Jak uzyskać takie zejście?

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
Awatar użytkownika
nano1212
Posty: 46
Rejestracja: wtorek 25 cze 2013, 00:00

Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: nano1212 » wtorek 15 paź 2013, 17:18

Czy mógłby ktoś napisać jak, nakierować mnie jakoś albo wskazać filmiki, z których dowiem się jak uzyskać taki dźwięk? Chodzi mi o takie grube brzmienie np. w: 1:10, 1:14, 1:18


http://www.youtube.com/watch?v=s0Atf87EIrQ


 


Bardzo dziękuję za każdą pomoc


kalinamich
Posty: 1
Rejestracja: środa 08 paź 2014, 00:00
Kontakt:

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: kalinamich » środa 08 paź 2014, 14:23

...
Czy mógłby ktoś napisać jak, nakierować mnie jakoś albo wskazać filmiki, z których dowiem się jak uzyskać taki dźwięk? Chodzi mi o takie grube brzmienie np. w: 1:10, 1:14, 1:18

http://www.youtube.com/watch?v=s0Atf87EIrQ

 

Bardzo dziękuję za każdą pomoc...




Czesc,


w sumie bardzo dobre pytanie, ja tez się zastanawiam.


Awatar użytkownika
dr_After
Posty: 312
Rejestracja: wtorek 25 gru 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: dr_After » środa 08 paź 2014, 14:58

...
...
Czy mógłby ktoś napisać jak, nakierować mnie jakoś albo wskazać filmiki, z których dowiem się jak uzyskać taki dźwięk? Chodzi mi o takie grube brzmienie np. w: 1:10, 1:14, 1:18

http://www.youtube.com/watch?v=s0Atf87EIrQ

 
Nie wygląda na coś specjalnego. Ot, bas syntezatora substraktywnego z rozszeroną bazą, pewnie lekkim flangem do tego, może z deczka potraktowany pitchbenderem, albo z portamento. Nic, czego nie udało by się uzyskac na Reveal Sound Spire albo NI Massive przy odrobinie kręcenia. Mozliwe, że podobne brzmienia są już w bibliotekach tych synthów.


laser777
Posty: 370
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: laser777 » środa 08 paź 2014, 15:18

za pomocą akordeonu możesz wykręcić takie brzmienie te zabawkowe komunistyczne akordeony stoją chyba po 80zł a brzmią fajnie
pewnie możesz wykręcić takie brzmienie na syntezatorach ale nie będzie tak realistyczne tego nie robiono na massive czy nexusie brzmienie jest zbyt złożone
fajny kawałek to co przed chwilą robiłem w porównaniu do tego brzmi strasznie

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: DJOZD » środa 08 paź 2014, 16:21

..
fajny kawałek to co przed chwilą robiłem w porównaniu do tego brzmi strasznie...

Jak i straszne są twoje rady. Bez obrazy oczywiście. Jaki akordeon? To właśnie jak najbardziej mógł być Massive czy nawet Absynth z syntezą modularną gdzie nie banalne znaczenie ma wavetable z możliwością morfingu. Który preset, nie wiem. Ja bym najpierw szukał tam w bankach bass, lead. Jestem przekonany że to brzmienie bazuje na jakimś presecie.

fallworm
Posty: 471
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: fallworm » środa 08 paź 2014, 19:37

.....
fajny kawałek to co przed chwilą robiłem w porównaniu do tego brzmi strasznie...

Jak i straszne są twoje rady. Bez obrazy oczywiście. Jaki akordeon? To właśnie jak najbardziej mógł być Massive czy nawet Absynth z syntezą modularną gdzie nie banalne znaczenie ma wavetable z możliwością morfingu. Który preset, nie wiem. Ja bym najpierw szukał tam w bankach bass, lead. Jestem przekonany że to brzmienie bazuje na jakimś presecie. ...
 




Z całym szacunkiem dla miłośników takich brzmień ale dla mnie ta linia basowa w niektórych miejscach totalnie odstaje od reszty aranżu i jej stopliwość jest średnia. Osobiście nie traktowałbym takich produkcji jako referencyjne. No ale jak kto lubi


Awatar użytkownika
a
Posty: 380
Rejestracja: piątek 08 paź 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: a » środa 08 paź 2014, 19:55

Bas typ dubstep z PORTAMENTO. Jest tego na pęczki. Mam znacznie trudniejszą zagadkę:


Powiedzcie mi jak Dr. Luke zrobił to, co słychać od 2'50" :)  Dobry browar przy okazji dla kogoś kto zna tajemnicę i odpowiedź.


 


http://youtu.be/xREaqPCcGZU


 


Jedną z hipotez jest po prostu jego talent i 1 wieczór poświęcony na eksperymenty przy miksie aby osiągnąć taki efekt. A może ma jednak zabawkę, która jest odpowiedzią na moje pytanie? Ktoś wie? :)

http://www.superstereo.pl

Awatar użytkownika
matiz
Posty: 3424
Rejestracja: poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: matiz » środa 08 paź 2014, 22:55

...
Bas typ dubstep z PORTAMENTO. Jest tego na pęczki. Mam znacznie trudniejszą zagadkę:

Powiedzcie mi jak Dr. Luke zrobił to, co słychać od 2'50" :)  Dobry browar przy okazji dla kogoś kto zna tajemnicę i odpowiedź.

 

http://youtu.be/xREaqPCcGZU

 

Jedną z hipotez jest po prostu jego talent i 1 wieczór poświęcony na eksperymenty przy miksie aby osiągnąć taki efekt. A może ma jednak zabawkę, która jest odpowiedzią na moje pytanie? Ktoś wie? :)...
 




Ale co konkretnie? Zwolnienie, czy co?


[addsig]

laser777
Posty: 370
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: laser777 » czwartek 09 paź 2014, 00:55

drogi kolego z gwiezdnych wojen
całkiem możliwe że to jakiś sample bo teraz jak odsłuchałem to na słuchawkach to brzmi inaczej niż na tablecie możesz mieć racje nie znam tak dobrze massive i absyntha jak ty ale to nie znaczy że wcale nie bawiłem się massive
ale pokaże ci do końca tygodnia jak znajdę akordeonik że wykręce takie brzmienie niskie tony w akordeonie właśnie tak brzmią i z akordeonu kolega miał by więcej korzyści
bo nie da się wykręcić realnego instrumentu na syntezatorze musiał by to być super inteligentny program
który nie ma 3 generatorów tylko około 100 albo nawet 1000 wyposażony w wszystkie możliwe efekty,filtry,obwiędnie na kanał coś takiego jak fm8 tylko o wiele bardziej rozbudowane
bo powiedzmy że chcesz wykręcić realistyczny fortepian
to oczywiście samo fortepianowe brzmienie może byś wykręcił na tych 3 generatorach
czyli powiedzmy że to będzie nuta c5
udaje ci się odwzorować samą strune c5 na trzech generatorach ale jeśli spojrzymy na średnice struny o kształcie okręgu znajdziemy tam wiele przekątnych o tej samej wysokości dźwięku które też musimy wygenerować co prawda nie mają wpływu na wysokość dźwięku struny ale decydują o jej ciężkości brzmienia w przypadku prostokątnej struny mielibyśmy dwie wysokości dźwięku
a kiedy wciśniemy klawisz fortepianu nasze c5 pobudzimy nie tylko tą strunę ale i wzbudzimy do drgania wszystkie oktawy logiczne jest to że najdłuższe struny zostaną najbardziej wzbudzone bez względu na to który klawisz wciśniemy na brzmienie będą mieć też wpływ okoliczne struny przy naszym c5
oczywiście to też musielibyśmy uwzględnić w naszym syntezatorze dla każdej wysokości dźwięku konfiguracja musiała by być inna jeszcze do tego wszystkiego dochodzi rezonans wewnętrzny instrumentu ale nie przeanalizowałem jeszcze tego
sample z jedną próbką nie da nam takiego efektu bo wysokość dźwięku zmienia komputer
można też nagrać wszystkie klawisze i wrzucić na sampler jednak tu nie uda nam się uzyskać jednakowej czułości nacisku dla wszystkich klawiszy a każda zmiana czułości nacisku inaczej będzie pobudzać inne struny do drgań co też będzie miało wpływ na brzmienie

taka jest moja teoria bo sam to wymyśliłem
jeszcze jest wiele do odkrycia w fortepianie i każdy akustyczny instrument ma swoje sekrety
ale syntezatory też mają swój specyficzny urok czasem wystarczy zwykła sinusoida z saturatorkiem
oczywiście jak próbka i saturatorek są na poziomie





fallworm
Posty: 471
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: fallworm » czwartek 09 paź 2014, 08:33

...drogi kolego z gwiezdnych wojen
całkiem możliwe że to jakiś sample bo teraz jak odsłuchałem to na słuchawkach to brzmi inaczej niż na tablecie możesz mieć racje nie znam tak dobrze massive i absyntha jak ty ale to nie znaczy że wcale nie bawiłem się massive
ale pokaże ci do końca tygodnia jak znajdę akordeonik że wykręce takie brzmienie niskie tony w akordeonie właśnie tak brzmią i z akordeonu kolega miał by więcej korzyści
bo nie da się wykręcić realnego instrumentu na syntezatorze musiał by to być super inteligentny program
który nie ma 3 generatorów tylko około 100 albo nawet 1000 wyposażony w wszystkie możliwe efekty,filtry,obwiędnie na kanał coś takiego jak fm8 tylko o wiele bardziej rozbudowane
bo powiedzmy że chcesz wykręcić realistyczny fortepian
to oczywiście samo fortepianowe brzmienie może byś wykręcił na tych 3 generatorach
czyli powiedzmy że to będzie nuta c5
udaje ci się odwzorować samą strune c5 na trzech generatorach ale jeśli spojrzymy na średnice struny o kształcie okręgu znajdziemy tam wiele przekątnych o tej samej wysokości dźwięku które też musimy wygenerować co prawda nie mają wpływu na wysokość dźwięku struny ale decydują o jej ciężkości brzmienia w przypadku prostokątnej struny mielibyśmy dwie wysokości dźwięku
a kiedy wciśniemy klawisz fortepianu nasze c5 pobudzimy nie tylko tą strunę ale i wzbudzimy do drgania wszystkie oktawy logiczne jest to że najdłuższe struny zostaną najbardziej wzbudzone bez względu na to który klawisz wciśniemy na brzmienie będą mieć też wpływ okoliczne struny przy naszym c5
oczywiście to też musielibyśmy uwzględnić w naszym syntezatorze dla każdej wysokości dźwięku konfiguracja musiała by być inna jeszcze do tego wszystkiego dochodzi rezonans wewnętrzny instrumentu ale nie przeanalizowałem jeszcze tego
sample z jedną próbką nie da nam takiego efektu bo wysokość dźwięku zmienia komputer
można też nagrać wszystkie klawisze i wrzucić na sampler jednak tu nie uda nam się uzyskać jednakowej czułości nacisku dla wszystkich klawiszy a każda zmiana czułości nacisku inaczej będzie pobudzać inne struny do drgań co też będzie miało wpływ na brzmienie 

...
 


Mnie uczyli fizyki w mniej spektakularnym zakresie, ale fakt pozostaje faktem, że brzmienia realnych instrumentów, dobrze zarejestrowane, mają dużo więcej do zaoferowania niż wtyczki do programów.


Problemem jest linia basowa, która w "naturze", nie schodzi tak nisko, więc aby uzyskać podobne brzmienia należy wspomóc się syntezą.


ODPOWIEDZ