https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DMfxKYEN_KQ
Refren (0:21)
Czy poza basem, synthami, fxami panoramowymi, sa tam 'reversed rendered synths'? Czy może coś innego? Ktoś widział może tutorial z podobnej stylistyki? Jaki to jest w ogóle gatunek?
I swoją drogą - WOW!
Jak ugryźć takie brzmienie?
Jak ugryźć takie brzmienie?
-
- Posty: 471
- Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
Cała sztuka polega na dobraniu takich brzmień które mają szybki atak z odpowiednio mocnym transjentem, i najczęściej zerowy release. Czyli po nagraniu jakiegoś klipu audio trzeba go tak przyciąć, żeby wchodził z odpowiednią dynamiką. Oczywiście najważniejsza jest kompozycja i aranżacja. Zauważ, że tych klipów jest sporo, ale jednocześnie gra niewiele, może 2 lub 3. Za to rytmicznie są poukładane dość gęsto i jest dużo synkopy, dobry groove.
Gatunek określiłbym jako digipop, jest to dość podobne muzycznie do tego co robi Yasutaka Nakata (Perfume, Meg itd). Jeśli chodzi o produkcję to jest tu masa technik z dubstepu (czy raczej brostepu czyli tych rzeczy dla grupy wiekowej poniżej 13, jak Skrillex), bardzo podobne rzeczy robił też Madeon.
Jeszcze co do produkcji - popularną techniką jest resampling, czyli zgranie z MIDI do audio, dodanie do tego efektów i kolejne zgranie, dodanie innego zestawu efektów i kolejne zgranie, potem pocięcie tych różnych ścieżek z różnymi typami efektów (ale wszystko powstało z jednej linii MIDI, z jednej melodii) i połączenie ich w nową ścieżkę. Kolejna sprawa to bębny, w większości pewnie sample z Vengeance (jakieś Electro Essentials czy coś), ale można to też zrobić przez nakładanie kilku warstw, stopa i werbel mają zawsze mega szybki atak i ucięcie, stopa ma szerokie pasmo, pod każdym werblem jest dołożona stopa.
I w sumie takie rzeczy robi masa ludzi, a KNOWER wyróżnia się tym, że gość który to robi jest świetnym kompozytorem (niezłym aranżerem i przyzwoitym producentem).
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
...Hehe, KNOWER! ...
Jeszcze co do produkcji - popularną techniką jest resampling, czyli zgranie z MIDI do audio, dodanie do tego efektów i kolejne zgranie, dodanie innego zestawu efektów i kolejne zgranie, potem pocięcie tych różnych ścieżek z różnymi typami efektów (ale wszystko powstało z jednej linii MIDI, z jednej melodii) i połączenie ich w nową ścieżkę. Kolejna sprawa to bębny, w większości pewnie sample z Vengeance (jakieś Electro Essentials czy coś), ale można to też zrobić przez nakładanie kilku warstw, stopa i werbel mają zawsze mega szybki atak i ucięcie, stopa ma szerokie pasmo, pod każdym werblem jest dołożona stopa.
I w sumie takie rzeczy robi masa ludzi, a KNOWER wyróżnia się tym, że gość który to robi jest świetnym kompozytorem (niezłym aranżerem i przyzwoitym producentem)....
Mówisz pan digipop. Heh, resampling, rzeczywiście! Tylko właśnie sprawa launchpada - on chyba nie jest używany w procesie produkcji?
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
...Jest :)...
Możesz rozwinąć (lub wyjaśnić dokładniej, jeśli była o tym mowa wcześniej)?
I jaka jest różnica w używaniu samplera vst od sprzętowego launchpada?
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
czymś musisz wyzwolić te próbki :)
więc do samplera musisz mieć jakiś sterownik
a ten pokazany na zdjęciu wraz z abletonem zapewnia pełne srodowisko pracy
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
Możesz rozwinąć (lub wyjaśnić dokładniej, jeśli była o tym mowa wcześniej)?
I jaka jest różnica w używaniu samplera vst od sprzętowego launchpada? ...
No on Ci to wyjaśnił już w 1 odpowiedzi. Na każdym padzie masz inny klip-próbkę-dźwięk. Cały (cały - tak niewiele, heh) talent polega na tym, by fajnie zaprogramować sobie sample a potem zrobić z nic dobry aranż. Z Launchpada robisz sobie instrument i potem rozwijasz koncepcję wplatając Follow Actions albo diabli wiedzą jakie jeszcze techniki.
Dzisiaj, aby być na czasie, trochę trzeba przestawić tory myślowe i do tego nieżle mieszać :)
IMO tacy ludzie się marnują robiąc Lucky zamiast swoich numerów. Ale dzięki desperacji w postaci coveru "może ktoś ich zauważy" i wypłyną szeroko.
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
Wyjątkowe jest to, że Ableton Live jest tak odmienny, że może służyć za instrument z Launchpadem/Pushem i wieloślad jednocześnie.
Sampler VST nie jest potrzebny bo Live może działać jak jeden wielki sampler.
-
- Posty: 471
- Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00
Re: Jak ugryźć takie brzmienie?
Oni robią swoje kawałki, niedawno wydali płytę. Większość tego co robią jest w podobnej stylistyce do powyższego coveru, ale mieli też rzeczy np w stylu My Bloody Valentine - i jak posłuchasz jak ten gość ma ogarnięte te dwie całkowicie różne stylistyki, to zauważysz jak dobrym jest kompozytorem. Progresje akordów to jest główna siła tego zespołu