Automatyka stopy/werbla?

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
Awatar użytkownika
PieTras!
Posty: 375
Rejestracja: piątek 07 cze 2013, 00:00

Automatyka stopy/werbla?

Post autor: PieTras! » niedziela 15 gru 2013, 20:28

Bardzo ogólnikowe pytanie. Czy w czasie mixu robicie automatykę głośności na stopie i werblu w muzyce elektroncznej? Np. podbicie stopy na gęstym refrenie?

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

Awatar użytkownika
lukashhh1
Posty: 363
Rejestracja: środa 02 sty 2008, 00:00
Lokalizacja: Otwock

Re: Automatyka stopy/werbla?

Post autor: lukashhh1 » środa 18 gru 2013, 09:28

...
Bardzo ogólnikowe pytanie. Czy w czasie mixu robicie automatykę głośności na stopie i werblu w muzyce elektroncznej? Np. podbicie stopy na gęstym refrenie?...
 






Witaj.




Wg mnie kluczem do właściwego współbrzmienia obu tych instrumentów, zresztą dotyczy to każdego tracka i dowolnego instrumentu, to właściwie dobrana barwa ( wsparta dobrym użyciem korektora ) oraz dobry, selektywny miks.


W dobrym miksie każda ścieżka jest doskonale słyszalna bez dodatkowych sztuczek czy zabiegów.
Zwróc na to uwagę, korzystaj z analizatora widma i z korekcji.


Aranżacja też jest ważna - nie może byc przeładowana.





Produkcja muzyczna: Progressive House,Progressive Trance, Chillout. MAC MINI i5 16GB 256GB
FOCUSRITE SCARLETT18i20 2nd Gen, 2x JBL LSR305, ALESIS Q49, KORG NANOCONTROL, SM PRO NANOPATCH 2, SINN7 DAS MIC, NOVATION MININOVA.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Automatyka stopy/werbla?

Post autor: DJOZD » środa 18 gru 2013, 11:06

Ale jest również tak, że wrażenie większego rozmiaru refrenu powoduje różnica w poziomach zwrotka/refren. Można to osiągnąć na wiele sposobów.

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty: 1609
Rejestracja: piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Automatyka stopy/werbla?

Post autor: Tadeo » środa 18 gru 2013, 15:52

...Ale jest również tak, że wrażenie większego rozmiaru refrenu powoduje różnica w poziomach zwrotka/refren. Można to osiągnąć na wiele sposobów. ... 




jak np w payfone maroon5, automatyka niemalże po całości


Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Automatyka stopy/werbla?

Post autor: DJOZD » środa 18 gru 2013, 17:31

...jak np w payfone maroon5, automatyka niemalże po całości...

Naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie zrobić to nawet przy masteringu. Grunt żeby nie było słychać efektu załamania energii podczas zmiany i dawało zamierzony efekt czyli np. uderzenie refrenu. Chodzi o ruchy delikatne (0,5 - 1db), ale one robią swoje. A w miksie, to już wogóle jak kto chce, byle działało. Tylko warto się zastanowić czy wywalanie kicka i werbla to tuszowanie innych błędów.

Zbynia
Posty: 7665
Rejestracja: sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Automatyka stopy/werbla?

Post autor: Zbynia » środa 18 gru 2013, 23:01

To załamanie też jest efektem :)


czasem nawet super i refren to inna bajka zupełnie


mozliwosci jest wiele i tylko od wyobraźni to zalezy - warunek - musi kopac i brzmieć


MrExplosion
Posty: 471
Rejestracja: piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Automatyka stopy/werbla?

Post autor: MrExplosion » środa 18 gru 2013, 23:14

Zamiast prostego podgłoszenia spróbuj najpierw zmienić velocity jeśli masz multisample z różną siłą uderzeń. Na werblu możesz spróbować dołożyć drugi werbel lub clap, możesz dołożyć głośniejsze wybrzmienie pogłosu. Samą głośność stopy zmieniłbym tylko wtedy jeśli ta sama głośność wydawałaby się mniejsza przez inny aranż refrenu. Ale prędzej bym kombinował z hihatem i innymi przeszkadzajkami, np dał je 2 razy gęściej. Prędzej bym też zmienił rytm stopy. Energia w refrenie raczej wychodzi z wokalu i lepszej melodii, potem z syntezatorów, gitar, klawiszy, hihatu, clapów. Z innego rytmu. Głośność stopy rzadko i tylko jeśli ewidentnie przeszkadza.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty: 2594
Rejestracja: niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Automatyka stopy/werbla?

Post autor: DJOZD » czwartek 19 gru 2013, 10:20

...To załamanie też jest efektem :)...

Zgoda, ale nie wtedy kiedy ma się wrażenie że zwrotka po refrenie "siada". Dobrze żeby w tedy zejście było płynne.
Tak naprawdę chodzi o efekt i skuteczność.
Co do aranżacji nie będę się tu wypowiadał bo to oczywiste że progres powinien przede wszystkim wynikać z aranżu a dopiero potem z miksu.

ODPOWIEDZ