ocenie jest tu dojście do wszystkich opcji edycyjnych potrzebnych do stworzenia brzmienia od podstaw, również modyfykacji. Włączając w to edycje skryptów tekstowych dla zaawansowanych.


ODPOWIEDZ