Omnisphere Stylus Trilian

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
Awatar użytkownika
Akton
Posty: 710
Rejestracja: piątek 21 gru 2007, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: Akton » poniedziałek 15 lut 2010, 13:46

.
Moja opinia o Atmosphere nie jest jakaś negatywna (znałem tylko pierwszą wersję i nie wiem jak się Atmosphere rozwijał). Nie o to z resztą chodzi ;) Chodzi o porównanie z Omnisphere, którego możliwości są jednak dużo większe.
Akton, powiedz co byś wybrał na moim miejscu mając 3,5k?
Promocja IK Multimedia jest znakomita i zastanawiająca - Total Workstation 2 za 1160 zł! Nie śledziłem rozwoju instrumentów IK, ale chyba od dłuższego czasu nic nowego się nie pojawiało (łącznie z NAAM 2010). Ciekawe czy Włosi szykują coś nowego czy po prostu wyprzedają za pół ceny?
Triliana warto by mieć, bo chyba lepszych basów nie znajdę. Nie znam dobrze "środka" ST 2.5 XL, tzn. nie wiem na ile zestawy perkusyjne, basy, piana mnie zadowolą. Trudno wyrobić sobie zdanie na podstawie demek - jakieś piano You Tube słyszałem - raczej porażka.
Doradź coś konkretnego....
 


 


A po co Ci aż Trilian? :) Spójrz na EWQL Hardcore Bass. Myślę, że w zupełności zaspokoi Twoje oczekiwania. Nie wiem, jaką robisz muzykę, bo ja np. ślinię się na EWQL Ministry of Rock. Cudo, gdzie masz i porządne basy, i gitary, i oczywiście bębny. To również jest jakaś alternatywa. Poza tym trudno jest doradzać, skoro nie wiem tak naprawdę, czego potrzebujesz i do jakiej muzyki.

NI Komplete 12, EWQL Symphonic Gold Orchestra,Spectrasonics Omnisphere, NI Alicia's Keys, EWQL Ministry of Rock, IK Philharmonik Miroslav, BFD ECO

Awatar użytkownika
estbeatz
Posty: 130
Rejestracja: czwartek 31 lip 2008, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: estbeatz » poniedziałek 15 lut 2010, 13:56

Tak się składa, że posiadam "Wielką Trójcę" tylko zamiast Triliana mam jego starszego brata Trilogy. Nie wiem w jak wielkim stopniu Trilian jest bogatszy (przymierzam się do kupna i tak), ale te 3 instrumenty nie załatawiają mi wszystkiego. Jako, że robię rytmy bardziej urban/rap to Stylus i Trilogy bębny i bassy dają dla mnie idealne, ale jak ktoś wcześniej wspomniał brak tu bębnów akustycznych itp.


Omnisphere to dość dziwny instrument. Powiedziałbym, że na nim ciężko wręcz grać (mocno uogólniam), a łatwiej tworzyć wszelkiego rodzaju tła dźwiękowe jak chociażby w filmach (moim zdaniem do tego nadaje się idealnie). Nie jest typowy kombajn instrumentalny.Do tego lepiej nadaje się Hypersonic, Kontakt 3 (chociaż jego barwy są wg dość plastikowe miejscami, co nie zmienia faktu, że to bardzo dobry vsti), Sonik Synth 2 (nie wiem dlaczego wiele osób go kompletnie pomija jak mówi się o bogatych instrumentach vst), Sample Tank czy Plugsound.


To już zależy o jakie konkretnie klimaty muzyczne Ci chodzi, to wtedy łatwiej dopasować wtyczkę. Niektóre są bardziej uniwersalne, niektóre mniej. 


Sample Tank ma dość brudne sample, w moich klimatach idealne, Sonik Synth jest bardzo podobny do Sample Tanka, jednak oferuje troche więcej brzmień syntetycznych i jest ciut "czystrzy".


Hypersonic dla wielu jest zbyt plastikowy, ale jego siłą dla mnie jest ilość wbudowanych efektów i ich możliwości. Po połączeniu wielu barw i efektów możemy uzyskać na prawdę wyjątkowe brzmienie. Ten instrument ma w sobie chyba wszystko, bębny, bassy, orkiestra symf., dźwięki orientalne, flety, gitary, pianina, rhodes itp itd. To daje duże możliwości.


Kontakt 3 ma przyzwoitą bibliotekę lecz dla mnie jest zbyt czysta. Ale bywa tak, że szukam brzmień smyczków, przelece po wszystkich bibliotekach i dopiero w Kontakcie będzie to, o co mi chodziło. Ma bardzo fajne bębny (nieakustyczne - od razu zaznaczam).


Plugsound to ciekawa wtyczka coś pokroju Hypersonica. Ja kupiłem wersję nie tą co jest w AudioFaktory tylko Plugsound 1-6. Zestaw sześciu instrumentów (Keyboard, Fretted, DrumPercs, HipHop, Synth, Global). Z pozoru ubogie brzmienie świetnie, z którego można czynić cuda. Ta surowość i obogość świetnie daje się manipulować przy obróbce itp. Jednak to też są bardziej brudne brzmienia.


Pozdrawiam. 


Awatar użytkownika
estbeatz
Posty: 130
Rejestracja: czwartek 31 lip 2008, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: estbeatz » poniedziałek 15 lut 2010, 14:12

Plugsound to ciekawa wtyczka coś pokroju Hypersonica. Ja kupiłem wersję nie tą co jest w AudioFaktory tylko Plugsound 1-6. Zestaw sześciu instrumentów (Keyboard, Fretted, DrumPercs, HipHop, Synth, Global). Z pozoru ubogie brzmienie świetnie, z którego można czynić cuda. Ta surowość i obogość świetnie daje się manipulować przy obróbce itp. Jednak to też są bardziej brudne brzmienia.

Pozdrawiam. ...
 


 


----


Właśnie doczytałem, że PlugsoundBox przekształcił się w Plugsound Pro więc to w sumie ten sam instrument i jest dostępny w AudioFactory:) Przepraszam za małe niedociągnięcia.


  


Awatar użytkownika
elmuz1
Posty: 440
Rejestracja: czwartek 13 cze 2002, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: elmuz1 » poniedziałek 15 lut 2010, 14:37

A po co Ci aż Trilian? :) Spójrz na EWQL Hardcore Bass. Myślę, że w zupełności zaspokoi Twoje oczekiwania. Nie wiem, jaką robisz muzykę, bo ja np. ślinię się na EWQL Ministry of Rock. Cudo, gdzie masz i porządne basy, i gitary, i oczywiście bębny. To również jest jakaś alternatywa. Poza tym trudno jest doradzać, skoro nie wiem tak naprawdę, czego potrzebujesz i do jakiej muzyki.
-------------------------------------------------------
Muzyka doteatru, bajek, akompaniamenty dla zespołu wokalnego (pop-rock) i rzadko już el-muza

Awatar użytkownika
Akton
Posty: 710
Rejestracja: piątek 21 gru 2007, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: Akton » poniedziałek 15 lut 2010, 14:55


Muzyka doteatru, bajek, akompaniamenty dla zespołu wokalnego (pop-rock) i rzadko już el-muza...
 


To już wymaga dłuższej dyskusji i niejednej wtyczki. Nawiązując do wcześniejszego postu kolegi, odradzam Ci zarówno Hypersonica, jak i Kontakty  wszelkiej maści (oczywiście mam na myśli ich biblioteki), natomiast Kontakt jako sampler jest przydatny do odpalenia chociażby LA Scoring Strings czy innych ciekawych wynalazków :) Np. niedawno ukazał się Heavyocity Evolve, lecz ja stawiam wyżej Spectrasonics - Atmosphere lub Omnisphere. Jeżeli zależy Ci na naprawdę dobrej jakości brzmieniach, to niestety nie będzie tanio Frown



NI Komplete 12, EWQL Symphonic Gold Orchestra,Spectrasonics Omnisphere, NI Alicia's Keys, EWQL Ministry of Rock, IK Philharmonik Miroslav, BFD ECO

Awatar użytkownika
elmuz1
Posty: 440
Rejestracja: czwartek 13 cze 2002, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: elmuz1 » poniedziałek 15 lut 2010, 15:26

...
Jeżeli zależy Ci na naprawdę dobrej jakości brzmieniach, to niestety nie będzie tanio Frown

-------------------------------------------------------
Wiem, wiem dlatego chciałbym rozsądnie wydać kasę (drugie 3.5k poszło już na kompa)

Awatar użytkownika
Robix
Posty: 634
Rejestracja: środa 14 sty 2009, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: Robix » poniedziałek 15 lut 2010, 21:45

 
---------------------------------------------------------------------------------
A Ty co w końcu kupiłeś? Bo pamiętam, że miałeś wiele dylematów w podobnym temacie. O promocji IK wiem, też to rozważam. Complete Composesrs kupiłeś?...
 


Ostatecznie zdecydowałem się na Complete Composers Collection + Ministry of Rock. Teraz tylko czekam, bo być może niedługo będzie taniej jeżeli chodzi o sprzęt koputerowy, to wtedy złożę nowy komputer specjalnie pod wtyczki bardzo rozbudowane typu EW czy chociażby Spectrasonic.


Moja opinia o Atmosphere nie jest jakaś negatywna (znałem tylko pierwszą wersję i nie wiem jak się Atmosphere rozwijał). Nie o to z resztą chodzi ;) Chodzi o porównanie z Omnisphere, którego możliwości są jednak dużo większe.
Akton, powiedz co byś wybrał na moim miejscu mając 3,5k?


Niewątpliwie możliwości Omnisphere są o wiele większe. Sama biblioteka jest większa o 10 razy od poprzedniej. Są w niej nie tylko barwy padowe, ale i bassy, efekty, leady, tła i wiele innych brzmień. Jest to także całkiem nowy silnik, umożliwiający bardzo solidną modulację dżwięku.


Muzyka doteatru, bajek, akompaniamenty dla zespołu wokalnego (pop-rock) i rzadko już el-muza... 


 


To już bardzo zmienia postać rzeczy. Ja uważam tak samo jak kolega Akton. Bardziej skup się na bibliotece brzmień akustycznych, niż syntetycznych.


Tutaj się powtórzę, a mianowicie jeżeli chcesz coś z wysokiej półki, to patrz na EW. Jeśli chcesz coś trochę słabszego, jeżeli chodzi o jakość barw, to pakiecik firmy IK (dodatkowo oferuje większą bazę barw elektronicznych, a w przypadku najdroższego Total Bundle 2, jeszcze kilka fajnych programów do obróbki audio).


 

Początkujący muzyk.

Awatar użytkownika
elmuz1
Posty: 440
Rejestracja: czwartek 13 cze 2002, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: elmuz1 » poniedziałek 15 lut 2010, 22:11


To już bardzo zmienia postać rzeczy. Ja uważam tak samo jak kolega Akton. Bardziej skup się na bibliotece brzmień akustycznych, niż syntetycznych.
Tutaj się powtórzę, a mianowicie jeżeli chcesz coś z wysokiej półki, to patrz na EW. Jeśli chcesz coś trochę słabszego, jeżeli chodzi o jakość barw, to pakiecik firmy IK (dodatkowo oferuje większą bazę barw elektronicznych, a w przypadku najdroższego Total Bundle 2, jeszcze kilka fajnych programów do obróbki audio).
-----------------------------------------------------
Ja to wszystko wiem ;) Gdybym miał całkiem mało kasy, kupiłbym IK TW 2 czy jak mu tam, ale słucham teraz demek produktów EW, no i dla mnie to jest drastyczna różnica w jakości brzmienia - oczywiście na korzyść EW. Gdzie i za ile kupiłeś Complete Composers Collection (jeżeli to nie tajemnica)? Bo chyba skłaniałbym się właśnie do tej kolekcji, a resztę dokupię za jakiś czas.
 

Awatar użytkownika
Robix
Posty: 634
Rejestracja: środa 14 sty 2009, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: Robix » wtorek 16 lut 2010, 16:00


-----------------------------------------------------
Ja to wszystko wiem ;) Gdybym miał całkiem mało kasy, kupiłbym IK TW 2 czy jak mu tam, ale słucham teraz demek produktów EW, no i dla mnie to jest drastyczna różnica w jakości brzmienia - oczywiście na korzyść EW. Gdzie i za ile kupiłeś Complete Composers Collection (jeżeli to nie tajemnica)? Bo chyba skłaniałbym się właśnie do tej kolekcji, a resztę dokupię za jakiś czas.
 ...
 


Ja kupowałem w Audio Factory i wbrew pozorom cena nie była wyższa niż u producenta. Może dlatego, że zamówiłem jeszcze Update Cubasa i QL MoR. Cena nie wiem jaka była, bo dostałem dużą zniżkę (bez wyszczególnienia ile na jaki produkt) na wszystko razem + ilok do EW za darmo. Normalnie w Audio Factory Complete Composers kosztował wtedy 3600 zł. Najlepiej zadzwoń do AF i się zapytaj jaką by mogli ustalic cenę w chwili obecnej.

Początkujący muzyk.

Awatar użytkownika
elmuz1
Posty: 440
Rejestracja: czwartek 13 cze 2002, 00:00

Re: Omnisphere Stylus Trilian

Post autor: elmuz1 » wtorek 16 lut 2010, 16:35

rom cena nie była wyższa niż u producenta. Może dlatego, że zamówiłem jeszcze Update Cubasa i QL MoR. Cena nie wiem jaka była, bo dostałem dużą zniżkę (bez wyszczególnienia ile na jaki produkt) na wszystko razem + ilok do EW za darmo. Normalnie w Audio Factory Complete Composers kosztował wtedy 3600 zł. Najlepiej zadzwoń do AF i się zapytaj jaką by mogli ustalic cenę w chwili obecnej.
..........................................
Dzięki za info. Zdecydowałem się na EW Complete Composers. Wiem, że tak rozległego, potężnego spectrum brzmieniowego nie da się mieć za podobną cenę do Complete. W sumie bardzo się cieszę, choć jeszcze tego nie mam Czekam na komputer, który właśnie się składa.

ODPOWIEDZ