Strona 1 z 2

Jak ugryźć takie brzmienie?

: wtorek 25 cze 2013, 22:17
autor: PieTras!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DMfxKYEN_KQ
Refren (0:21)

Czy poza basem, synthami, fxami panoramowymi, sa tam 'reversed rendered synths'? Czy może coś innego? Ktoś widział może tutorial z podobnej stylistyki? Jaki to jest w ogóle gatunek?

I swoją drogą - WOW! 


Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: wtorek 25 cze 2013, 23:30
autor: MrExplosion
Hehe, KNOWER! Generalnie z Launchpada są odpalane klipy audio z sesji w Abletonie. Każdy pad odpala krótki klip audio. Te klipy to pojedyncze uderzenia perkusji, loopy perkusyjne, akordy na syntezatorze, sample itd. Niektóre z nich mogą mieć ustawione odpowiednio tzw follow actions, czyli informację, że dany klip gra np przez pół taktu i odpala kolejny klip automatycznie.

Cała sztuka polega na dobraniu takich brzmień które mają szybki atak z odpowiednio mocnym transjentem, i najczęściej zerowy release. Czyli po nagraniu jakiegoś klipu audio trzeba go tak przyciąć, żeby wchodził z odpowiednią dynamiką. Oczywiście najważniejsza jest kompozycja i aranżacja. Zauważ, że tych klipów jest sporo, ale jednocześnie gra niewiele, może 2 lub 3. Za to rytmicznie są poukładane dość gęsto i jest dużo synkopy, dobry groove.

Gatunek określiłbym jako digipop, jest to dość podobne muzycznie do tego co robi Yasutaka Nakata (Perfume, Meg itd). Jeśli chodzi o produkcję to jest tu masa technik z dubstepu (czy raczej brostepu czyli tych rzeczy dla grupy wiekowej poniżej 13, jak Skrillex), bardzo podobne rzeczy robił też Madeon.

Jeszcze co do produkcji - popularną techniką jest resampling, czyli zgranie z MIDI do audio, dodanie do tego efektów i kolejne zgranie, dodanie innego zestawu efektów i kolejne zgranie, potem pocięcie tych różnych ścieżek z różnymi typami efektów (ale wszystko powstało z jednej linii MIDI, z jednej melodii) i połączenie ich w nową ścieżkę. Kolejna sprawa to bębny, w większości pewnie sample z Vengeance (jakieś Electro Essentials czy coś), ale można to też zrobić przez nakładanie kilku warstw, stopa i werbel mają zawsze mega szybki atak i ucięcie, stopa ma szerokie pasmo, pod każdym werblem jest dołożona stopa.

I w sumie takie rzeczy robi masa ludzi, a KNOWER wyróżnia się tym, że gość który to robi jest świetnym kompozytorem (niezłym aranżerem i przyzwoitym producentem).

Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: środa 26 cze 2013, 10:36
autor: PieTras!

...Hehe, KNOWER! ...
Jeszcze co do produkcji - popularną techniką jest resampling, czyli zgranie z MIDI do audio, dodanie do tego efektów i kolejne zgranie, dodanie innego zestawu efektów i kolejne zgranie, potem pocięcie tych różnych ścieżek z różnymi typami efektów (ale wszystko powstało z jednej linii MIDI, z jednej melodii) i połączenie ich w nową ścieżkę. Kolejna sprawa to bębny, w większości pewnie sample z Vengeance (jakieś Electro Essentials czy coś), ale można to też zrobić przez nakładanie kilku warstw, stopa i werbel mają zawsze mega szybki atak i ucięcie, stopa ma szerokie pasmo, pod każdym werblem jest dołożona stopa.

I w sumie takie rzeczy robi masa ludzi, a KNOWER wyróżnia się tym, że gość który to robi jest świetnym kompozytorem (niezłym aranżerem i przyzwoitym producentem)....
 


Mówisz pan digipop. Heh, resampling, rzeczywiście! Tylko właśnie sprawa launchpada - on chyba nie jest używany w procesie produkcji?

 


Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: środa 26 cze 2013, 20:06
autor: dwoogaz
Jest :)

Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: czwartek 27 cze 2013, 10:23
autor: PieTras!

...Jest :)... 

Możesz rozwinąć (lub wyjaśnić dokładniej, jeśli była o tym mowa wcześniej)?
I jaka jest różnica w używaniu samplera vst od sprzętowego 
launchpada? 


Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: czwartek 27 cze 2013, 12:44
autor: Zbynia

czymś musisz wyzwolić te próbki :)


więc do samplera musisz mieć jakiś sterownik




a ten pokazany na zdjęciu wraz z abletonem zapewnia pełne srodowisko pracy


Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: czwartek 27 cze 2013, 12:45
autor: a

Możesz rozwinąć (lub wyjaśnić dokładniej, jeśli była o tym mowa wcześniej)?
I jaka jest różnica w używaniu samplera vst od sprzętowego 
launchpada? ...
 




No on Ci to wyjaśnił już w 1 odpowiedzi. Na każdym padzie masz inny klip-próbkę-dźwięk. Cały (cały - tak niewiele, heh) talent polega na tym, by fajnie zaprogramować sobie sample a potem zrobić z nic dobry aranż. Z Launchpada robisz sobie instrument i potem rozwijasz koncepcję wplatając Follow Actions albo diabli wiedzą jakie jeszcze techniki.


Dzisiaj, aby być na czasie, trochę trzeba przestawić tory myślowe i do tego nieżle mieszać :)


IMO tacy ludzie się marnują robiąc Lucky zamiast swoich numerów. Ale dzięki desperacji w postaci coveru "może ktoś ich zauważy" i wypłyną szeroko.


Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: czwartek 27 cze 2013, 12:48
autor: a

Wyjątkowe jest to, że Ableton Live jest tak odmienny, że może służyć za instrument z Launchpadem/Pushem i wieloślad jednocześnie.


Sampler VST nie jest potrzebny bo Live może działać jak jeden wielki sampler.


Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: czwartek 27 cze 2013, 21:38
autor: MrExplosion
@a

Oni robią swoje kawałki, niedawno wydali płytę. Większość tego co robią jest w podobnej stylistyce do powyższego coveru, ale mieli też rzeczy np w stylu My Bloody Valentine - i jak posłuchasz jak ten gość ma ogarnięte te dwie całkowicie różne stylistyki, to zauważysz jak dobrym jest kompozytorem. Progresje akordów to jest główna siła tego zespołu

Re: Jak ugryźć takie brzmienie?

: piątek 28 cze 2013, 12:55
autor: PieTras!
No tak, ale jaka jest różnica pomiędzy sampli za pomocą midi, a wyzwalaniem ich ręcznie przez launchpada?