...drogi kolego z gwiezdnych wojen
całkiem możliwe że to jakiś sample bo teraz jak odsłuchałem to na słuchawkach to brzmi inaczej niż na tablecie możesz mieć racje nie znam tak dobrze massive i absyntha jak ty ale to nie znaczy że wcale nie bawiłem się massive
ale pokaże ci do końca tygodnia jak znajdę akordeonik że wykręce takie brzmienie niskie tony w akordeonie właśnie tak brzmią i z akordeonu kolega miał by więcej korzyści
bo nie da się wykręcić realnego instrumentu na syntezatorze musiał by to być super inteligentny program
który nie ma 3 generatorów tylko około 100 albo nawet 1000 wyposażony w wszystkie możliwe efekty,filtry,obwiędnie na kanał coś takiego jak fm8 tylko o wiele bardziej rozbudowane
bo powiedzmy że chcesz wykręcić realistyczny fortepian
to oczywiście samo fortepianowe brzmienie może byś wykręcił na tych 3 generatorach
czyli powiedzmy że to będzie nuta c5
udaje ci się odwzorować samą strune c5 na trzech generatorach ale jeśli spojrzymy na średnice struny o kształcie okręgu znajdziemy tam wiele przekątnych o tej samej wysokości dźwięku które też musimy wygenerować co prawda nie mają wpływu na wysokość dźwięku struny ale decydują o jej ciężkości brzmienia w przypadku prostokątnej struny mielibyśmy dwie wysokości dźwięku
a kiedy wciśniemy klawisz fortepianu nasze c5 pobudzimy nie tylko tą strunę ale i wzbudzimy do drgania wszystkie oktawy logiczne jest to że najdłuższe struny zostaną najbardziej wzbudzone bez względu na to który klawisz wciśniemy na brzmienie będą mieć też wpływ okoliczne struny przy naszym c5
oczywiście to też musielibyśmy uwzględnić w naszym syntezatorze dla każdej wysokości dźwięku konfiguracja musiała by być inna jeszcze do tego wszystkiego dochodzi rezonans wewnętrzny instrumentu ale nie przeanalizowałem jeszcze tego
sample z jedną próbką nie da nam takiego efektu bo wysokość dźwięku zmienia komputer
można też nagrać wszystkie klawisze i wrzucić na sampler jednak tu nie uda nam się uzyskać jednakowej czułości nacisku dla wszystkich klawiszy a każda zmiana czułości nacisku inaczej będzie pobudzać inne struny do drgań co też będzie miało wpływ na brzmienie
...
Mnie uczyli fizyki w mniej spektakularnym zakresie, ale fakt pozostaje faktem, że brzmienia realnych instrumentów, dobrze zarejestrowane, mają dużo więcej do zaoferowania niż wtyczki do programów.
Problemem jest linia basowa, która w "naturze", nie schodzi tak nisko, więc aby uzyskać podobne brzmienia należy wspomóc się syntezą.