Automatyczna kwantyzacja audio
Automatyczna kwantyzacja audio
czy oprócz ustawienia tempa. w projekcie/cubae sx3/
istniej inna możliwość?
istniej inna możliwość?
jestem entuzjastą realizacji komputerowej
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
A co ma wyrownywanie tempa do kwantyzacji?
Jest kilka metod, najprostszym sposobem w CSX jest automatyczne pociecie tracku (Detect Silence) na kawalki i kwantyzowanie poszczegolne czesci audio tak jak nuty midi (Q)
Innymi metodami jest towrzenie tzw Hitpoints, wg ktorych mozna dokonac kwantyzacji, czy wrecz odwrotnie - tworzyc tzw, Groove Quantize, a na ich podstawie wyrownac inne sciezki.
Jeszcze inna metoda wyrownywania to "naciaganie" sampla (Time Warp)
O wybraniu metody pracy zalezy oczywiscie material zrodlowy i zamierzony cel pracy.
Jest kilka metod, najprostszym sposobem w CSX jest automatyczne pociecie tracku (Detect Silence) na kawalki i kwantyzowanie poszczegolne czesci audio tak jak nuty midi (Q)
Innymi metodami jest towrzenie tzw Hitpoints, wg ktorych mozna dokonac kwantyzacji, czy wrecz odwrotnie - tworzyc tzw, Groove Quantize, a na ich podstawie wyrownac inne sciezki.
Jeszcze inna metoda wyrownywania to "naciaganie" sampla (Time Warp)
O wybraniu metody pracy zalezy oczywiscie material zrodlowy i zamierzony cel pracy.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
...A co ma wyrownywanie tempa do kwantyzacji?
Jest kilka metod, najprostszym sposobem w CSX jest automatyczne pociecie tracku (Detect Silence) na kawalki i kwantyzowanie poszczegolne czesci audio tak jak nuty midi (Q)
Innymi metodami jest towrzenie tzw Hitpoints, wg ktorych mozna dokonac kwantyzacji, czy wrecz odwrotnie - tworzyc tzw, Groove Quantize, a na ich podstawie wyrownac inne sciezki.
Jeszcze inna metoda wyrownywania to "naciaganie" sampla (Time Warp)
O wybraniu metody pracy zalezy oczywiscie material zrodlowy i zamierzony cel pracy....
**********************
DZIĘKI!.. TO Z INSTRUKCJI..
Chodzi mi o nagrywanie analogowe do tempa np. 6\\8
majac ścieżkę midi, a wylecę z frazy- jak większość..
Chyba się nie przykleji......?!
hej..
Jest kilka metod, najprostszym sposobem w CSX jest automatyczne pociecie tracku (Detect Silence) na kawalki i kwantyzowanie poszczegolne czesci audio tak jak nuty midi (Q)
Innymi metodami jest towrzenie tzw Hitpoints, wg ktorych mozna dokonac kwantyzacji, czy wrecz odwrotnie - tworzyc tzw, Groove Quantize, a na ich podstawie wyrownac inne sciezki.
Jeszcze inna metoda wyrownywania to "naciaganie" sampla (Time Warp)
O wybraniu metody pracy zalezy oczywiscie material zrodlowy i zamierzony cel pracy....
**********************
DZIĘKI!.. TO Z INSTRUKCJI..
Chodzi mi o nagrywanie analogowe do tempa np. 6\\8
majac ścieżkę midi, a wylecę z frazy- jak większość..
Chyba się nie przykleji......?!
hej..
jestem entuzjastą realizacji komputerowej
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
nie przyklei sie - niestety to audio a nie midi
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
tyle że 6/8 to nie tempo tylko metrum. I co właściwie chcesz "przyklejać"? Jak Ci trudno grać do metronomu pykającego 6/8 to sobie ustaw 3/4 i będzie łatwiej zagrać. Potem możesz przywrócić metrum 6/8 (dla innych potrzeb). W ogóle moja opinia jest taka, że kwantyzacja ( jakakolwiek ) słuzy wyrównywaniu driobnyych odchyłek od siatki kwantyzacji, wynikjących z naturalnych ludzkich ułomnosci w tzw. "równym graniu". Kwantyzacja, moim zdaniem, nie służy do korekty BŁĘDÓW lub po prostu źle zagranych partii. Jak źle zagrałes to zagraj jeszcze raz. Tak się robi od wieków.
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
...tyle że 6/8 to nie tempo tylko metrum. I co właściwie chcesz "przyklejać"? Jak Ci trudno grać do metronomu pykającego 6/8 to sobie ustaw 3/4 i będzie łatwiej zagrać. Potem możesz przywrócić metrum 6/8 (dla innych potrzeb). W ogóle moja opinia jest taka, że kwantyzacja ( jakakolwiek ) słuzy wyrównywaniu driobnyych odchyłek od siatki kwantyzacji, wynikjących z naturalnych ludzkich ułomnosci w tzw. "równym graniu". Kwantyzacja, moim zdaniem, nie służy do korekty BŁĘDÓW lub po prostu źle zagranych partii. Jak źle zagrałes to zagraj jeszcze raz. Tak się robi od wieków....
**********************
Tyle że na 3/4 się gra ZUPEŁNIE inaczej niż na 6/8... przecież akcenty są w innych miejscach:
3/4: RAZ dwa trzy
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy
**********************
Tyle że na 3/4 się gra ZUPEŁNIE inaczej niż na 6/8... przecież akcenty są w innych miejscach:
3/4: RAZ dwa trzy
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
Tyle że na 3/4 się gra ZUPEŁNIE inaczej niż na 6/8... przecież akcenty są w innych miejscach:
==============
Oczywiście że tak, a czy ja pisałem że jest tak samo? Nie zmienia to nic w sposobie grania. Mnie nie. Jak wolisz liczyć ósemki to licz. Ponadto to tylko metronom, a nie dyrygent. Nie zjedzie Cię za to.
==============
3/4: RAZ dwa trzy
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy...
**********************
To dość ciekawe podejście...hmmmm
==============
Oczywiście że tak, a czy ja pisałem że jest tak samo? Nie zmienia to nic w sposobie grania. Mnie nie. Jak wolisz liczyć ósemki to licz. Ponadto to tylko metronom, a nie dyrygent. Nie zjedzie Cię za to.
==============
3/4: RAZ dwa trzy
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy...
**********************
To dość ciekawe podejście...hmmmm
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
...Tyle że na 3/4 się gra ZUPEŁNIE inaczej niż na 6/8... przecież akcenty są w innych miejscach:
==============
Oczywiście że tak, a czy ja pisałem że jest tak samo? Nie zmienia to nic w sposobie grania. Mnie nie. Jak wolisz liczyć ósemki to licz. Ponadto to tylko metronom, a nie dyrygent. Nie zjedzie Cię za to.
==============
3/4: RAZ dwa trzy
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy...
**********************
To dość ciekawe podejście...hmmmm ...
**********************
Co w tym ciekawego?? Sorry, ale jako student Akademii Muzycznej chyba wiem co piszę ;) i jeśli gra Ci się tak samo na 3 a tak samo na 6 no to spoko, popełniasz błąd merytoryczny, ale pewnie brzmi ok...
Elementy wiedzy o muzyce:
1) Akcent przypada na mocną częśc taktu.
2) W metrum 4/4 mocne części przypadają na 1 (główny akcent) i 3.
3) W metrum 3/4 jest 1 akcent: na 1.
4) Metrum 6/8 to jest metrum złożone, dzielimy na 2x3/8, mocne części taktu przypadają na 1 oraz 4.
Proste? W końcu po coś się rozróżnia 3/4 i 6/8... Gdyby się grało tak samo, to po co rozróżniac?
==============
Oczywiście że tak, a czy ja pisałem że jest tak samo? Nie zmienia to nic w sposobie grania. Mnie nie. Jak wolisz liczyć ósemki to licz. Ponadto to tylko metronom, a nie dyrygent. Nie zjedzie Cię za to.
==============
3/4: RAZ dwa trzy
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy...
**********************
To dość ciekawe podejście...hmmmm ...
**********************
Co w tym ciekawego?? Sorry, ale jako student Akademii Muzycznej chyba wiem co piszę ;) i jeśli gra Ci się tak samo na 3 a tak samo na 6 no to spoko, popełniasz błąd merytoryczny, ale pewnie brzmi ok...
Elementy wiedzy o muzyce:
1) Akcent przypada na mocną częśc taktu.
2) W metrum 4/4 mocne części przypadają na 1 (główny akcent) i 3.
3) W metrum 3/4 jest 1 akcent: na 1.
4) Metrum 6/8 to jest metrum złożone, dzielimy na 2x3/8, mocne części taktu przypadają na 1 oraz 4.
Proste? W końcu po coś się rozróżnia 3/4 i 6/8... Gdyby się grało tak samo, to po co rozróżniac?
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
3/4: RAZ dwa trzy
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy
9/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy TRZY po trzy?
[addsig]
6/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy
9/8: RAZ dwa trzy DWA dwa trzy TRZY po trzy?
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: Automatyczna kwantyzacja audio
Aha! A jeśli wylatujesz przy 6/8 to ja sugeruję metronom na 2. Akcenty Ci się nie pomieszają, a łatwiej. Tylko tempo musisz przeliczyć odpowiednio...