Zakup monitorów studyjnych

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
MrMusic
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 13 sty 2015, 00:00

Zakup monitorów studyjnych

Post autor: MrMusic » środa 10 cze 2015, 17:34

Witam!

Przymierzam się do zakupu monitórów odsłuchowych, ale niezbyt się na tym znam. Co możecie polecić?


Fajnie by było jakby budżet nie przekroczył 800zł.


Kilka moich propozycji, co sądzicie?


http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i13940,tannoy,tannoy-reveal-402-sztuka-.html


http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i9237,maudio,m-audio-studiophile-bx-5-d2-sztuka-.html


http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i1637,behringer,behringer-digital-monitor-speakers-ms20-para-.html

Kyle
Posty: 923
Rejestracja: środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: Kyle » środa 10 cze 2015, 18:00

Wiem, że rónomierność pasma i rozciągnięcie pasma w dół, to nie wszystko, ale gdyby moje monitory miały taką char. jak Monitor Audio BX5 Carbon :
http://prosound.ixbt.com/monitors/m-audio-carbon-bx5.shtml
... to bym złomy wywalił na śmietnik.
 
Zainteresowałbym się czymś typu Prodipe PRO 5 V2
http://prosound.ixbt.com/monitors/prodipe-series-pro.shtml
 
Po podbiciu góry równomierność SPL w paśmie całkiem przyzwoita i dobre rozciągnięcie w dół, jak na 5" głośniczek, w dodatku dosyć tani (tani w porównaniu do np. ADAM A5X). Niestety brakuje pomiarów THD i wodospadu. Minus taki, że mogą kosztować minimalnie więcej jak 800zł, ale te parę groszy, moim zdaniem warto dołożyć.

Paweł
Posty: 864
Rejestracja: piątek 29 mar 2002, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: Paweł » środa 10 cze 2015, 19:20

Przemyśl poszerzenie budżetu, bo te trzy strzały są w pierwszym przypadku słabe, w kolejnych dwóch - tragiczne. Idąc po cenie w górę, pierwsze to Mackie MR5. Nie wiem jak te nowe ESI, może tez warto, ale słyszałem tylko stare.

Kyle
Posty: 923
Rejestracja: środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: Kyle » środa 10 cze 2015, 19:32

...Przemyśl poszerzenie budżetu, bo te trzy strzały są w pierwszym przypadku słabe, w kolejnych dwóch - tragiczne. Idąc po cenie w górę, pierwsze to Mackie MR5. Nie wiem jak te nowe ESI, może tez warto, ale słyszałem tylko stare.... 


Znaczy się te Prodipe pro5 v2 są tragiczne?


fallworm
Posty: 471
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: fallworm » czwartek 11 cze 2015, 16:22

...
...Przemyśl poszerzenie budżetu, bo te trzy strzały są w pierwszym przypadku słabe, w kolejnych dwóch - tragiczne. Idąc po cenie w górę, pierwsze to Mackie MR5. Nie wiem jak te nowe ESI, może tez warto, ale słyszałem tylko stare.... 

  Znaczy się te Prodipe pro5 v2 są tragiczne?...
 


Trudno w ogóle jak dla mnie w tej cenie rozmawiać o Monitorach do pracy (przez duże M)


Wyrównanie charakterystyki jest ważne ale ważniejszym aspektem jest szczegółowość, impuls itd. Czasem przydaje się odsłuch na "egzotycznej" charakterystyce przenoszenia. 


W jakimś wątku kiedyś napisałem, co jest prawdą, że pewne negatywne skutki kompresji można łatwo wysłyszeć na Avantone MixCube, a na A7x i Aeon'ach już trudniej.


Cały czas powtarzać będę - jeżeli miałbym zostawić sobie tylko jedne monitory do pracy to zostały by Mixcuby Świetne narzędzie do "próby ognia" wprowadzanych zmian w miksie.


Ale wracając do tematu - do charakterystyki każdej przenoszenia uszy Ci się dostosują, da się pracować nie nierównym paśmie równie dobrze jak na równiutkiej  - ale zachowując wszystkie inne aspekty na wysokich poziomach.


Jeżeli miałbym z tych 5 coś sprawdzić to chętnie bym zobaczył te MAudio, reszte bym  sobie odpuścił.


Kyle
Posty: 923
Rejestracja: środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: Kyle » czwartek 11 cze 2015, 16:45

Uczyć się i przyzwyczajać do nierównego SPL w paśmie, to jak dla mnie bezsens. Jednak oczywiście zgadzam się, że liczy się impuls (char impulsowa) i szczegółowość. Tylko dla czego uważasz, że M-Audio będzie miało lepszą szczegółowość/char. impulsową od Prodipe? Jeszcze gdyby M-Audio było w obudowie zamkniętej, to bym zrozumiał że najpewniej będzie miało lepszy impuls, ale to też bassreflex. Nie zauważyłem też, by M-Audio miało lepsze wzmacniacze (w obu to te same TDA7294). Reasumując skoro mam do wyboru model z równym i szerokim SPL vs. model bez zejścia i pogmatwanym SPL, oba prawdopodobnie z podobnym impulsem, to wybrałbym model z równym SPL. Natomiast co do Avantone - to, że one na skutek maskowania średnicą basu i góry dobitnie tą średnicę pokazują (no i obudowa zamknięta, więc świetny impuls) nie zmienia faktu, że Avantone, Yamaha NS10 itp. wynalazki, grają jak przez krzywe zwierciadło z lupą powiększającą na średnicy.


Ale wracając do tematu - do charakterystyki każdej przenoszenia uszy Ci się dostosują, da się pracować nie nierównym paśmie równie dobrze jak na równiutkiej


Miałem różne monitory i nie zgadzam się z tym. Do pewnego stopnia można się co prawda przyzwyczaić, ale pewne fizjologiczne zjawiska pozostaną (jak maskowanie cichszych zakresów, zakresami podbitymi, np. maskowanie średnicy przez podbity bas). Na końcu końców jestem zdania że Avantone czy Yamaha NS10 grają nienaturalnie (trójkątny SPL od częstotliwości) i jest sens ich używać tylko jako dodatkowe lupy do średnicy, obok monitorów z równym SPL, które grają balans tonalny neutralnie.


Paweł
Posty: 864
Rejestracja: piątek 29 mar 2002, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: Paweł » czwartek 11 cze 2015, 19:34

......Znaczy się te Prodipe pro5 v2 są tragiczne?...

Nie. Dwie z trzech propozycji z postu MrMusic. Prodipe nie słyszałem, więc nie mogę się wypowiedzieć.
M-Audio może nie są w tej skali oczywiście, tragiczne ale ich problem polega nie tylko w paśmie itp. Mają przede wszystkim nieprzyjemną, natarczywą górę, z rodzaju tych jakby przesterowanych. Osobiście nie mógłbym przy nich wysiedzieć dłużej niż 5 minut.

fallworm
Posty: 471
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: fallworm » czwartek 11 cze 2015, 19:44

...Tylko dla czego uważasz, że M-Audio będzie miało lepszą szczegółowość/char. impulsową od Prodipe?...

Uważam, że ładniej wyglądają . Jak dla mnie w tych zakresach cenowych to wybór porównywalny do wyboru koloru samochodu typu Maluch - z apetytem na Mercedesa. Raczej szkoda pary.
Kiedyś mając hmm bardzo ograniczony budżet wyjątkowo długo spędziłem na porównaniach różnych monitorów, w salonach i wypożyczając do domu. Oczywiście różnice były. Jedne lepsze drugie gorsze no i tym sposobem stałem się posiadaczem jakichś budżetowych "monitorów". Myślałem, że wybór jest ok. Po tygodniu oddałem je z powrotem do sklepu. Po prostu posłuchałem modeli które nie tylko się nazywają "monitor" ale też coś sobą reprezentują. Doszedłem do wniosku że półroczne porównania to była tylko strata czasu. Między innymi Adamy zmiotły wszystko co wcześniej uważałem że jest ok. Nawet nie ma o czym rozmawiać .


...Natomiast co do Avantone - to, że one na skutek maskowania średnicą basu i góry dobitnie tą średnicę pokazują...

No tak, racja. Akurat w tym przypadku o którym ja pisałem - miałem na myśli pasmo 150 - 250 Hz Więc to było raczej na skraju pasma.
 

Zbynia
Posty: 7665
Rejestracja: sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: Zbynia » czwartek 11 cze 2015, 21:34

Gwoli ścisłości - M-Audio to nie monitor Audio i nie HiFi M-audio

Awatar użytkownika
PieTras!
Posty: 375
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00

Re: Zakup monitorów studyjnych

Post autor: PieTras! » czwartek 11 cze 2015, 22:17

Ja mam do sprzedania Yamahy HS5 na gwarancji, używane kilka miesięcy tylko. Właśnie sobie ich słucham - mają plusy, mają minusy, jak każde pięcio calowe monitory w tej cenie. Osobiście mam całkiem pozytywne wrażenie.

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

ODPOWIEDZ