dbx driverack pa+

Tu zajmujemy się sprawami tyczącymi się urządzeń stosowanych przy nagłośnieniach imprez.
sabilusa
Posty: 1
Rejestracja: środa 30 wrz 2020, 12:36

dbx driverack pa+

Post autor: sabilusa » czwartek 01 paź 2020, 09:56

Jak w temacie posiadam zestawik:
2x Naw LT121
2x Naw SRB700
2x crovn xls1502
DBX driverack pa+

Kliknąłem i przytrzymałem setup i ponieważ nie było gotowych presetów ustawiłem wszystko na custom. Nagłośnienie ustawiłem dwudrożne.

Rozumiem, że trzeba podzielić sygnał na górę i dół
Wziąłem tutaj pod uwagę skuteczność głośników i tak
Hi pas ustawiłem od 100hz
Low pas ustawiłem od 40hz do 100hz

Ponieważ jestem dj-em mobilnym nie wiem jak ustawić eq
Nie wiem jak ustawić compressor ponieważ odtwarzam muzykę z nosnikow

Co jeszcze powinienem ustawić ?
Czy powinienem poszukać specyfikacji liniowej głośników ?

Jestem totalnym laikiem w sprawach estrady dopiero zaczynam tą przygodę,
Ale zajmowałem się kiedyś produkcją muzyczną i wiem co to jest limiter i co to jest compressor nie wiem tylko jak to wykorzystać i ustawić w tym przypadku.

Wszelkie przydatne linki po polsku mile widziane. Zależy mi żeby dobrze to dostroić ale też nauczyć się na czym to wszystko polega.

Awatar użytkownika
masta1988
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 00:00

Re: dbx driverack pa+

Post autor: masta1988 » sobota 25 gru 2021, 10:06

Ja też nie mam dużej praktyki. Jednak,

Eqa na wyjściu wielopasmowa ustawionym w zależności od pomieszczenia. Podobno służą do tego mikrofony rta podłączane do dbx, i one same ustawiają Ci eq do pomieszczenia. Po to żeby usunąć najbardziej wzbudzające rezonujące pomieszczenie częstotliwości. Zgrubnie eq możesz dostroić wyszukując tych niepożądanych częstotliwości i je wąsko wyciszając. Podobno błędem jest podglaszanie pożądanych częstotliwości. A wogole to błędem jest zbyt mocna integracja w szerokie pasmo częstotliwości.