Z mikrofonu na ścieżkę
Z mikrofonu na ścieżkę
Witam Państwa.
Stałem się pasjonatem dźwięku, ale w pewnym momencie niektóre rzeczy zaczęły mnie przewyższać, a jestem łakomy wiedzy.
Chciałbym się zapytać co polecają Państwo umieścić na drodze mikrofon-komputer.
Aktualnie mój sprzęt to: AKG perception 200, mixer behringer ubb 1002.
Wiem o kompresorach. Pragnąłbym uzyskać charakterystyczny metaliczną barwę głosu. Jak to mówią - musi być w tym dźwięku takie mięcho.
Byłbym wdzięczny za napisanie, co dobrze jeszcze postawić na tej drodze i jakieś przykłady produktów.
aktualnie brzmi to tak: http://gugyl.pl/mp3/Szatnia.mp3
Pozdrawiam
MR
Stałem się pasjonatem dźwięku, ale w pewnym momencie niektóre rzeczy zaczęły mnie przewyższać, a jestem łakomy wiedzy.
Chciałbym się zapytać co polecają Państwo umieścić na drodze mikrofon-komputer.
Aktualnie mój sprzęt to: AKG perception 200, mixer behringer ubb 1002.
Wiem o kompresorach. Pragnąłbym uzyskać charakterystyczny metaliczną barwę głosu. Jak to mówią - musi być w tym dźwięku takie mięcho.
Byłbym wdzięczny za napisanie, co dobrze jeszcze postawić na tej drodze i jakieś przykłady produktów.
aktualnie brzmi to tak: http://gugyl.pl/mp3/Szatnia.mp3
Pozdrawiam
MR
Radiowo i lektorsko ;)
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
nie prościej i taniej zkompresować to w komputerze? pomyśl o tym.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
...nie prościej i taniej zkompresować to w komputerze? pomyśl o tym....
**********************
W mało którym profesjonalnym studio znajduje się połączenie mikrofon - komputer.
Sam komputer nie da też tego efektu porządanego. Chciałbym zainwestować w porządną maszynkę.
Proszę o jakieś rady.
**********************
W mało którym profesjonalnym studio znajduje się połączenie mikrofon - komputer.
Sam komputer nie da też tego efektu porządanego. Chciałbym zainwestować w porządną maszynkę.
Proszę o jakieś rady.
Radiowo i lektorsko ;)
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
btw, Rejestrowane będą nie tylko ścieżki lektorskie, ale też partie śpiewane i instrumentalne. Proszę o rady zatem ;)
Radiowo i lektorsko ;)
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
A może jakiś dobry preamp z kompresorem i korektorem...?
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
...Witam Państwa.
Stałem się pasjonatem dźwięku, ale w pewnym momencie niektóre rzeczy zaczęły mnie przewyższać, a jestem łakomy wiedzy.
Chciałbym się zapytać co polecają Państwo umieścić na drodze mikrofon-komputer.
Aktualnie mój sprzęt to: AKG perception 200, mixer behringer ubb 1002.
Wiem o kompresorach. Pragnąłbym uzyskać charakterystyczny metaliczną barwę głosu. Jak to mówią - musi być w tym dźwięku takie mięcho.
Byłbym wdzięczny za napisanie, co dobrze jeszcze postawić na tej drodze i jakieś przykłady produktów.
aktualnie brzmi to tak: http://gugyl.pl/mp3/Szatnia.mp3
Pozdrawiam
MR...
**********************
Nie mogę teraz skorzystać z odsłuchów, które znam więc nie mam skali porównawczej. Mogę jedynie powiedzieć, że brzmi to głośno:) ale taka widać tendencja w spotach.
I kilka spostrzeżeń. Ten materiał niebezpiecznie oscyluje w okolicach 0db. Dlaczego niebezpiecznie ? Zdarzało się, że przetworniki kart dźwiękowych używanych w stacjach radiowych miały problemy z sygnałem utrzymującym się w okolicach 0db przez dłuższy czas. Wyczytałem, że działo się tak z plikami mp2. Nie wiem czy podobnie jest z mp3 ale lepiej zostawić zapas. Poza tym dynamika (rozpiętość między szczytami i dołkami:)) jest niewielka... w edytorze wygląda to jak klocek. Już widzę co zrobi z tym procesor emisyjny w radiu:)
Natomiast co do mięcha... Po pierwsze primo najlepsze mięcho uzyskuje się przez odpowiednie użycie otworu paszczowego. Sam przez to przechodziłem szukając formuły dla siebie. Są różne sposoby naczytywania tekstu. Słuchaj dużo, próbuj, sam na to wpadniesz. Jeśli naczytasz z "mięchem" to obróbka będzie czystą przyjemnością i nie będziesz musiał wokalu aż tak bardzo katować kompresorami. Jeśli to Ty naczytywałeś to zwróć uwagę na zjadane/skracane głoski:) Praca nad dykcją jest trochę jak orka w glebie - nie można się zapuścić :)
Pozdrawiam
Stałem się pasjonatem dźwięku, ale w pewnym momencie niektóre rzeczy zaczęły mnie przewyższać, a jestem łakomy wiedzy.
Chciałbym się zapytać co polecają Państwo umieścić na drodze mikrofon-komputer.
Aktualnie mój sprzęt to: AKG perception 200, mixer behringer ubb 1002.
Wiem o kompresorach. Pragnąłbym uzyskać charakterystyczny metaliczną barwę głosu. Jak to mówią - musi być w tym dźwięku takie mięcho.
Byłbym wdzięczny za napisanie, co dobrze jeszcze postawić na tej drodze i jakieś przykłady produktów.
aktualnie brzmi to tak: http://gugyl.pl/mp3/Szatnia.mp3
Pozdrawiam
MR...
**********************
Nie mogę teraz skorzystać z odsłuchów, które znam więc nie mam skali porównawczej. Mogę jedynie powiedzieć, że brzmi to głośno:) ale taka widać tendencja w spotach.
I kilka spostrzeżeń. Ten materiał niebezpiecznie oscyluje w okolicach 0db. Dlaczego niebezpiecznie ? Zdarzało się, że przetworniki kart dźwiękowych używanych w stacjach radiowych miały problemy z sygnałem utrzymującym się w okolicach 0db przez dłuższy czas. Wyczytałem, że działo się tak z plikami mp2. Nie wiem czy podobnie jest z mp3 ale lepiej zostawić zapas. Poza tym dynamika (rozpiętość między szczytami i dołkami:)) jest niewielka... w edytorze wygląda to jak klocek. Już widzę co zrobi z tym procesor emisyjny w radiu:)
Natomiast co do mięcha... Po pierwsze primo najlepsze mięcho uzyskuje się przez odpowiednie użycie otworu paszczowego. Sam przez to przechodziłem szukając formuły dla siebie. Są różne sposoby naczytywania tekstu. Słuchaj dużo, próbuj, sam na to wpadniesz. Jeśli naczytasz z "mięchem" to obróbka będzie czystą przyjemnością i nie będziesz musiał wokalu aż tak bardzo katować kompresorami. Jeśli to Ty naczytywałeś to zwróć uwagę na zjadane/skracane głoski:) Praca nad dykcją jest trochę jak orka w glebie - nie można się zapuścić :)
Pozdrawiam
lajf is a moment in spejs
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
pracuje w reklamie, wiec pokusze sie o pare spostrzezen;)
1. jak nie chcesz, zeby Cie klienci opuscili - musisz duzo glosniej i ostrzej robic mix. taka niestety smutna rzeczywistosc (tym samym nie zgadzam sie z przedmowca odnosnie poluznienia kompresji, zanizenia poziomu szczytowego itd)
2. jesli chodzi o reklamy - SPOKOJNIE mozeszpolegac na komputerze. obecnie chyba wszystkie studia, jakie znam, korzystaja do obrobki podstawowych (a z taka tu mamy do czynienia) sytuacji reklamowych wylacznie z pluginow. Powod? Czas. Klient nie zaplaci 2x wiecej (krecenie galkami, przywolywanie ustawien w przypadku poprawek, itp itd) za cos, czego nie slyszy. a zreszta nie ma czego slyszec - przy tego typu produkcjach i ich brzmieniu docelowym wielkim zboczeniem byloby doszukiwac sie jakichs wiekszych niuansow.
3. co do rzeczy spiewanych - tu juz troche inna para kaloszy. ale na ten temat sporo (bardzo) znajdziesz juz na forum
pozd
1. jak nie chcesz, zeby Cie klienci opuscili - musisz duzo glosniej i ostrzej robic mix. taka niestety smutna rzeczywistosc (tym samym nie zgadzam sie z przedmowca odnosnie poluznienia kompresji, zanizenia poziomu szczytowego itd)
2. jesli chodzi o reklamy - SPOKOJNIE mozeszpolegac na komputerze. obecnie chyba wszystkie studia, jakie znam, korzystaja do obrobki podstawowych (a z taka tu mamy do czynienia) sytuacji reklamowych wylacznie z pluginow. Powod? Czas. Klient nie zaplaci 2x wiecej (krecenie galkami, przywolywanie ustawien w przypadku poprawek, itp itd) za cos, czego nie slyszy. a zreszta nie ma czego slyszec - przy tego typu produkcjach i ich brzmieniu docelowym wielkim zboczeniem byloby doszukiwac sie jakichs wiekszych niuansow.
3. co do rzeczy spiewanych - tu juz troche inna para kaloszy. ale na ten temat sporo (bardzo) znajdziesz juz na forum
pozd
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
...pracuje w reklamie, wiec pokusze sie o pare spostrzezen;)
1. jak nie chcesz, zeby Cie klienci opuscili - musisz duzo glosniej i ostrzej robic mix. taka niestety smutna rzeczywistosc (tym samym nie zgadzam sie z przedmowca odnosnie poluznienia kompresji, zanizenia poziomu szczytowego itd)
2. jesli chodzi o reklamy - SPOKOJNIE mozeszpolegac na komputerze. obecnie chyba wszystkie studia, jakie znam, korzystaja do obrobki podstawowych (a z taka tu mamy do czynienia) sytuacji reklamowych wylacznie z pluginow. Powod? Czas. Klient nie zaplaci 2x wiecej (krecenie galkami, przywolywanie ustawien w przypadku poprawek, itp itd) za cos, czego nie slyszy. a zreszta nie ma czego slyszec - przy tego typu produkcjach i ich brzmieniu docelowym wielkim zboczeniem byloby doszukiwac sie jakichs wiekszych niuansow.
3. co do rzeczy spiewanych - tu juz troche inna para kaloszy. ale na ten temat sporo (bardzo) znajdziesz juz na forum
pozd...
**********************
Nie zrozumiałeś mnie - kiedy mówię o obniżeniu poziomu mam na myśli 0.3 do 0.5 db. Na głośność niewiele to wpłynie a pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek np. przy konwersji z wava do mp3. Często sygnał wysterowany do 0 db w wavie podczas kompresji do mp3 zaczyna przekraczać 0db. Prawdopodobnie dzieje się tak na skutek przemiksowania kanałów podczas kompresji do formatu stratnego. Przemiksowanie kanałów pozwala zachować obraz stereo podczas kompresji do mp3. Można to sprawdzić doświadczalnie. Poza tym trzeba wziąć poprawkę na to, że procesory emisyjne są różnie wysterowane. Miałem kiedyś przygodę. Oddałem klientowi mocno sprasowany spot, bo taki miał być
ryczący klocek i co się okazało ? W jednej stacji śmigał jak złoto, w drugiej śmigał jak złoto, a w trzeciej kupa. Procesor emisyjny sponiewierał spota. Niewielka kosmetyka pomogła. Ale lepiej uważać.
Co do kompresji... Ja też jestem za. Twierdze tylko, że żadnym kompresorem nie zrobisz "mięcha" jeśli tego mięcha nie ma w głosie. Czasami efekt zbliżeniowy daje więcejej niż mógłbyś uzyskać nakładając 5 kompresorów aby to mięcho wydobyć. Najlepiej to słychać u starszych, przepitych aktorów, którzy dużo palą. Nawet kiedy słucha się nagranej przez nich surówki to głośniki wyskakują z ramy. I to miałem na myśli
1. jak nie chcesz, zeby Cie klienci opuscili - musisz duzo glosniej i ostrzej robic mix. taka niestety smutna rzeczywistosc (tym samym nie zgadzam sie z przedmowca odnosnie poluznienia kompresji, zanizenia poziomu szczytowego itd)
2. jesli chodzi o reklamy - SPOKOJNIE mozeszpolegac na komputerze. obecnie chyba wszystkie studia, jakie znam, korzystaja do obrobki podstawowych (a z taka tu mamy do czynienia) sytuacji reklamowych wylacznie z pluginow. Powod? Czas. Klient nie zaplaci 2x wiecej (krecenie galkami, przywolywanie ustawien w przypadku poprawek, itp itd) za cos, czego nie slyszy. a zreszta nie ma czego slyszec - przy tego typu produkcjach i ich brzmieniu docelowym wielkim zboczeniem byloby doszukiwac sie jakichs wiekszych niuansow.
3. co do rzeczy spiewanych - tu juz troche inna para kaloszy. ale na ten temat sporo (bardzo) znajdziesz juz na forum
pozd...
**********************
Nie zrozumiałeś mnie - kiedy mówię o obniżeniu poziomu mam na myśli 0.3 do 0.5 db. Na głośność niewiele to wpłynie a pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek np. przy konwersji z wava do mp3. Często sygnał wysterowany do 0 db w wavie podczas kompresji do mp3 zaczyna przekraczać 0db. Prawdopodobnie dzieje się tak na skutek przemiksowania kanałów podczas kompresji do formatu stratnego. Przemiksowanie kanałów pozwala zachować obraz stereo podczas kompresji do mp3. Można to sprawdzić doświadczalnie. Poza tym trzeba wziąć poprawkę na to, że procesory emisyjne są różnie wysterowane. Miałem kiedyś przygodę. Oddałem klientowi mocno sprasowany spot, bo taki miał być
ryczący klocek i co się okazało ? W jednej stacji śmigał jak złoto, w drugiej śmigał jak złoto, a w trzeciej kupa. Procesor emisyjny sponiewierał spota. Niewielka kosmetyka pomogła. Ale lepiej uważać.
Co do kompresji... Ja też jestem za. Twierdze tylko, że żadnym kompresorem nie zrobisz "mięcha" jeśli tego mięcha nie ma w głosie. Czasami efekt zbliżeniowy daje więcejej niż mógłbyś uzyskać nakładając 5 kompresorów aby to mięcho wydobyć. Najlepiej to słychać u starszych, przepitych aktorów, którzy dużo palą. Nawet kiedy słucha się nagranej przez nich surówki to głośniki wyskakują z ramy. I to miałem na myśli
lajf is a moment in spejs
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
fiodoor - po sprecyzowaniu przez Ciebie trudno sie ze wszystkim nie zgodzic :)
pozdr!
pozdr!
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Z mikrofonu na ścieżkę
Tak, to ja naczytywałem, dziękuję bardzo za odpowiedzi. Wszyscy zwracają mi uwagę na końcówki ;) ćwiczę z korkami.
Jeśli chciałbym zainwestować w jakiś preamp lampowy ? Co możecie Państwo polecić?
Jeśli chciałbym zainwestować w jakiś preamp lampowy ? Co możecie Państwo polecić?
Radiowo i lektorsko ;)