Sprzęt do domowych nagrań

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
HornedRat
Posty: 2
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 10:12

Sprzęt do domowych nagrań

Post autor: HornedRat » środa 28 lut 2018, 10:25

Cześć wszystkim!

Jest to mój pierwszy post na forum, więc chciałbym się ze wszystkimi przywitać.

Od lat gram na licznych instrumentach, przede wszystkim strunowych, jednak jeśli chodzi o nagrywanie – jestem zupełnie zielony.
Chciałbym nabyć do domu sprzęt, który pozwoli mi nagrywać wokal i instrumenty (gitary etc.). Chciałbym zmieścić się w budżecie znośnym dla moich potrzeb i możliwości. Nie chodzi mi więc o żaden sprzęt z najwyższej półki, a coś, co zapewni jakość, której nie wstyd wrzucić na youtube.

Co planuję kupić:

  • interfejs audio: myślałem o M-audio M-track 2x2
  • mikrofon pojemnościowy: zastanawiałem się nad Audio-Technica AT2020. Albo ewentualnie mógłbym przeboleć wyższą cenę i zainwestować w Rode NT1-a
Chciałbym prosić o porady – jaki sprzęt kupić; czy może absolutnie konieczne będzie coś jeszcze. Z góry dziękuję!

aribeth
Posty: 6
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 13:58

Re: Sprzęt do domowych nagrań

Post autor: aribeth » piątek 23 mar 2018, 14:12

Cześć!

W pierwszej kolejności proponuję określić ile konkretnie potrzebujesz wejść i wyjść oraz jak będziesz łączył interfejs z komputerem. A później przejrzeć dostępne produkty, które spełniają Twoje oczekiwania. Jeżeli chodzi o takie popularne rozwiązania to najłatwiej będzie strzelać w takie marki jak M-Audio czy Focusrite, które mają produkty w tym zakresie nisko-budzetowym. Co zaś się tyczy mikrofonu do gitar i wokalu lepiej sprawdzi się Rode NT1-A ze względu na "ciepłość" brzmienia :) Warto też pamiętać, że brzmienie to nie tylko mikrofon i interfejs, ale także akustyka pomieszczenia!

HornedRat
Posty: 2
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 10:12

Re: Sprzęt do domowych nagrań