Kompatybilność mono nagrań
Witam,
niby wiem ze polega to na sprawdzeniu czy w nagraniu nie ma przesuniec fazowych, ale jak to sie robi w praktyce i (jezeli sa) to jak je sie naprawia-fajnie jakby ktos poinstruowal jak to sie robi w logicu
Kultowe forum dla muzyków, producentów i realizatorów dźwięku. Jeżeli masz problem w studiu u nas znajdziesz jego rozwiązanie. Przekonaj się sam.
https://forum.estradaistudio.pl/
Witam,
niby wiem ze polega to na sprawdzeniu czy w nagraniu nie ma przesuniec fazowych, ale jak to sie robi w praktyce i (jezeli sa) to jak je sie naprawia-fajnie jakby ktos poinstruowal jak to sie robi w logicu
niby wiem ze polega to na sprawdzeniu czy w nagraniu nie ma przesuniec fazowych, ale jak to sie robi w praktyce
Włączasz odsłuch mono i sprawdzasz, czy nie znikneły składniki miksu, nie zmieniły się proporcje
i (jezeli sa) to jak je sie naprawia
Koryguje się miks, by na mono nie było za dużo ubytków - wszystko.
Zawsze przy okazji pytań o kompatybilność mono ja zadaję sobie pytanie - czy w XX! wieku ma sens analogowy tryb przesyłu sygnału radiowego w tak słabej jakości, że tylko w mono jest on dobrze odbierany w niektórych miejscach kraju? Przecież to już powinno być dawno wszystko cyfrowe!
Ale w wielu kuchniach i innych tego typu miejscach nadal mamy do czynienia z radyjkami z jednym głośniczkiem (pasmo przenoszenia 5Hz-30.000kHz ;) ). Tylko z drugiej strony pytanie, czy taka gospodyni będzie się zastanawiała, nad zgodnością z mono miksu, który aktualnie jest odtwarzany w radio? :)
...
Zawsze przy okazji pytań o kompatybilność mono ja zadaję sobie pytanie - czy w XX! wieku ma sens analogowy tryb przesyłu sygnału radiowego w tak słabej jakości, że tylko w mono jest on dobrze odbierany w niektórych miejscach kraju? Przecież to już powinno być dawno wszystko cyfrowe!
Przy okazji: przypominam, że zgodność z mono to nie tylko pozornie archaiczny wymóg wynikający ze słuchania na kuchennym radyjku. Zgodność z mono to fundament poprawnej transmisji w systemach z matrycowaniem kanałów oraz kompresji w trybie łącznego stereo
Pozdrawiam
Janusz M.
Oczywiście masz rację, o tym aspekcie nie pomyślałem pisząc poprzedni post. Więc przepraszam za głupoty, bije się w pierś :) pozdrawiam
Dla wielu muzyka jest towarem, dla innych jest dziełem sztuki - nikt nie ma prawa ograniczać woli twórczej artysty.
I przy tej woli systemy z matrycowaniem kanałów czy też kompresja łączna stereo - są niczym.
Specyfika procesorów Orbana faworyzuje nagrania o wąskiej przestrzeni stereofonicznej.
Każde radio ma swoje brzmienie, zależne od ustawień orbana - wiele rozgłośni ustawia je masakrując dźwięk.
Odtwarzacz CD jest w stanie odtworzyć falę w przeciwfazie.
W słuchawkach mamy 100% separacji kanałów - zjawisko niewystępujące w przyrodzie.
W kolejnym poście wyciągnę wnioski z powyższego.