Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
Nie wiem czy właściwe miejsce na tym forum ale być może po kilku wypowiedziach będzie to właściwe miejsce:)
Otóż chciałbym tworzyć barwy perkusyjne na warstwach ale zaznaczam, że nie chodzi mi tu o warstwy typu: inne velocity to inna barwa/inna próbka.
Bardzo chciałbym, znaleźć takie narzędzie, w którym mógłbym bardzo precyzyjnie układać warstwy pod jeden klawisz na tym samym velocity. tzn. Załóżmy, że mam 3 brzmienia stopy. W pierwszej podoba mi się wybrzmiewanie, w drugiej atak a w trzeciej całość. Chciałbym te brzmienia na siebie nałożyć z pełną kontrolą AHDSR + (ewentualnie) mieć możliwość kontrolowania zgodności fazowej - tzn żeby móc precyzjnie przesuwać względem siebie próbki - tak naprawdę na tym zalezy mi najbardziej:) do tej pory robiłem to tak, że dla każdej próbki robiłem oddzielną ścieżkę. przybliżałem, przesuwałem, robiłem fade'y itd, potem całość kopiowałem i tak układałem rytm (ręcznie) Jednak to była żmudna robota, bo nie mogłem wybijać rytmu tymi próbkami. a tak gdybym mógł to byłoby cudne narzędzie. Też nie chcę zgrywać tego do jednej próbki bo czasem trzeba wrócić , poprawić itd. Wiem, że sa różne samplery (Kontakt, Halion) ale nie wiem czy w nich jest możliwość precyzyjnego przesuwania próbek względem siebie (tzn żeby widzieć relacje ich obwiedni).
Pozdrawiam i proszę o wasze sugestie, ewentualnie sposoby pracy nad takim zagadnieniem.
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
Nie wiem czy właściwe miejsce na tym forum ale być może po kilku wypowiedziach będzie to właściwe miejsce:)
Otóż chciałbym tworzyć barwy perkusyjne na warstwach ale zaznaczam, że nie chodzi mi tu o warstwy typu: inne velocity to inna barwa/inna próbka.
Bardzo chciałbym, znaleźć takie narzędzie, w którym mógłbym bardzo precyzyjnie układać warstwy pod jeden klawisz na tym samym velocity. tzn. Załóżmy, że mam 3 brzmienia stopy. W pierwszej podoba mi się wybrzmiewanie, w drugiej atak a w trzeciej całość. Chciałbym te brzmienia na siebie nałożyć z pełną kontrolą AHDSR + (ewentualnie) mieć możliwość kontrolowania zgodności fazowej - tzn żeby móc precyzjnie przesuwać względem siebie próbki - tak naprawdę na tym zalezy mi najbardziej:) do tej pory robiłem to tak, że dla każdej próbki robiłem oddzielną ścieżkę. przybliżałem, przesuwałem, robiłem fade'y itd, potem całość kopiowałem i tak układałem rytm (ręcznie) Jednak to była żmudna robota, bo nie mogłem wybijać rytmu tymi próbkami. a tak gdybym mógł to byłoby cudne narzędzie. Też nie chcę zgrywać tego do jednej próbki bo czasem trzeba wrócić , poprawić itd. Wiem, że sa różne samplery (Kontakt, Halion) ale nie wiem czy w nich jest możliwość precyzyjnego przesuwania próbek względem siebie (tzn żeby widzieć relacje ich obwiedni).
Pozdrawiam i proszę o wasze sugestie, ewentualnie sposoby pracy nad takim zagadnieniem.
...
hmm.. a ktoś w ogóle robi brzmienia perkusyjne warstwowo? jeżeli tak to jakie macie najlepsze metody? chodzi mi o wygodę tworzenia.
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
Typowy sampler załatwi sprawę. Np. NI Kontakt. Możesz wnim załadować kilka modułów z odrębnymi samplami w jednym rack'u i grać nimi jak jednym. Z pewnością z Battery zrobisz to samo.
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
...nawet bardziej w battery niż w kontakt. a może mi się tylko wydaje, ale kontakt to raczej tylko player niż sampler i jeśli są tam narzędzia do edycji sampla to gdzieś głęboko ukryte.
...
-----
w Battery na pewno tak można. nie znam Kontakta ale to chyba pełnoprawny sampler, ale jest też Kontakt player i może to o nim pisałeś? :)
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
i z całą pewnością nie mówię o kontakt playerze. kontakt jest tylko tak dobry jak jego biblioteki brzmień.
jeśli jednak ktoś chce naprawdę sporych możłiwości edycyjnych i możliwości modyfikowania brzmienia sampli perkusyjnych w czasie rzeczywistym to ze znanych mi narzędzi najlepiej do tego nada się ultrabeat. poza tym jest bardzo szybki w działaniu i prosty w obsłudze.
wiem, że o czymś podobnym koncepcyjnie myśli urs heckmann. znając jego programy... cóż, nie mogę się doczekać.
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
...w kontakcie narzędzia edycyjne są bardzo słabe w porównaniu z battery. lepiej natomiast nadaje się do układania wielowarstwowych brzmień, ale edycja na poziomie sampla praktycznie nie istnieje. a w battery jest.
i z całą pewnością nie mówię o kontakt playerze. kontakt jest tylko tak dobry jak jego biblioteki brzmień.
Jesteś pewien tego co piszesz?
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
...w kontakcie narzędzia edycyjne są bardzo słabe w porównaniu z battery. lepiej natomiast nadaje się do układania wielowarstwowych brzmień, ale edycja na poziomie sampla praktycznie nie istnieje. a w battery jest.
i z całą pewnością nie mówię o kontakt playerze. kontakt jest tylko tak dobry jak jego biblioteki brzmień.
....
Może opisać szerzej o jakieś edycji konkretnie mówisz i czego nie da się zrobić w kontakcie 4?
http://www.youtube.com/watch?v=iOesx4sCT8Y
Re: Tworzenie warstwowych brzmień perkusyjnych
przepraszam za wprowadzenie w błąd - nie wiem czy w wersji 4 są narzędzia do edycji sampli takie, jak w battery 3.