latencja na MIDI out - pytanie

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
macgd
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 17 gru 2009, 00:00

latencja na MIDI out - pytanie

Post autor: macgd » czwartek 17 gru 2009, 04:52

Witam, jestem zielony w zagadnieniach związanych z MIDI, więc z góry przepraszam, za głupoty ktore mogę napisać.


Jestem posiadaczem starego keyboarda Casio, który jednak ma wejście i wyjście MIDI. Ubogie instrumenty zaprogramowane w tych klawiszach już mi się dawno przejadły, więc chciałem spróbować zastosować wtyczki vst, aby pograć sobie na lepiej brzmiących 'instrumentach'. W tym celu zakupiłem jakiś tam kabel midi-usb.


Wiem, że kabel MIDI-usb działa poprawnie. Jeśli w Cubase ustawię midi-in i midi-out jako ten kabel biegnacy do klawiszy, to bez opóźnienia słyszę w głosnikach klawiatury wszystko co zagram.


Jednak te głośniczki są kiepskie i zależy mi na tym (gram amatorsko, ale plumkanie sprawia mi olbrzymia radosc), aby móc usłyszeć na głosnikach komputerowych TAKŻE BEZ OPÓŹNIENIA to co zagram w momencie gdy jako MIDI-OUT  ustawie (bo to chyba jedyne wyjście) urządzenie "syntezator sw microsoft gs wave". Na szczęscie przypisany w Cubase inistrument wirtualny jest czysto ładnie odtwarzany w głosnikach ale NIESTETY z opóźnieniem (ok 500-700ms), a to uniemożliwia mi czerpanie przyjemności z gry. Nie wiem jaki wpływ na to maja sterowniki ASIO (podobno moja zintegrowana karta realtek hd Audio ALC861 jest przez nie obsługiwana).


Pytanie zatem do Was kieruje. Czy jest jakaś szansa abym mógl uslyszeć na glosnikach nalozona wtyczke na dzwiek z midi-in bez opoznienia?


Pozdro:)


KYMY
Posty: 264
Rejestracja: poniedziałek 23 sty 2006, 00:00

Re: latencja na MIDI out - pytanie

Post autor: KYMY » czwartek 17 gru 2009, 10:39

...
Witam, jestem zielony w zagadnieniach związanych z MIDI, więc z góry przepraszam, za głupoty ktore mogę napisać.