Sonar 7 / Omnisphere / EastWest

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
swiezak
Posty: 82
Rejestracja: niedziela 06 lip 2008, 00:00

Sonar 7 / Omnisphere / EastWest

Post autor: swiezak » niedziela 18 sty 2009, 23:54

Witam Wszystkich,

Chcialbym poprawic wydajnosc i pozbyc sie zaklocen, ktore moga miec rozne przyczyny. Niektorzy twierdza, ze to brak RAID.

Mam 2,33 Core2Duo i 3GB efektywnego RAM (bo Windows XP 32bit). Dyski twarde mam chyba stosunkowo dobre - serwerowe 32MB cache Barracuda i Samsung F1. Na lepsze mnie nie stac.

Rozwazam kilka rozwiazan, ale jestem ciagle zielony, mam malo czasu na rozwoj i gonie w pietke. Przy duzym obciazeniu (poglos, duze probki, polifonia itp.) mam klikniecia, ktore powoduja, ze ni moge nagrac czystego materialu.

Co mam zrobic? Czy lepszy bylby RAID? Jesli tak to jaki?

Czy raczej kupic Windows x64 (EastWest zapewnia, ze instrumenty duzo lepiej dzialaja pod 64bit;) i zrobic 8GB? Nie mam duzo kasiory, jeszcze splacam swoje VSTi, wiec wolalbym miec pewnosc.

Czy moze zrobic RAMDisk?

Czekam na opinie. Probowalem zmieniac latencje i zwiekszac polifonie itp. ale przy wiekszych obciazeniach i to jest za mało.

Proszę o konkretne odpowiedzi, proste, zeby taki prosty człowiek jak ja zrozumiał.
Dzięki z gory.
W świecie MIDI zielony jak szczypiór...

Zbynia
Posty: 7665
Rejestracja: sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Sonar 7 / Omnisphere / EastWest

Post autor: Zbynia » poniedziałek 19 sty 2009, 00:20

sonar na pasku statusu(i w transporcie o ile używasz) pokazuje obciazenie dysku - jak nie wchodzi nawet na czerwone podczas tych trzasków to dyski smiało możesz pominąć - tym bardziej że wątpie by to one nie dawały rady
raczej procesor(tez sonar pokazue obciążenie - zwróć koniecznie na to uwagę)

Awatar użytkownika
smiechu
Posty: 599
Rejestracja: środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: Sonar 7 / Omnisphere / EastWest