Jak uzyskać takie zejście?

Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
Awatar użytkownika
a
Posty: 380
Rejestracja: piątek 08 paź 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: a » czwartek 09 paź 2014, 12:12

Powiedzcie mi jak Dr. Luke zrobił to, co słychać od 2'50" :)  Dobry browar przy okazji dla kogoś kto zna tajemnicę i odpowiedź.

http://youtu.be/xREaqPCcGZU


Ale co konkretnie? Zwolnienie, czy co? ...
 




Chodzi o prawię całą minutę. cały aranż od 2'50. Geniusz tego fragmentu słychać na dużym sprzęcie - przez cały numer grają jakieś brzmienia, a tutaj on pokazał sztuczkę. Zrobił taką karuzelę, że wszystkie barwy pojawiają się na zmianę, rewelacja i od roku zastanawiam się "co" to robi albo jak to zrobić :)

http://www.superstereo.pl

fallworm
Posty: 471
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: fallworm » czwartek 09 paź 2014, 12:29

...
Chodzi o prawię całą minutę. cały aranż od 2'50. Geniusz tego fragmentu słychać na dużym sprzęcie - przez cały numer grają jakieś brzmienia, a tutaj on pokazał sztuczkę. Zrobił taką karuzelę, że wszystkie barwy pojawiają się na zmianę, rewelacja i od roku zastanawiam się "co" to robi albo jak to zrobić :)
...
 


To jest podstawowe zastosowanie jednocześnie dwóch standardowych pluginów w FL studio.


FL love philter i FL Gross Beat. 


Wg mnie to nie jest rewelacja, często lecąc po presetach trafia się takie, które właśnie robią ze ścieżek coś takiego jak masz w tym nagraniu. Odpowiednia konfiguracja tych dwóch i manipulacja pomiędzy ścieżkami da Ci identyczny efekt.


Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: DJOZD » czwartek 09 paź 2014, 12:45

...
Jedną z hipotez jest po prostu jego talent i 1 wieczór poświęcony na eksperymenty przy miksie aby osiągnąć taki efekt. A może ma jednak zabawkę, która jest odpowiedzią na moje pytanie? Ktoś wie? :)...


To niestety nie żadna zabawka. To zespół zabawek, efektów, montażu i poprostu aranżacji. Nie łatwe do wykonania bo wymaga posklejania tego wszystkiego w tak zgraną całość z różnych elementów. Generalnie jednym z pierwszych artystów jakich znam tego typu "samplokejstwa" jest wszystkim doskonale znany Duft Punk. Utwór wydany w 2001 roku (zrobiony pewnie dużo wcześniej) Daft Punk - Face to face Kiedy wtedy pierwszy raz to usłyszałem zachodziłem w głowę - jak oni to do ch.....ry zrobili? Może to nie to samo co u dr. Luke ponieważ to swego rodzaju protoplasta. U Luke'a słychać bardziej rozwojową postać ale tego samego pomysłu. To nic innego jak umiejętny montaż na bardzo krótkie cięcia. Dużym ułatwieniem może być dla kogoś Dblue Glitch który automatyzuje wiele takich operacji. Ale bez ludzkiej ręki się nie obejdzie to wyjdzie chaos.
Na mój gust:
- firts of all - przyda się edycja obiektowa, gdzie każdy plasterek będzie miał swój własny blok efektów - Samplitude na przykład.
- zarówno Kick + werbel + bas ala minimoog leci bez żadnych kobinacji
- hihaty z szumu jako rytmiczny efekt
- krótkie cięcia na wokalach + bitcrusher
- efekty zwolnienia zrobione albo w DAW (pitchband na objektach) albo wtyczka (pitchband z Guitar Rig 5)
- dodany krótki klang slap basu na końcówkach - do wyciągnięcia z samplera Trilian lub innego
- HP filtry i jeszcze raz filtry z automatyką w pełni wyedytowaną pod groove
- i wiele innych.

Technika montażu na bardzo krótkie fragmenty. Taka sesja w DAW wygląda potem jak choinka świąteczna ale niestety wymaga to ogromnej ilości pracy. Sam robie coś podobnego na własną płytę.



Awatar użytkownika
a
Posty: 380
Rejestracja: piątek 08 paź 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: a » czwartek 09 paź 2014, 13:22

... FL love philter i FL Gross Beat. 




:) O to to  Dzięki za cenną wiedzę.


Wiedziałem, że to musi być proste. FL Studio jest bardzo nowoczesny. A Kesha brzmi dokładnie jak te efekty, plus 2 godziny dłubania w ustawieniach :).

http://www.superstereo.pl

laser777
Posty: 370
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: laser777 » czwartek 09 paź 2014, 13:26

jeśli chodzi o triki z minuty 1.4 albo 1.14 generalnie mam na myśli te trzy pierwsze bo już zapomniałem liczb które podałeś to jest to prawdopodobnie sterowanie ręczne kontrolerem czy gałkami syntezatora hardware można też myszką ale jest o wiele trudniej i bo trzeba wrócić do ustawień początkowych by powtórzyć tą czynność drugi raz
jest to zejście jakimś filtrem który być może tłumi tylko część sygnału do tego jest portamento jak tu ktoś wspomniał tylko że portamento nie robi zejścia automatycznie a podczas trwania dźwięku przekręca się potencjometr o wiele łatwiej jest to zrobić na hardware czy kontrolerze bo trzeba wrócić do początkowych ustawień a nie wszystkie wtyczki mają tak wygodne pokrętła ale dał byś radę
co do minuty 2.50 to jest to również ręczne sterowanie dodatkowo adsr-em czy np reverbem coś takiego mniej więcej



Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: DJOZD » czwartek 09 paź 2014, 13:37

...Wiedziałem, że to musi być proste. FL Studio jest bardzo nowoczesny. A Kesha brzmi dokładnie jak te efekty, plus 2 godziny dłubania w ustawieniach :)...

Same narzędzie mogą dać efekt zbyt randomowe. Ale jezeli o to ci chodzi to OK :) Ja bym to zrobił 30% z Glitch lub Gross Beat jako genrator sampli z efektami mechanicznymi, reszta ręczna robota. Sam osiągnąłbym w ten sposób lepszy efekt. Stara szkoła :) To tylko 8 taktów do opanowania.

MrExplosion
Posty: 471
Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: MrExplosion » czwartek 09 paź 2014, 19:52

Ten efekt tak jak wcześniej ktoś napisał, zaczął być stosowany szeroko po "Face to face" Daft Punk. Ale prekursorem tego był Todd Edwards, który zresztą produkował wspomniany kawałek Daft Punk.

Późniejsza wersja, ta która jest u Keshy, ma jeszcze mocne wpływy z Justice i tych rzeczy, które z Justice wypłynęły. Przede wszystkim brzmienie werbla, stopy też. Bez tego werbla nie brzmiałoby to tak jak brzmi. Na tej stronie http://bedroomproducersblog.com/2014/02/12/free-electro-snare/ jest darmowa paczka 10 takich werbli, część większego płatnego zestawu.

I pod tym beatem jest standardowy zabieg producencki, na którym oparły się całe gatunki, np. dubstep czy szczególnie complextro - resampling. Zgrywasz po prostu do audio ścieżkę lub zestaw ścieżek i zaczynasz ręcznie ciąć ten plik audio. Możesz przed cięciem dodać efekty, np filtr, ale możesz też automatyzować to co już potniesz. Najważniejsze w tym cięciu jest to, żeby efekt miał tą bardzo charakterystyczną synkopę. Ten efekt synkopy, takiej szczególnej, pochodzi dokładnie od Todda Edwardsa, który to wymyślił. Niestety, ale trzeba się tego nasłuchać i to poczuć żeby to prawidłowo zrobić. Tak samo jak żeby zagrać groove typu "Purdie shuffle" na perkusji to musisz go słyszeć w głowie i czuć na czym to polega. Ważna sprawa tutaj to dobranie odpowiednich punktów cięcia, trzeba eksperymentować z cięciem na transjentach i poza.

Wątpię, żeby Dr Luke robił to wtyczkami, zwłaszcza że pracuje w Logic albo Pro Tools a nie w FL Studio, i pracuje na audio (stara się unikać MIDI). Myślę, że to było cięte ręcznie. Ale nie mówię, że w FL Studio tego nie ma. Choć i tak wątpię ;) Pewnie jest tam coś w rodzaju Abletonowego beat repeat, co w ogóle nie daje takich efektów. Nie wiem jak w innych DAW, ale w Abletonie można plik audio automatycznie "rozciąć" na kawałki i każdy z tych kawałków staje się samplem w drum racku. I masz pod każdym kolejnym klawiszem kolejny "skrawek" i możesz tym grać jak normalnym instrumentem. W ten sposób da się wyczuć feeling tej synkopy. Punkty cięcia są tam gdzie w pierwotnym pliku audio były wstawione markery, można korzystać z automatycznych markerów na transjentach, można je edytować, można wybierać samemu.

Mi się podobało jak ten patent cięcia (tutaj wokali) i filtrów wykorzystywał Chaz Bundick w Les Sins http://www.youtube.com/watch?v=HePHYvL9a-g

laser777
Posty: 370
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: laser777 » piątek 10 paź 2014, 02:45

Nie wiem o co to są te cięcia ale domyślam się że to o czym mówiliśmy wcześniej tak?
co do fl to ja właśnie pracuje na fl i żeby wszystkie zejścia wyszły nam identycznie
to jest taka metoda
wchodzisz do swojego syntezatora vts może to być massive,może to być sytrus,razor czy sylenth
wpinasz go na mikserek wciskasz dyskietkę pod kanałem ,zapisujesz,możesz poćwiczyć przed nagraniem do góry gdzie masz nagranie record
wybierasz funkcje automation & score wciskasz play wtedy zastuka raz,dwa,trzy i zaczyna się nagrywanie
w tym czasie gdzieś w połowie trwania dźwięku przekręcasz pitch przykładowo od 0 do -24 i wracasz
oczywiście trzeba to zrobić z wyczuciem wiedzieć kiedy zwolnić a kiedy przyśpieszyć nie zawsze mi wychodzi
a kiedyś nawet robiłem to na laptopie bez myszki
można to samo zrobić np z portamento lub filtrem po prostu tak żeby było dobrze
nastpnie zatrzymujesz nagranie i zapisujesz samą scieżkę przez record z funkcją everything lub eksportując do biblioteki następnie wzacasz do swojego syntezatora i zmieniasz tylko nute i eksportujesz lub nagrywasz przez everything
G-Beats też jest spoko czasem używam ale tylko na sumie jak bym musiał zrobić zejście więcej niż jednej ścieżki bo to jednak efekt nie ten sam jak ścieżkę wave z wokal przestawisz z c5 na c3 to nie jest to samo co nacisną klawisz c5 a c3 w wewnątrz syntezatora

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: DJOZD » piątek 10 paź 2014, 09:51

MrExplosion, piszesz mniej więcej to co ja. Wydaje mi się że trzeba najpierw zrobić kilka utworów wykorzystując podobne techniki żeby zrozumieć że wtyczki lub narzędzia na tutaj roboty nie zrobią. Działają zbyt randomowo. Owszem przydają się ale... A jedyną rzeczą które tak defacto robią to cięcie, powtarzanie krótkiego regionu, pitch, filter, revers, fx. Wszystko to można bardzo sprawnie zrobić ręcznie mając 100% kontrolę nad aranżacją tego wielośladowo. Jakkolwiek wspomagam się czasem efektami z Glitch to większość tego dalej obrabiam ręcznie. Właśnie dlatego żeby utrzymać spójność i synergię wszystkich elementów. To daje ten efekt a nie pojedyncze didżejskie zabiegi. Druga sprawa jak wspomniałeś - kto nie pracuje na FL nie ma dostępu do takich zautomatyzowanych narzędzi. Grunt to mieć jasną wizję tego co chce się osiągnąć bo inaczej robi się atrapa. Do klejenia trzeba mieć poprostu dryg.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Jak uzyskać takie zejście?

Post autor: DJOZD » piątek 10 paź 2014, 10:15

Jakkolwiek trudna to jest dyskusja bo jest to dość trudna technika aranżerska i mało kto wykonuje ją z dobrym efektem. Wymaga dość sprawnego posługiwania się montażem, wyobraźnią i umiarem. Ale nie da się ukryć, fascynująca. Podobne rzeczy też wykorzystują filmowcy klejąc jeden obraz setek różnych o podobnych kształtach.

ODPOWIEDZ