Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Mam pytanie odnośnie mixerów cyfrowych. Mam zamiar kupić taki na mniejsze imprezy.
Dobrze by było jakby miał 16 kanałów wejściowych z możliwością rozszerzenia w razie potrzeby do 24 (np. za pomocą dodatkowego modułu).
Co sądzicie o
1) Soundcraft 324 life - z tego co wyczytałem to dysyć ubogie jak na cyfrę mozliwości ale można rozszerzyć do 24 kanałów albo mieć tylko 16cie. Dodatkowo gainy, odcięcia 100hz i parę innych sterowane analogowo
2) Yamaha 01v - ona ma 8 wejść cyfrowych. czy można do kupić coś aby te
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
A może jakiś inny stół cyfrowy polecacie ?
Chciałbym przeznaczyć do około 4000zł (oczywiście z drugiego obiegu nie nowy)
Poproszę o uwagi praktyczne jakie są mankamenty cyfrówek bo zalety powiedzmy, że widać gołym okiem :)
Dobrze by było jakby miał 16 kanałów wejściowych z możliwością rozszerzenia w razie potrzeby do 24 (np. za pomocą dodatkowego modułu).
Co sądzicie o
1) Soundcraft 324 life - z tego co wyczytałem to dysyć ubogie jak na cyfrę mozliwości ale można rozszerzyć do 24 kanałów albo mieć tylko 16cie. Dodatkowo gainy, odcięcia 100hz i parę innych sterowane analogowo
2) Yamaha 01v - ona ma 8 wejść cyfrowych. czy można do kupić coś aby te
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
A może jakiś inny stół cyfrowy polecacie ?
Chciałbym przeznaczyć do około 4000zł (oczywiście z drugiego obiegu nie nowy)
Poproszę o uwagi praktyczne jakie są mankamenty cyfrówek bo zalety powiedzmy, że widać gołym okiem :)
muzyka
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Podstawowy mankament to taki, że nie masz wszystkich parametrów i regulatorów w zasięgu wzroku, więc czas reakcji na konkretne zdarzenie na scenie może być troszke dłuższy niż na konsoli analogowej - choć myśle, że to kwestia przyzwyczajenia.
Ja osobiscie nie przepadam za bardzo ograniczoną ilością regulatorów (szczególenie w tych tanszych modelach), ciągłym zerkaniem na sygnalizatory i wyswietlacz - w jakim trybie aktualnie znajduje sie tlumik i korekcją z pomocą jog diala.
Duży komfort pracy daje tutaj sporych rozmiarów wyświetlacz..
np 01v ma bardzo mały wyswietlacz z małą rozdzielczością a co za tym idzie oglądanie np krzywej korekcji niewiele mówi o dokładnych wartościach gaina w dB czy częstotliwości pracy filtra. Poza tym nie ma możliwości oglądnięcia parametrów dla kilku kanalow na raz
Automatyki Filtra dolnozaporowego i gaina raczej nie ma w tanszych konsolach - wynika to glownie z tego ze pracują one w czysto analogowy sposób jeszcze przed przetwornikami A/D.
[Post edytowany przez Admina w dniu 27/09/2007]
Ja osobiscie nie przepadam za bardzo ograniczoną ilością regulatorów (szczególenie w tych tanszych modelach), ciągłym zerkaniem na sygnalizatory i wyswietlacz - w jakim trybie aktualnie znajduje sie tlumik i korekcją z pomocą jog diala.
Duży komfort pracy daje tutaj sporych rozmiarów wyświetlacz..
np 01v ma bardzo mały wyswietlacz z małą rozdzielczością a co za tym idzie oglądanie np krzywej korekcji niewiele mówi o dokładnych wartościach gaina w dB czy częstotliwości pracy filtra. Poza tym nie ma możliwości oglądnięcia parametrów dla kilku kanalow na raz
Automatyki Filtra dolnozaporowego i gaina raczej nie ma w tanszych konsolach - wynika to glownie z tego ze pracują one w czysto analogowy sposób jeszcze przed przetwornikami A/D.
[Post edytowany przez Admina w dniu 27/09/2007]
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
mialem behringera ddx3216 - swietnie sie spisywal a dzieki 16 kanalom adat wte i nazad(osobna klarta) mozna podpiac 2x ada8000 i rozszerzyc stol o 16 analogowych - badz nagrywac wielokanalowo koncert
posiada tez 4 wyjscia aux do przyporzadkowania(np.odsluch)
reakcja jest rownie szybka jak na analogowym a do tego masz wszystko co potrzeba w jednej skrzynce a nie w wielkim racku......
01v nie polecam ze wgledu na krociutkie niewygodne faderki ......
posiada tez 4 wyjscia aux do przyporzadkowania(np.odsluch)
reakcja jest rownie szybka jak na analogowym a do tego masz wszystko co potrzeba w jednej skrzynce a nie w wielkim racku......
01v nie polecam ze wgledu na krociutkie niewygodne faderki ......
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Nie wiem czy ryzykowalbym behringera, gadalem kiedys ze znajomym, który używał behringera na codzien dosc intensywnie na koncertach i potwornie psioczyl na cyfrowa konsole tej firmy - ponoć potrafiła mu się nawet powiesić podczas koncertu - podejrzewam ze behringer mogl poprawic tego typu bugi juz dawno ale na samą marke takie - nawet zasłyszane opinie/półprawdy nie wpływają najlepiej.
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny.
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny.
- Miłaszewski
- Posty: 997
- Rejestracja: wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
2) Yamaha 01v - ona ma 8 wejść cyfrowych. czy można do kupić coś aby te
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
**********************
Jesli chodzi ci o mikser Yamaha 01V96, to od uzyskania odpowiedzi na te pytania dzieli cie tylko wizyta na stronie producenta.
Ale pomoge:
- 01V96 nie ma automatyki
- bramka i kompresor sa niezaleznymi modulami na kazdym kanale
- wejscie/wyjscie ADAT pozwala na podlaczenie dowolnych 8 kanalow w tym standardzie. W praktyce dzialaja jak bramka oraz kompresor - nie ma niespodzianek.
[addsig]
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
**********************
Jesli chodzi ci o mikser Yamaha 01V96, to od uzyskania odpowiedzi na te pytania dzieli cie tylko wizyta na stronie producenta.
Ale pomoge:
- 01V96 nie ma automatyki
- bramka i kompresor sa niezaleznymi modulami na kazdym kanale
- wejscie/wyjscie ADAT pozwala na podlaczenie dowolnych 8 kanalow w tym standardzie. W praktyce dzialaja jak bramka oraz kompresor - nie ma niespodzianek.
[addsig]
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Zakup tych modułów graniczy z cudem, w zasadzie to nie ma ich na rynku, chyba ze wtórnym, ale ot i tak w komplecie z mikserem sprzedają
...
**********************
U Thomanna można jeszcze kupić moduły TDIF. Konweter TDIF/ADAT to w zasadzie dwa scalaki (Wavefront AL1401 oraz AL1402 + transmitery światełkowe)
[addsig]

...
**********************
U Thomanna można jeszcze kupić moduły TDIF. Konweter TDIF/ADAT to w zasadzie dwa scalaki (Wavefront AL1401 oraz AL1402 + transmitery światełkowe)
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
...Nie wiem czy ryzykowalbym behringera, gadalem kiedys ze znajomym, który używał behringera na codzien dosc intensywnie na koncertach i potwornie psioczyl na cyfrowa konsole tej firmy - ponoć potrafiła mu się nawet powiesić podczas koncertu - podejrzewam ze behringer mogl poprawic tego typu bugi juz dawno ale na samą marke takie - nawet zasłyszane opinie/półprawdy nie wpływają najlepiej.
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny....
**********************
po co przytaczasz jakies opinie nie majace potwierdzenia...chyba ze kumpel kupil zlom
tez uzywalem i na koncertach i w studio i nigdy przenigdy sie nie zawiesil przez 2 i pol roku
ja kupilem bo nic nie ma lepszego w tej cenie a i w dwukrotnie wyzszej smialo konkuruje
porzadna jakosc za grosze
co do karty - fakt strasznie ciezko ja dostac ale ja bralem odrazu z mikserem bo nie lubie dokupywac potem....zawsze jest jakis klopot
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny....
**********************
po co przytaczasz jakies opinie nie majace potwierdzenia...chyba ze kumpel kupil zlom
tez uzywalem i na koncertach i w studio i nigdy przenigdy sie nie zawiesil przez 2 i pol roku
ja kupilem bo nic nie ma lepszego w tej cenie a i w dwukrotnie wyzszej smialo konkuruje
porzadna jakosc za grosze
co do karty - fakt strasznie ciezko ja dostac ale ja bralem odrazu z mikserem bo nie lubie dokupywac potem....zawsze jest jakis klopot
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Wątek o cyfrowych konsoletach był spory. Raczej nie będę się powtarzał i ja. Miałem krótką przyjemność z mikserem 01v96 i jak dla mnie rewelka zwłaszcza detale jakie przenosi ta konsoletka. Analogowy mikserki wysiadają tutaj ale te tańsze aby jakością dorównały cyfrówce muszą kosztować już bardzo sporo.
01v96 w połączeniu z ADA8000 to jest niezły tandem.
Czy fadery za krótkie w 01v96 ?
Ja nie odczułem tego wręcz przeciwnie wydały mi się wręcz bardzo długie.
Tam chyba są tłumiki ~100mm
moim zdaniem wystarczająco !
01v96 w połączeniu z ADA8000 to jest niezły tandem.
Czy fadery za krótkie w 01v96 ?
Ja nie odczułem tego wręcz przeciwnie wydały mi się wręcz bardzo długie.
Tam chyba są tłumiki ~100mm

Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
A widziałeś gdzieś dłuższe?
**********************

**********************

Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
A sam mikser już nie sprzedawany oficjalnie w Europie (ROHS?), jeszcze niedawno można było kupić na Allegro (nowy) za 2200...2700zł

**********************
tak, pytalem sie Behringera i dostałem od nich odpowiedź że ROHS jest winowajcą.
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej