ProTools 8
Re: ProTools 8
Wezcie chocby taki drobiazg - dajemy slad mono, nagrywamy wokal do podkladu. Oczywiscie DirectMonitoring, a jakze. Wtyczki na tym sladzie nie dzialaja, OK, rozumiem, wiem dlaczego. Dodajemy do wokalu troche poglosu -send, FX, jakas wtyczka. I dlaczego podczas nagrywania nic nie wychodzi na send? Przeciez to poglos, ma predelay, dajcie mi zdecydowac, czy chce miec poglos opozniony czy nie! Ale nie, send dziala tylko podczas odsluchu - a co to za problem? Bo ktos by wlaczyl i mial opoznione i reklamowal w sklepie... A to przeciez dopiero poczatek problemow...
Re: ProTools 8
...Wezcie chocby taki drobiazg - dajemy slad mono, nagrywamy wokal do podkladu. Oczywiscie DirectMonitoring, a jakze. Wtyczki na tym sladzie nie dzialaja, OK, rozumiem, wiem dlaczego. Dodajemy do wokalu troche poglosu -send, FX, jakas wtyczka. I dlaczego podczas nagrywania nic nie wychodzi na send? Przeciez to poglos, ma predelay, dajcie mi zdecydowac, czy chce miec poglos opozniony czy nie! Ale nie, send dziala tylko podczas odsluchu - a co to za problem? Bo ktos by wlaczyl i mial opoznione i reklamowal w sklepie... A to przeciez dopiero poczatek problemow......
**********************
po to mam dodatkowo emu1212m w kompie, lub zewnwetrzny procesor efektow, i nagrywam dzwiek surowy, a na odsluch daje np EQ, komp + poglos i nie mam zadnej latencji.
a co do tych dogrywek refrenow itd, to tez nie za bardzo widze problem.
nieuwazam aby muzycy byli az tak wybredni, zeby te kilkanascie sekund wyprzedzenia przed nagrywaniem slyszeli to co juz nagrali inaczej niz jak beda grali pozniej.
zreszta, jakis czas tamu nagrywalem na setke caly jazzowy band + deciaki.
zagrali wszystko do klika, ale stwierdzili ze jeden refren slaby wyszedl.
poscilem im podklad (4 takty wczesniej) i na raz wchodza, jasne i logiczne.
mimo ze proporcje byly powiedzmy takie sobie, bo suwaki w DAW byly wyzerowane, jakos nikt nic nie mowil, ze
"panie realizatorze" ja nie moge wejsc dobrze na raz, bo złe proporcje z podkladu (czy tam inne brzmienie) na tyle mnie rozkojarzaja ze nie moge sie skupic :D .
przeciez bardziej istotne jest aby dobrze sie slyszeli podczas grania.
podklad ktory puszczam ma byc tylko orientacyjny aby wiedzieli gdzie wejsc, lub odpowiednio wczesniej puszczony aby mogli poczuc klimat.
pozdrawiam
[addsig]
**********************
po to mam dodatkowo emu1212m w kompie, lub zewnwetrzny procesor efektow, i nagrywam dzwiek surowy, a na odsluch daje np EQ, komp + poglos i nie mam zadnej latencji.
a co do tych dogrywek refrenow itd, to tez nie za bardzo widze problem.
nieuwazam aby muzycy byli az tak wybredni, zeby te kilkanascie sekund wyprzedzenia przed nagrywaniem slyszeli to co juz nagrali inaczej niz jak beda grali pozniej.
zreszta, jakis czas tamu nagrywalem na setke caly jazzowy band + deciaki.
zagrali wszystko do klika, ale stwierdzili ze jeden refren slaby wyszedl.
poscilem im podklad (4 takty wczesniej) i na raz wchodza, jasne i logiczne.
mimo ze proporcje byly powiedzmy takie sobie, bo suwaki w DAW byly wyzerowane, jakos nikt nic nie mowil, ze
"panie realizatorze" ja nie moge wejsc dobrze na raz, bo złe proporcje z podkladu (czy tam inne brzmienie) na tyle mnie rozkojarzaja ze nie moge sie skupic :D .
przeciez bardziej istotne jest aby dobrze sie slyszeli podczas grania.
podklad ktory puszczam ma byc tylko orientacyjny aby wiedzieli gdzie wejsc, lub odpowiednio wczesniej puszczony aby mogli poczuc klimat.
pozdrawiam
[addsig]
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: ProTools 8
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 04:40 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: ProTools 8
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 04:40 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: ProTools 8
nieuwazam aby muzycy byli az tak wybredni,
...
przeciez bardziej istotne jest aby dobrze sie slyszeli podczas grania.
podklad ktory puszczam ma byc tylko orientacyjny
No wlasnie o to mi chodzi. Tobie wystarczy "jakos". Dlaczego nie moze byc lepiej? Odpowiedz producenta oprogramowania czy realizatora - "Bo nie". Zadaniem realizatora jest zapewnienie komfortu wykonawcom. Artyste nie obchodzi, czy masz 24 czy 32float, czy masz najnowsze wavesy czy duende - on tam w studiu sobie zyly wypruwa, wprost striptiz robi, dusze obnaza, co chcesz, daje z siebie wszystko. On nie mysli, co jest dla Ciebie "bardziej istotne"...
Jezeli nie,jezeli wykonawca godzi sie z tym, co mamy, albo ma gdzies wykonanie, to mamy to co mamy, "jakos", a podklad puszczasz "orientacyjny". Skad wiesz, jak by zagrali, jakby podklad do podrzutki byl dobry, a nie orientacyjny? A jezeli wykonawca nie ma pojecia o tych problemach (a wiekszosc muzykow nie ma), tylko po prostu slabo mu wychodzi, a on nie wie, dlaczego? Moze ma za cicho albo za glosno w sluchawkach? A moze ma kaca? I co - to tez nie ma znaczenia? Wszystko ma. Ja sie nie chce z tym godzic, to musi byc inaczej. U mnie jest.
...
przeciez bardziej istotne jest aby dobrze sie slyszeli podczas grania.
podklad ktory puszczam ma byc tylko orientacyjny
No wlasnie o to mi chodzi. Tobie wystarczy "jakos". Dlaczego nie moze byc lepiej? Odpowiedz producenta oprogramowania czy realizatora - "Bo nie". Zadaniem realizatora jest zapewnienie komfortu wykonawcom. Artyste nie obchodzi, czy masz 24 czy 32float, czy masz najnowsze wavesy czy duende - on tam w studiu sobie zyly wypruwa, wprost striptiz robi, dusze obnaza, co chcesz, daje z siebie wszystko. On nie mysli, co jest dla Ciebie "bardziej istotne"...
Jezeli nie,jezeli wykonawca godzi sie z tym, co mamy, albo ma gdzies wykonanie, to mamy to co mamy, "jakos", a podklad puszczasz "orientacyjny". Skad wiesz, jak by zagrali, jakby podklad do podrzutki byl dobry, a nie orientacyjny? A jezeli wykonawca nie ma pojecia o tych problemach (a wiekszosc muzykow nie ma), tylko po prostu slabo mu wychodzi, a on nie wie, dlaczego? Moze ma za cicho albo za glosno w sluchawkach? A moze ma kaca? I co - to tez nie ma znaczenia? Wszystko ma. Ja sie nie chce z tym godzic, to musi byc inaczej. U mnie jest.
Re: ProTools 8
I właśnie w Reaperze usłyszysz sygnał z odbieranego sendu (na przykład na śladzie 2-gim z reverbem, gdzie zaadresowaneo wysyłkę z "suchego" 1-szego). Nagrasz go (jak i suchy 1-szy też, jak chcesz), jak i odtworzysz dowolnym indywidualnym wyjściem, pod warunkiem wybrania trybu na tracku odbiorczym: "Record: (output: mono, latency compensated)" lub odpowiednio "... stereo, latency compensated)". I wbrew nazwie, nie trzeba od razu nagrywać, by to działało (przypominam, że w Reaperze DOWOLNY track może być sobie czym chce - sendem, audio, MIDI, albo wszystkim naraz). A że jest słyszalne opóźnienie... Cóż, ja tam reklamował z tego powodu programu nie będę.
Ale rzeczywiście ASIO Direct Monitoring wielokanałowe by się przydało, bo to, co umożliwia Reaper, to jest natywną kwestią jego routingowania sygnału (i dodatkowych buferów softwareowych), a nie rozwiązań w samych sterownikach, do jakich masz pretensje.
"Slon ma trabe, traba jest podobna do robaka, robaki dzielimy na:" Znasz?
KAZDY wspolczesny DAW ma takie same albo lepsze mozliwosci routingu. Widac, ze nie znasz Pro-Toolsa, bo bys wiedzial, jak to powinno byc zrobione, tego nie trzeba na nowo wymyslac. Ale to wszystko dzieje sie w oprogramowaniu, a wiec z latencja. Moze Tobie slyszalne opoznienie nie przeszkadza, ale ja osobiscie w to nie wierze, kazdemu przeszkadza. Moze nie kazdy sobie zdaje z tego sprawe... przykre.
To powinno byc jakos powiazane ze sterownikami karty. Nie wiem jak, nie znam sie, ja chce narzedzie. Nie umieja zrobic? Trudno, nie kupie czegos, co IMO nie dziala tak jak powinno.
Ale to, ze nie cha albo nie umieja tego zrobic, to blady pikus. Gorsza jest ta dyskusja - na profesjonalnym forum ludzie, w koncu kumaci i inteligentni, nie rozumieja, w czym problem. Nie ma problemu? Przeczytaj, co napisales:
A że jest słyszalne opóźnienie... Cóż, ja tam reklamował z tego powodu programu nie będę.
Ja tez, ja go po prostu nie kupie. Maja mnie za idiote?
Pro-Tools od wersji 5.0, czyli pierwszej natywnej w styczniu 2000 ma z tym problem. Przez prawie dziewiec lat "to nie jest priorytetem, sa inne wazniejsze rzeczy czekajace w kolejce na realizacje"... CO?!?! Bez jaj...

Ale rzeczywiście ASIO Direct Monitoring wielokanałowe by się przydało, bo to, co umożliwia Reaper, to jest natywną kwestią jego routingowania sygnału (i dodatkowych buferów softwareowych), a nie rozwiązań w samych sterownikach, do jakich masz pretensje.
"Slon ma trabe, traba jest podobna do robaka, robaki dzielimy na:" Znasz?

KAZDY wspolczesny DAW ma takie same albo lepsze mozliwosci routingu. Widac, ze nie znasz Pro-Toolsa, bo bys wiedzial, jak to powinno byc zrobione, tego nie trzeba na nowo wymyslac. Ale to wszystko dzieje sie w oprogramowaniu, a wiec z latencja. Moze Tobie slyszalne opoznienie nie przeszkadza, ale ja osobiscie w to nie wierze, kazdemu przeszkadza. Moze nie kazdy sobie zdaje z tego sprawe... przykre.
To powinno byc jakos powiazane ze sterownikami karty. Nie wiem jak, nie znam sie, ja chce narzedzie. Nie umieja zrobic? Trudno, nie kupie czegos, co IMO nie dziala tak jak powinno.
Ale to, ze nie cha albo nie umieja tego zrobic, to blady pikus. Gorsza jest ta dyskusja - na profesjonalnym forum ludzie, w koncu kumaci i inteligentni, nie rozumieja, w czym problem. Nie ma problemu? Przeczytaj, co napisales:
A że jest słyszalne opóźnienie... Cóż, ja tam reklamował z tego powodu programu nie będę.

Ja tez, ja go po prostu nie kupie. Maja mnie za idiote?
Pro-Tools od wersji 5.0, czyli pierwszej natywnej w styczniu 2000 ma z tym problem. Przez prawie dziewiec lat "to nie jest priorytetem, sa inne wazniejsze rzeczy czekajace w kolejce na realizacje"... CO?!?! Bez jaj...
Re: ProTools 8
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 04:41 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: ProTools 8
Z tego co na razie widzę to chyba nie bedzie mozliwości upgradu Music Production Toolkit do wersji 2 - a chciałbym bo 64 ślady, Structure LE, Eleven LE.
**********************
Wracam do tematu ProTools 8.
Znalazłem informację na DUC, że Music Production Toolkit 1 automatycznie bedzie w PT8 dawał 64 ślady audio (mono i stereo), a za 49 $ bedzie upgrade w postaci Structure LE i Eleven LE (zawiera to samo ci wersja TDM tylko jest RTAS). Przy czym to czego nie ma w MPT2 czyli DINR i Sound Replacer nam zostaje, bo licencje są w iLoku. Nawet mnie to cieszy.
Ciekawe tylko czy upgrade PT 8 będzie download? Bo robi się z tego duży pakiet i może być problem.
**********************
Wracam do tematu ProTools 8.
Znalazłem informację na DUC, że Music Production Toolkit 1 automatycznie bedzie w PT8 dawał 64 ślady audio (mono i stereo), a za 49 $ bedzie upgrade w postaci Structure LE i Eleven LE (zawiera to samo ci wersja TDM tylko jest RTAS). Przy czym to czego nie ma w MPT2 czyli DINR i Sound Replacer nam zostaje, bo licencje są w iLoku. Nawet mnie to cieszy.
Ciekawe tylko czy upgrade PT 8 będzie download? Bo robi się z tego duży pakiet i może być problem.
Re: ProTools 8
No, ale popatrz, w czym tak naprawdę problem? Nie przeszkadza to, jak mówisz, twórcom ProToolsa, nie przeszkadza Steinbergowi od ASIO i Cubase, nie przeszkadza to programistom Reapera, nie przeszkadza to innym w tym wątku, ani wreszcie mej skromnej osobie (wokaliście poza reverbem nieczego więcej raczej nie podaję). Przeszkadza to tylko... Tobie. Więc czyj to problem?
Dlaczego jest to dla Ciebie tak wielce istotne? Jakie w tym widzisz praktyczne przeszkody? Podrzutki? "Bez jaj".
Czyli co - nie ma problemu? I kto to mowi...
Przeciez wlasnie Ty pietnujesz bezpardonowo bezmyslnosc i bylejakosc otaczajacego nas swiata, a jednoczesnie dales sobie wmowic, ze jest OK. Matrix, kurde, pelna geba. Nie jest OK, cholernie daleko od OK.
Przede wszystkim nie jest prawda, ze tworcom Pro-Toolsa to nie przeszkadza. Przeszkadza, na tyle, ze PT TDM wolny jest od tego typu problemow, a LE... coz, marketing, jak sie najmujesz na psa, to szczekaj.
Wszystkie inne rozwiazania DAW obecnie cierpia wlasnie z powodu latencji. Paradoksalnie, digi ze swoim podejsciem z brakiem kompensacji latencji w LE jest na swoj sposob uczciwsze od konkurencji - nie zamiata problemu pod dywan, zostawia go na wierzchu, do rozwiazania. Wszyscy inni producenci DAW ukrywaja to jak moga, a szczytem jest Cubase 4 i nuendo od 3.2 chyba - z calym nowym systemem monitoringu wlasnie. I martwi mnie to, bo problem jest, a na co dzien spotykam sie z reakcjami na jego rozwiazanie. To jest "polski" problem, bo Mytek przeciez od tego zaczynal - odsluch sluchawkowy to bardzo wazna rzecz. Muzyk musi sie czuc dobrze, zeby dobrze grac. Czy nagrywales kiedys w prawdziwym studiu? Z Twoich wypowiedzi wynika, ze nie, i doswiadczenia wiekszosci piszacych w tym watku tez nie pozostawiaja watpliwosci. Tobie przeszkadza latencja, smrod, chamstwo i pies szczekajacy za oknem, PiS albo PO, zaleznie od opcji, po prostu przeszkadza. Mozesz o tym nie wiedziec, bo to "tylko" przeszkadza dobrze grac czy spiewac... Lepiej grac czy spiewac... W sumie po co?
Wlasnie problemem jest, ze bez doswiadczenia, jak to moze byc dobrze, przyjmujesz, ze teraz jest OK, opoznienie nie przeszkadza... Taaa... loopa z garage bandu uzyc nie wolno, ale opoznienie jest OK, bo... Bo co?
No bo jezeli rozumiesz problem i go slyszysz, ale Tobie to nie przeszkadza w nagrywaniu, to wspolczuje.
Praktyczne przeszkody sa przeciez oczywiste - niemoznosc pelnej wypowiedzi artystycznej, czy jak to zwac. Brak komfortu jest zabojczy. Nie przeszkadza? Nie wierze. Lubisz miec odsluch "dla orientacji"? Wpsolczuje.

Dlaczego jest to dla Ciebie tak wielce istotne? Jakie w tym widzisz praktyczne przeszkody? Podrzutki? "Bez jaj".


Czyli co - nie ma problemu? I kto to mowi...
Przeciez wlasnie Ty pietnujesz bezpardonowo bezmyslnosc i bylejakosc otaczajacego nas swiata, a jednoczesnie dales sobie wmowic, ze jest OK. Matrix, kurde, pelna geba. Nie jest OK, cholernie daleko od OK.
Przede wszystkim nie jest prawda, ze tworcom Pro-Toolsa to nie przeszkadza. Przeszkadza, na tyle, ze PT TDM wolny jest od tego typu problemow, a LE... coz, marketing, jak sie najmujesz na psa, to szczekaj.
Wszystkie inne rozwiazania DAW obecnie cierpia wlasnie z powodu latencji. Paradoksalnie, digi ze swoim podejsciem z brakiem kompensacji latencji w LE jest na swoj sposob uczciwsze od konkurencji - nie zamiata problemu pod dywan, zostawia go na wierzchu, do rozwiazania. Wszyscy inni producenci DAW ukrywaja to jak moga, a szczytem jest Cubase 4 i nuendo od 3.2 chyba - z calym nowym systemem monitoringu wlasnie. I martwi mnie to, bo problem jest, a na co dzien spotykam sie z reakcjami na jego rozwiazanie. To jest "polski" problem, bo Mytek przeciez od tego zaczynal - odsluch sluchawkowy to bardzo wazna rzecz. Muzyk musi sie czuc dobrze, zeby dobrze grac. Czy nagrywales kiedys w prawdziwym studiu? Z Twoich wypowiedzi wynika, ze nie, i doswiadczenia wiekszosci piszacych w tym watku tez nie pozostawiaja watpliwosci. Tobie przeszkadza latencja, smrod, chamstwo i pies szczekajacy za oknem, PiS albo PO, zaleznie od opcji, po prostu przeszkadza. Mozesz o tym nie wiedziec, bo to "tylko" przeszkadza dobrze grac czy spiewac... Lepiej grac czy spiewac... W sumie po co?
Wlasnie problemem jest, ze bez doswiadczenia, jak to moze byc dobrze, przyjmujesz, ze teraz jest OK, opoznienie nie przeszkadza... Taaa... loopa z garage bandu uzyc nie wolno, ale opoznienie jest OK, bo... Bo co?
No bo jezeli rozumiesz problem i go slyszysz, ale Tobie to nie przeszkadza w nagrywaniu, to wspolczuje.
Praktyczne przeszkody sa przeciez oczywiste - niemoznosc pelnej wypowiedzi artystycznej, czy jak to zwac. Brak komfortu jest zabojczy. Nie przeszkadza? Nie wierze. Lubisz miec odsluch "dla orientacji"? Wpsolczuje.
Re: ProTools 8
Wracam do tematu ProTools 8.
Jest tez inny, dotychczas nie wyjasniony problem - co z wtyczkami Waves? Mnie to troche interesuje...
Jest tez inny, dotychczas nie wyjasniony problem - co z wtyczkami Waves? Mnie to troche interesuje...