Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
-
kruczoczarny
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek 25 wrz 2014, 00:00
Post
autor: kruczoczarny » czwartek 25 wrz 2014, 13:56
Hej,
Dopiero zaczynam stawiać kroki w tematyce dźwięków :) Szukam pomocy tutaj, bo w necie nie znalazłem nic co by mi pomogło.
Mam próbkę głosu wyjętą z filmu i chcę ją obrobić, tzn. wyrównać poziomy poszczególnych osób. I teraz moje pytanie, czym to zrobić? Czy muszę wszystko robić ręcznie za pomocą ołówka czy jest jakieś narzędzie, w którym automatycznie ustawię poziom do którego chcę, żeby było wyrónane? Mam cubase'a i z tego co zdążyłem się zorientować to kompresor do tego służy, ale nie jestem pewien dlatego pytam.
Pozdro.
[addsig]
-
fallworm
- Posty: 471
- Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00
Post
autor: fallworm » czwartek 25 wrz 2014, 14:07
Tak, kompresor to taki automatyczny tłumik. Ścisza powyżej ustawionego progu. Są jeszcze do ustawienia: czas ataku, czas trwania i 'ratio'.
-
PieTras!
- Posty: 375
- Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00
Post
autor: PieTras! » czwartek 25 wrz 2014, 15:32
Kompresor służy do stosunkowo niewielkich "wyrównań". Jeśli różnica w głośności jest duża, należy pogłośnić zbyt ciche partie/ściszyć głośne. Można "ołówkiem", można też pociąć clip i zmienić głośność każdego kawałka na pasku u góry. Można też pracować na kilku ścieżkach - jeżeli poziomy są powtarzalne, np w zależności od tego kto mówi. Zależy jaki jest materiał.
Klawisze, kompozycja, produkcja... :)
-
laser777
- Posty: 372
- Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 00:00
Post
autor: laser777 » piątek 26 wrz 2014, 00:14
Lepiej pociąć będziesz mógł sobie rozstawić te głosy w dowolnym miejscu no chyba że w tle masz jakąś muzykę albo te głosy mają jakiś drastyczny pogłos wtedy będzie czuć to cięcie
co do kompresora to zawsze można użyć tylko nie właściwe ustawienie ataku i relese
może spowodować pompowanie się dźwięku
a przy np zerowych ustawieniach ataku i relese może się zdarzyć że w którymś momencie dźwięk przycichnie i po chwili znów wróci do normalnej formy i będzie to widać dopiero po eksporcie do formatu mp3
więc tak przypuszczam że w twoim przypadku natężenie tych głosów nie będzie duże to lepiej dać więcej wybrzmiewania
Ale ja opracowałem sobie taką metodę i najlepiej zrobić tak
masz tempo powiedzmy 140 uderzeń na minutę 140bpm
i jedną minute dzielisz przez 140
60s:140bpm=0,428ms
0.428 tyle wynosi jedno uderzenie w tempie 140bpm
czyli jeden kwadracik z szesnastu na sekwencerze i potem możesz to jeszcze dzielić na pół ,na ćwiartki
i ustawić np czas wybrzmiewania 214ms a atak dzielisz i ustawiasz np do podobnej liczby którą masz fabrycznie ustawioną
i w takim przypadku jeden kwadracik na sekwencerze będzie o 1/4 dłuższy i wiadomo że nie będzie wchodził dużo na drugi czy nawet trzeci
-
smirnoff
- Posty: 239
- Rejestracja: poniedziałek 19 sie 2013, 00:00
Post
autor: smirnoff » piątek 26 wrz 2014, 00:41
cóż za teorie, możecie książke napisać
-
Zbynia
- Posty: 7665
- Rejestracja: sobota 09 paź 2004, 00:00
Post
autor: Zbynia » piątek 26 wrz 2014, 19:29
taaaa
zalezy jak spore sa różnice i czy materiał na sladach (bo inaczej to sie niewiele wyczaruje)
edycja ręczna - od tego sa obwiednie na klipach
kompresora przy sporych różnicach bym nawet nie tykał