Wybór oprogramowania typu DAW

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
KumiDr
Posty: 138
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2014, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: KumiDr » sobota 07 mar 2015, 12:33

>>po co się męczyć drażniącym rozwiązaniem w jednym DAW skoro w innym jest to rozwiązane znacznie lepiej?<<
........................

A co w takim przykładowo Kubusiu, czy Sonarze rozwiązane jest lepiej niż w Abletonie? Nie widzę nic takiego. Za to widzę parę bardzo istotnych funkcji w Live, których nie maja tamte programy. Np. groove pool, świetnie zorganizowany browser, liniowe ustawienie efektów, a nie cackanie się z nakładającymi się okienkami i parę innych jeszcze, z oczywiście session view na czele - super w graniu live, ale też idealne dla kogoś, kto zaczynał zabawę z muzyką od układania arażu w keybordach - staroświecki ale bardzo fajny szybki system pracy. No i na koniec - czy jakiś inny DAW z kontrolerem umożliwia tak płynną, niemal bez monitora pracę jak Ableton+Push? Nawet jak masz wszystkie skróty klawiaturowe w małym palcu, a kontroler osobiście skonfigurowany pod własne potrzeby - ŻADEN DAW nie daje takiej ergonomii..
Ciężko się przestawić na Abletona z klasycznych sekwencerów, z uwagi na jego "inność", fakt, ale jeśli ktoś zaczyna, raptem liznął tematykę DAW'ów, i nie ma jakiś nawyków, maniery, z której ciężko wyjść, - to niech bierze Live'a po prostu a nie filozofuje, wybiera, przebiera, bo to strata czasu. taka moja rada.

Awatar użytkownika
raflezjak
Posty: 135
Rejestracja: sobota 24 mar 2012, 00:00
Kontakt:

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: raflezjak » sobota 07 mar 2015, 13:24

Co tu gadać który lepszy. Najlepiej przejść przez tutoriale. Ja wiem to mozolne a zwłaszcza kiedy poświęcasz 30minut, a to nie to czego szukasz. Albo zrobione przez ludzi którzy nie mają pojęcia. Ale chyba jeszcze gorzej jest instalować jedno po drugim i próbować jak się niewiele wie...
BCR-2000, PCR-500, UMA25s, Roland D-10, Yamaha RM1X, Yamaha SU 700, Yamaha A3000, Roland MC-303, Kaossilator, Exar SM07, Crumar Multiman-S(w rozsypce), Behringer MS40, Renoise.

Awatar użytkownika
ceres1x
Posty: 304
Rejestracja: sobota 08 mar 2003, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: ceres1x » niedziela 08 mar 2015, 10:45

Ja preferuje Reapera,z wielu powodow o ktorych mozna poczytac.Poza tym zaden innny DAW nie uruchomi mi sie z pendrive'a na innym kompie.
Z drugiej strony trenuje z Abletonem, jest to jeden z najbardziej kreatywnych kombajnow DAW.
Wersja Suite,dedykowany kontroler, do tego Omnisphere i mozna zrobic wszystko.
eksperymentalna, niekomercyjna elektronika

Awatar użytkownika
Arkana_Flow
Posty: 178
Rejestracja: wtorek 28 paź 2014, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: Arkana_Flow » niedziela 08 mar 2015, 21:14

...>>po co się męczyć drażniącym rozwiązaniem w jednym DAW skoro w innym jest to rozwiązane znacznie lepiej?<<
........................

A co w takim przykładowo Kubusiu, czy Sonarze rozwiązane jest lepiej niż w Abletonie?




Jeśli pracujesz na dużej konsolecie i chcesz nagrywać ślady z mikrofonów i robić różne przekierowania to Ableton w tym wypadku to niekomfortowy shit. I nie jest to tylko zdanie moje - amatora, ale studyjni wyjadacze których znam mówią to samo. W prawdziwym studio ślady z Abletona i tak lądują w Cubase lub Pro Tools, takie są realia

Muzyką zajmuję się od 2003 roku. Zaczynałem jako raper. Obecnie wchodzę w świat producenski. Pracuję z samplami (głównie na Akai MPC) jak i z żywymi instrumentami. Studiuję produkcję muzyczną na uczelni w Edynburgu, Szkocji.

Awatar użytkownika
Arkana_Flow
Posty: 178
Rejestracja: wtorek 28 paź 2014, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: Arkana_Flow » niedziela 08 mar 2015, 21:15

...>>po co się męczyć drażniącym rozwiązaniem w jednym DAW skoro w innym jest to rozwiązane znacznie lepiej?<<
........................

A co w takim przykładowo Kubusiu, czy Sonarze rozwiązane jest lepiej niż w Abletonie?




Jeśli pracujesz na dużej konsolecie i chcesz nagrywać ślady z mikrofonów i robić różne przekierowania to Ableton w tym wypadku to niekomfortowy shit. I nie jest to tylko zdanie moje - amatora, ale studyjni wyjadacze których znam mówią to samo. W prawdziwym studio ślady z Abletona i tak lądują w Cubase lub Pro Tools, takie są realia

Muzyką zajmuję się od 2003 roku. Zaczynałem jako raper. Obecnie wchodzę w świat producenski. Pracuję z samplami (głównie na Akai MPC) jak i z żywymi instrumentami. Studiuję produkcję muzyczną na uczelni w Edynburgu, Szkocji.

MrExplosion
Posty: 471
Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: MrExplosion » niedziela 08 mar 2015, 23:13

...
...>>po co się męczyć drażniącym rozwiązaniem w jednym DAW skoro w innym jest to rozwiązane znacznie lepiej?<<
........................

A co w takim przykładowo Kubusiu, czy Sonarze rozwiązane jest lepiej niż w Abletonie?







Jeśli pracujesz na dużej konsolecie i chcesz nagrywać ślady z mikrofonów i robić różne przekierowania to Ableton w tym wypadku to niekomfortowy shit. I nie jest to tylko zdanie moje - amatora, ale studyjni wyjadacze których znam mówią to samo. W prawdziwym studio ślady z Abletona i tak lądują w Cubase lub Pro Tools, takie są realia...
 


"Niekomfortowy shit" to dość nieprecyzyjny argument, podobnie jak określenie "różne przekierowania". Możesz napisać co konkretnie jest takie niekomfortowe w Abletonie?

Poza tym kolega który założył temat jest tak daleko od pracy na dużej konsolecie jak tylko można to sobie wyobrazić, co opisał w pierwszym poście.

Awatar użytkownika
Arkana_Flow
Posty: 178
Rejestracja: wtorek 28 paź 2014, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: Arkana_Flow » poniedziałek 09 mar 2015, 12:42

......
...>>po co się męczyć drażniącym rozwiązaniem w jednym DAW skoro w innym jest to rozwiązane znacznie lepiej?<<
........................

A co w takim przykładowo Kubusiu, czy Sonarze rozwiązane jest lepiej niż w Abletonie?


"Niekomfortowy shit" to dość nieprecyzyjny argument, podobnie jak określenie "różne przekierowania". Możesz napisać co konkretnie jest takie niekomfortowe w Abletonie?

Poza tym kolega który założył temat jest tak daleko od pracy na dużej konsolecie jak tylko można to sobie wyobrazić, co opisał w pierwszym poście....
 




Np. nie mogliśmy wysłać 'click'u' (metronomu) na słuchawki, zanim różne konfiguracje na krosownicy zaczęły 'chodzić' trzeba było się nieźle napocić z ustawieniem we/wy itp. I tak dalej i tak dalej.. Do pracy w studio Ableton nie jest dobry.. jest po prostu.. niewygodny.. tak jak FL. Mój znajomy realizator (który jest bardzo obcykany, jeśli chodzi o Abletona) testował go specjalnie przez parę tygodni w studio, żeby stwierdzić, że tutaj Ableton się nie nadaję..


Ale nic nie zmienia faktu, że to super program do robienia muzyki. I teraz niech kolega, który napisał temat niech się zastanowi, czy chcę programu podobnie intuicyjnego jak FL, ale bardziej zaawansowanego i profesjonalnego czy chce typowego DAW, które są wykorzystywane w studiach.



Według mnie to jeśli, się robi tylko i wyłącznie elektronike korzystając z sampli etc to Ableton jest super progsem, natomiast jeśli już dochodzą rejestracje śladów audio to zdecydowanie typowy DAW typu Cubase, ProTools lub Sonar.. Oczywiście można Abletona podłączyć poprzez rewire do innego DAW. To też jest jakaś opcja. Mi osobiście Ableton nie przypadł do gustu, choć uważam go za naprawdę potężne narzędzie do kreacji brzmień, dużo potężniejsze i bardziej intuicyjne niż inne DAW. Ja osobiście nagrywam dużo śladów audio i prostota Cubase'a w tym wypadku jak dla mnie sprawdza się wyśmienicie.




Najlepiej jak ktoś powiedział wyżej pościągać dema/triale różnych programów i poświęcić z miesiąc czasu na wstępne zapoznanie się z nimi, Ableton a np. Cubase to dwa zupełnie różne światy.


Jeśli chodzi o MIDI, edycja midi w Abletonie jest rozbudowana, bardzo prosto również jest zrobić MIDI z Audio. W innych DAW edycja MIDI, tez jest bardzo fajnie rozwiązana (masz siatke tempa, masz klocuszki - prawie jak w FL!)


Mając oryginalnego Abletona masz dostęp do MaxForLive to jest tak jakby zbiór pluginów, które wykonali użytkownicy, można znaleźć fajne rzeczy! Dużo zależy jaki typ muzyki chcesz robić, bo jeśli mają to być projekty przesycone efektami, a dźwięki/sample mają być poddane obróbce, która ich zamienia w coś zupełnie innego to Ableton byłby idealny. Ale też powiedziałeś, że szukasz czegoś na lata.. a może za rok/dwa Ci się odwidzi i będziesz chciał więcej żywych instrumentów nagrywać?? Dlatego stestuj tez typowe DAW.. stestuj w nich jak się tworzy MIDI i jak wygodnie jest nagrać sygnał audio, a potem go obrobić.


Potestuj! Pozdro

Muzyką zajmuję się od 2003 roku. Zaczynałem jako raper. Obecnie wchodzę w świat producenski. Pracuję z samplami (głównie na Akai MPC) jak i z żywymi instrumentami. Studiuję produkcję muzyczną na uczelni w Edynburgu, Szkocji.

MrExplosion
Posty: 471
Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: MrExplosion » poniedziałek 09 mar 2015, 16:38




Np. nie mogliśmy wysłać 'click'u' (metronomu) na słuchawki, zanim różne konfiguracje na krosownicy zaczęły 'chodzić' trzeba było się nieźle napocić z ustawieniem we/wy itp. I tak dalej i tak dalej.. Do pracy w studio Ableton nie jest dobry.. jest po prostu.. niewygodny.. tak jak FL. Mój znajomy realizator (który jest bardzo obcykany, jeśli chodzi o Abletona) testował go specjalnie przez parę tygodni w studio, żeby stwierdzić, że tutaj Ableton się nie nadaję.. 


To, że nie mogliście wysłać klika to tylko wynikało z nieznajomości software'u, a klika można łatwo wysłać wszystkim takiego samego, a także każdemu osobnego. Przecież to jest program stworzony niegdyś do gry na żywo, często z perkusistą. Czyli argument nietrafiony. To tak jakbym ja powiedział że w Cubase nie można łatwo nagrywać audio, bo próbowałem i musiałem się nieźle napocić żeby się dało. Mam wrażenie że za tym "i tak dalej i tak dalej" stoi także nieznajomość softu.

W ogóle jeśli coś jest słabe w Abletonie to raczej edycja MIDI która mam wrażenie dużo lepiej wygląda w Cubase. Za słabe można uznać brak poprawnej kompensacji latencji przy automatyzacji efektów. Ale do takiej normalnej pracy typu nagrywanie zespołów to jest normalny DAW jak każdy inny. Byłbym jeszcze w stanie uwierzyć, że Pro Tools jest lepszy do nagrywania audio, ale to dlatego że nigdy go nie używałem więc nie wiem

Testowanie przez kogoś kilka tygodni i wyrażenie subiektywnej opinii bez żadnego konkretu to także słaby argument.

peter.a
Posty: 13
Rejestracja: wtorek 03 mar 2015, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: peter.a » poniedziałek 09 mar 2015, 17:44

Ale się dyskusja rozpętała. :)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Po przeczytaniu waszych opinii i dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku że Ableton spełnia wszystkie moje potrzeby. Niczego mi w nim nie braknie, sposób tworzenia muzyki (widok sesji) bardzo mi się spodobał i w perspektywie na prawdę ciekawą opcją jest push. Na to co potrzebuje teraz Ableton oferuje aż nadto a jeśli w przyszłości zajdzie potrzeba używania "typowego" DAW (protools, reaper) to myślę że nic nie będzie stało na przeszkodzie żeby się go nauczyć. Na pewno teraz równoległa nauka dwóch softów nie będzie dobrym rozwiązaniem. Pewnie zamiast wyników będzie coraz więcej wątpliwości na co się finalnie zdecydować. Fakt jest taki, na każdym sofcie zrobię to co potrzebuje. Ableton ma najwięcej plusów dodatkowych więc wybór pada na niego. :)

Oczywiście zapraszam do dalszej dyskusji. Zawsze czegoś ciekawego/nowego można się dowiedzieć.

Pozdrawiam
Piotrek

KumiDr
Posty: 138
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2014, 00:00

Re: Wybór oprogramowania typu DAW

Post autor: KumiDr » poniedziałek 09 mar 2015, 18:44

>>Według mnie to jeśli, się robi tylko i wyłącznie elektronike korzystając z sampli etc to Ableton jest super progsem, natomiast jeśli już dochodzą rejestracje śladów audio to zdecydowanie typowy DAW typu Cubase, ProTools lub Sonar<<
.........."......................................................................................................................


Sorki....
Przez całe lata pracowałem na Kubusiu i na Sonarze. A zwłaszcza ten drugi program znam, jak sądzę na wylot. Zdarzają się różne zlecenia - elektronika i nie elektronika. Ale moją pasją do szuflady jest muzyka klasyczna i filmowa. I głównie pod tym kątem bałem się przesiadki pod "plastikowego" Abletona. Niepotrzenie. Świetna praca z midi i tylko ustawiasz normalny setup z 60 etc. artykulacji i jedziesz. Dodatkowo zajebista sprawa z programowaniem skryptu pod Kontakt w celu "browsowania" artykulacji przez Pusha. Praca z audio? Jakieś problemy z nagrywaniem? Wolne żarty... Daję głowę, że krytycy Abletona po prostu nie poznali dobrze tego programu i tylko ślizgają się po temacie czepiając się kosmetyki.


ODPOWIEDZ