Strona 1 z 1

Compressor - atak, release, itp...

: piątek 19 lis 2010, 22:19
autor: pajczur

z jednej strony mówi się, że kompresor służy głownie (nie zawsze, ale głównie) do wyrównania głośności np. jednej ścieżki, i tym samym można wtedy podnieść ogólny poziom takiej ścieżki, bo te najgłośniejsze fragmenty są lekko podcięte.


Z drugiej strony przecież kompresor (w przeciwieństwie do limitera) ma atak, przez co teoretycznie, pierwszych kilka milisekund (w zależności od ataku) dzwięku powyżej progu treshold nie jest ściszona, przez co ja rozumiem, że się tworzą piki, jak wtedy podnieść ogólny poziom, skoro nie zostalo ściszone to co niby miało być ściszone.


O co chodzi, jak to działa?


Proszę o pomoc. Niby to tylko kwestie teoretyczne, ale dla mnie to istotne aby to zrozumieć.


[addsig]

Re: Compressor - atak, release, itp...

: piątek 19 lis 2010, 23:17
autor: JoachimK

Dzięki temu, że można opóźnić atak i fazę powrotu, brzmienie będzie zdecydowanie bardziej naturalne, zostanie bardziej proporcjonalnie zmniejszona dynamika nie tylko na transjentach, ale i na dźwiękach niższych, także tych poniżej progu zadziałania.


Z kolei ustawiając skrajnie te parametry można wpływać na kreacje nowych brzmień. Np. przepuszczając cały transjent (długi atak) przy jednoczesnym szybkim powrocie na pewnych źródłach sygnału (np. perkusyjnych) może nastąpić zwiększenie dynamiki, zamiast jej ograniczenia.