Glissando smyków w GS

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
Toffi
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 08 lut 2005, 00:00
Kontakt:

Glissando smyków w GS

Post autor: Toffi » czwartek 18 sie 2005, 05:54

Za nic nie mogę dojść...

Podstawowe pytanie - czy da radę? A jeśli tak - jak wrzucić na kółko pitcha taką komendę? Gdzie się ustawia zakres "ślizgu"

i czy możliwe jest, żebym ten zakres kontrolował z pozycji klawiszy

gdzie mam szybszy dostęp do parametrów pitcha, niż miałbym to za każdym razem robić w edytorze GS?

Toffi
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 08 lut 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Glissando smyków w GS

Post autor: Toffi » czwartek 18 sie 2005, 08:41

ps.

Rzecz jasna chodzi mi o odstrajanie w czasie rzeczywistym pojedyńczej próbki, a nie "przebieganie" po każdej z osobna do punktu zero do docelowego. Pomyślałem sobie, że jeśli takie odstrojenie nie zapuści się przesadnie za daleko, to może brzmienie próbki w efekcie nie ulegnie drastycznemu pogorszeniu... No, ale nie wiem jak to zrobić.

Z góry dzięki za podpowiedź.


WG
Posty: 1235
Rejestracja: poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Glissando smyków w GS

Post autor: WG » czwartek 18 sie 2005, 13:31

Podstawowe pytanie - czy da radę? A jeśli tak - jak wrzucić na kółko pitcha taką komendę? Gdzie się ustawia zakres "ślizgu"

i czy możliwe jest, żebym ten zakres kontrolował z pozycji klawiszy

gdzie mam szybszy dostęp do parametrów pitcha, niż miałbym to za każdym razem robić w edytorze GS? ...

**********************

Obawiam się, że tego nie zrobisz w GS tak jak tego chcesz zwłaszcza kontrolując to automatycznie z Pitch-Bend. Co więcej nie zrobisz tego chyba w żadnych innym samplerze taką techniką jakiej szukasz.



Glissando to rzadkość w samplerach choć np.

Logic EXS ma ponoć zaimplementowane takie funkcje do tworzenia glissanda a Cakewalk Project 5 ma efekt zwany Accumulator do takich celów.



Odstrajanie 1 próbki aby uzyskać efekt glissando, czy aby to dobra droga ? Jeżeli wykonasz to przez 1 lub 2 oktawy na jednej próbce to może zabrzmieć mało ciekawie i bardziej syntezatorowo niż realistycznie. Wątpię aby nawet i Pitch-Shifting tutaj coś pomógł.



Spotkałem tutoriale na temat jak tworzyć efekt glissanda w GigaStudio. Poszukaj. Z tym, że są to techniki "ręczne" i zdaje się takie są stosowane gdy trzeba takie efekt wykonać.



PS. Większość bibliotek brzmieniowych do GS (tych pokaźnych) są wyposażone w takie niuanse artykulacyjne i mają już gotowe nagrane przebiegi z glissando w różnych prędkościach, zakresach itd.

Toffi
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 08 lut 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Glissando smyków w GS

Post autor: Toffi » czwartek 18 sie 2005, 14:19

Ano mają, jednak, cholercia, nie od każdej nutki do innej dowolnej jakiej można by sobie zażyczyć (przynajmniej w czego ja jestem posiadaniu). No to trochę kiszka jeśli jest jak mówisz. Z dugiej strony trochę się zasugerowałem możliwością w GS-ie automatyzacji (o ile się nie mylę) zmiany odstrojeń w czasie rzeczywistym danej próbki...niestety tylko w centach...



Napisałeś:

"Odstrajanie 1 próbki aby uzyskać efekt glissando, czy aby to dobra droga ? Jeżeli wykonasz to przez 1 lub 2 oktawy na jednej próbce to może zabrzmieć mało ciekawie i bardziej syntezatorowo niż realistycznie"



Tego właśnie też się obawiam..., chociaż akurat nie myślałem o szarżowaniu na jedną oktawę, a co dopiero na dwie. A czy robiłeś może ten zabieg w jakiś inny sposób, inną techniką?

Z pomyślnym rezultatem? Czy to raczej już kwestia ręcznej roboty?

(bo nie mówię o gotowcach oczywiście).



Tak czy inaczej pogrzebię jeszcze w necie, jak radziłeś.

Dzięki.

ODPOWIEDZ